Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تمام پیش بینی‌های لازم تا پایان زمان مبارزه با ویروس کرونا صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا،  دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به تعداد کافی آمبولانس‌های اورژانس، گفت: تمام نیروهای اورژانس به صورت شبانه‌روزی در حالت آماده‌باش‌کامل هستند و اگر مشکلی ایجاد شود، می‌توانیم به طور کامل همه موارد را پوشش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: لباس و تجهیزات لازم به مقدار مناسب تهیه شده و در انبار نگهداری می‌شود و در مجموع مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی‌ با بیان اینکه پرسنل اورژانس با آخرین تجهیزات ایمنی برای مقابله با ویروس کرونا تجهیز هستند، ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا تمهیدات لازم پیش‌بینی شد و منابع مالی آن تامین شد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، کولیوند همچنین گفت: ۵۰ تیم عملیات ویژه در تهران و سایر شهرها کار انتقال بیماران کرونایی یا مشکوک به این ویروس را بر عهده دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۳۰۰۰ آمبولانس فرسوده در کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، جعفر میعادفر درباره مهم‌ترین اقدامات سازمان اورژانس کشور در سال گذشته گفت: در سال ۱۴۰۲، برای اولین بار اعتبار بخشی پایگاه‌های اورژانس کشور در دستورکار قرار گرفت و همزمان با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، وضعیت این پایگاه ها نیز، درجه‌بندی شدند. در ابتدای سال گذشته، دانشگاه های علوم پزشکی ما به صورت خوداظهاری شرایط را عنوان می‌کردند اما به تدریج شاخص‌هایی مشخص شد و بر اساس آنها کاملا دقیق، مراکز ارزیابی شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: به این ترتیب امسال، وضعیت دانشگاه ها به خود آنها اعلام شد و توانستند شرایط خود را با معیارهای دقیق بسنجند. چون این اتفاق برای اولین بار رخ می‌داد؛ تنها خود مراکز از وضعیت خود مطلع شدند اما در سال های آتی، نتایج ارزیابی ها به صورت عمومی اعلام می شود تا عملکرد مراکز پیش بیمارستانی مشخص شود.

عملیات اورژانس، هوشمند شد

میعادفر با اشاره به هوشمدسازی عملیات های اورژانس گفت: در برنامه‌های سال ۱۴۰۲ ما، حذف تمام مراحل کاغذی تا پایان سال در دستور کار قرار گرفت و به این‌صورت سیستم عملیات اورژانس کشور، کاملا هوشمند شد و با اطمینان می‌توان گفت بیش از ۹۸ درصد امور اورژانس، به صورت هوشمند اجرا می‌شود. 

وی افزود: علت اینکه هنوز به صد در صد کامل نرسیده ایم این است که دانشگاه چابهار به ایرانشهر در حال انتقال بود که سیل در چابهار جاری شد؛ به همین سبب این اقدامات کمی به تعویق افتاد اما تا پایان فروردین ماه، ‌سیستم اورژانس در این منطقه نیز هوشمند می شود و به این طرح در سراسر کشور به اجرا در می‌آید.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: با اجرای این هوشمدسازی عملیات‌ها، ما به صورت آنلاین، بر عملکرد تمام آمبولانس‌ها نظارت داریم و هر دقیقه می توانیم مشاهده کنیم در کدام استان، کدام خودرو، به کدام ماموریت اعزام شده و کجای مسیر قرار دارد. 

تولید پدهای دستگاه شوک اتوماتیک در داخل کشور

میعادفر درباره یکی از مشکلات سازمان اورژانس کشور گفت: یکی از مشکلات ما، پدهای دستگاه‌ شوک اتوماتیک هستند که ما بسیار به آنها نیاز داریم. خوشبختانه یکی از همکاران ما توانسته این وسیله را کاملا ایرانی تولید کند و در حال حاضر در حال دریافت تائیدیه‌های لازم برای تولید انبوه است.   پدهای خارجی، بسیار گران قیمت هستند و با توجه به نیاز ما، اگر در داخل تولید شوند، با یک سوم قیمت به دست ما می‌رسند که این بسیار قابل اهمیت است. بنابراین اگر جوانان ما بتوانند چنین وسیله هایی را در داخل تولید کرده و تائیدیه های لازم را دریافت کنند، سازمان ما اولین مشتری آنها خواهد بود.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به استخدام نیروهای جدید ادامه داد: در سال گذشته، مجوز استخدام  ۳ هزار و ۵۴۰ نفر صادر شد و این افراد در حال سپری کردن مراحل استخدام به کار خود هستند.

نیمی از ناوگان فرسوده اورژانس، تا پایان سال نوسازی می‌شود

میعادفر درباره وضعیت فرسودگی ناوگان اورژانس نیز گفت: حدود سه هزار دستگاه آمبولانس ما فرسوده و از رده خارج هستند. در سال گذشته ۷۰ دستگاه آمبولانس توسط نهادهای بین المللی و خیرین تهیه شد. همچنین تا اردیبهشت ماه امسال، ۲۰۰ خودرو جدید به ناوگان اضافه می‌شود. تا پایان سال ۱۴۰۳، برنامه داریم تا ۱۵۰۰ آمبولانس، به ناوگان ما اضافه شود و از شرایط اضطراری خارج خواهیم شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره موتورلانس‌ها نیز گفت: از آنجا که در کلان شهرها، زمان زیادی همکاران ما در ترافیک می‌مانند و ممکن است دیر بر سر بالین بیمار حاضر شوند؛ به همین دلیل ما تقویت یگان موتوری خود یعنی همان موتورلانس‌ها را در دستورکار قرار دادیم تا زمانی را از دست ندهیم.

میعادفر با بیان اینکه در شهرهایی همچون تهران،مشهد و تبریز در برخی ساعات، امکان تردد آمبولانس ها وجود ندارد، بنابراین از موتورلانس ها می‌توان استفاده مفید کرد؛ گفت: در حال حاضر ۳۷۰ موتورلانس فعال در کشور داریم و تا پایان فروردین ۳۰ دستگاه به ناوگان تهران و  ۲۱ دستگاه به ناوگان مشهد اضافه خواهد شد.همچنین  تا ۲۰۰ دستگاه دیگر تامین خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه ۶۴ اتوبوس آمبولانس در کشور داریم؛ افزود: اخیرا، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس به ناوگان ما اضافه شد که در حوادث غیرمترقبه بسیار به ما کمک می‌کند به طوریکه هر اتوبوس آمبولانس به بیش از ۱۰ مصدوم کمک می‌کند. 

دیگر خبرها

  • ببینید/خدمات وزارت بهداشت در مراسم نماز عید فطر
  • انجام ۲۴۰۰ عمل جراحی در اورژانس لرستان
  • مشارکت خیرین در واگذاری زمین در کلانشهر‌ها برای ساخت پایگاه اورژانس
  • چرا علائم سرماخوردگی در میان افراد زیاد شده؟
  • کرونا دارم یا آنفلوآنزا؟
  • روش انتقال زگیل تناسلی چیست؟ مهم‌ترین عامل انتقال زگیل تناسلی
  • احتمال انتقال آبله مرغان از بیمارِ بدون علائم
  • وجود ۳۰۰۰ آمبولانس فرسوده در کشور
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: آماده تجهیز ۵۰ کلینیک زخم در سال ۱۴۰۳ هستیم / رونمایی از یک رادیوداروی جدید
  • انتقال ۸۰۰ هزار متر مکعب آب به تالاب قوریگل بستان آباد