Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@17:35:26 GMT

افزایش صعودی ویروس کرونا در ۳ استان کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۷۵۰۰

افزایش صعودی ویروس کرونا در ۳ استان کشور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به برخی شایعه‌پردازی‌ها و ارائه آمار و اطلاعات نادرست و ضد و نقیض از برخی شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های معاند ‌گفت: آنچه ما به عنوان آمار قطعی منتشر می‌کنیم، آخرین آماری است که براساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی حاصل شده است که ممکن است با یافته‌های بالینی اولیه متفاوت باشد به ‌طوری که گرچه آزمایش اولیه به همراه علائم، برای آغاز درمان کافی است، اما از نظر اپیدمیولوژیک و به لحاظ مدیریتی تا زمانی که آزمایش‌های نهایی قطعی نشوند، این موارد را به عنوان مورد ابتلای قابل ارائه در آمار رسمی قلمداد نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: تعداد موارد مشکوک به کرونا بسیار بیش از چیزی است که در نتایج آزمایشگاهی به عنوان مبتلای قطعی به کووید ۱۹ مطرح می‌شود. شاید حداکثر ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد مشکوک با تشخیص آزمایشگاهی به عنوان مورد قطعی ابتلای به کووید ۱۹ محسوب شوند. 

در بسیاری از موارد ممکن است افراد به سندروم‌های حاد تنفسی و یا عفونت‌های تنفسی دیگری مبتلا شوند که با تابلوی مشکوک بستری می‌شوند و تحت مراقبت قرار می‌گیرند. حتی ممکن است وضعیت شدیدتری نسبت به برخی بیماران کووید ۱۹ هم داشته باشند، اما نهایتا یافته‌های آزمایشگاهی ما را به سمت تشخیص کووید ۱۹ این افراد نخواهد برد. بنابراین گزارش می‌شود در یک بیمارستان ۵۰ یا ۱۰۰ نفر مشکوک به کروناویروس جدید بستری هستند، اما در یافته‌های آزمایشگاهی نهایتا ۱۰ تا ۱۵ درصد آنها مبتلا هستند. 

جهانپور با بیان این‌که افزایش آمار در گلستان نشان می‌دهد این استان در حال تبدیل شدن به کانون شیوع کووید ۱۹ است، افزود: به نظر می‌آید در گلستان تعداد مبتلایان به صورت چشمگیری در حال افزایش است. همچنین در استان اصفهان با توجه به نزدیکی به کاشان، تعداد مبتلایان با یک شیب تند صعودی رو به افزایش است. همچنین در استان مرکزی هم با توجه به نزدیکی به قم به نظر می‌آید که تعداد موارد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در حال افزایش است. 

لزوم خودمراقبتی و رعایت بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم خودمراقبتی و رعایت بهداشت از سوی مردم توضیح داد: در بسیاری از استان‌ها مردم به خوبی بهداشت را رعایت می‌کنند که از مردم سپاسگزاریم. در عین حال مجددا تاکید می‌کنیم و از مردم می‌خواهیم رعایت نکات بهداشتی، بحث خودمراقبتی، کاهش تردد و مراوادات، کاهش رفت‌وآمدها و سفرهای بین‌شهری و درون‌شهری را جدی بگیرند.

به‌ ویژه افرادی که پا به سن گذاشته‌اند، مبتلایان به بیماری‌های خاص و مزمن مانند دیابت و... و حتی افرادی که داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، افرادی که تحت شیمی‌درمانی بوده و هستند حتما ملاحظات جدی‌تری داشته باشند. 

وی تاکید کرد: افراد حتما در خانه‌ها بمانند، زیرا امن‌ترین مکان در برابر بیماری کووید ۱۹ خانه‌ها و شهرهای خودمان است. مردم ترددها را کاهش دهند و به هیچ وجه در تجمعاتی اعم از مراسم ترحیم و... شرکت نکنند. در عین حال از رسانه‌ها هم تشکر می‌کنم که اطلاع‌رسانی و آموزش عمومی بی‌نظیری را در این حوزه انجام دادند. 

کد خبر 487848 برچسب‌ها كروناويروس كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس كرونا در ايران کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟ / قیمت روز ارزهای دیجیتال

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جی پی مورگان چیس و دویچه بانک تاثیر بالقوه هاوینگ بیت‌کوین بر قیمت و اکوسیستم آن را بررسی کردند. شبکه بیت‌کوین، چهارمین هاوینگ خود را در ۱۹ آوریل به پایان رساند و علیرغم توافق در مورد تاثیر هاوینگ، این دو بانک در مسیر قیمت بیت‌کوین پس از این رویداد، اختلاف نظر دارند.

بیشتر بخوانید: هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید / قیمت روز ارزهای دیجیتال

ماریون لبور و کسیدی اینسورث-گریس، تحلیلگران دویچه بانک اظهار کردند که هاوینگ بیت‌کوین از قبل تا حدی توسط بازار مشخص شد و اشاره کردند که این رویداد به دلیل ماهیت الگوریتم بیت‌کوین از قبل به‌طور گسترده‌ای پیش‌بینی شده است. تحلیلگران دویچه بانک بیان کردند که انتظار ندارند، قیمت‌ها به‌طور قابل توجهی پس از رویداد هاوینگ افزایش یابد.

آنان افزودند: با نگاهی به آینده، ما همچنان انتظار داریم که قیمت‌ها به دلیل انتظار تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم، کاهش آتی نرخ بهره بانک مرکزی و تغییرات نظارتی بالا باقی بماند.

نظرسنجی اخیر دویچه بانک نشان داد که بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان پیش‌بینی کردند که ارزهای دیجیتال به طبقه دارایی مهم و روش پرداخت تبدیل شوند. علاوه بر این، ۱۰ درصد از افراد مورد بررسی انتظار دارند که قیمت بیت‌کوین تا پایان سال از ۷۵ هزار دلار فراتر رود.

نیکولاوس پانیگیرتزوگلو، تحلیلگر جی پی مورگان نیز بر این باور است که هاوینگ بیت‌کوین تا حد زیادی قیمت‌گذاری شده است. او گفت که انتظار دارد در کوتاه‌مدت قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ کاهش یابد و آن را به شرایط و قیمت‌های بیش از حد خرید در مقایسه با طلا در زمان نوسانات نسبت داد. او همچنین سطح پایین سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای پروژه‌های کریپتو را برجسته کرد.

این تحلیلگر گفت: ما انتظار نداریم که قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ افزایش یابد، زیرا قبلا قیمت‌گذاری شده است. در واقع به دلایل متعددی شاهد کاهش قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ خواهیم بود.

هفته گذشته، جی پی مورگان در مورد خطرات بالقوه نزولی در بازارهای ارزهای دیجیتال هشدار داد و تاکید کرد که بیت‌کوین علیرغم نوسانات اخیر قیمت، همچنان در مرحله بیش از حد خرید است.

به نقل از کریپتو، این تحلیلگر همچنین در مورد توانایی بازار رمزارزها برای دستیابی به برابری طلا در پرتفوی سرمایه‌گذاران شک کرد. بانک سرمایه‌گذاری جهانی پیش‌بینی کرد که پس از هاوینگ، قیمت بیت‌کوین به ۴۲هزار دلار کاهش یابد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۶۶ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۶۶درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱.۴۱ میلیارد دلار است که ۳۴.۳۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۹۶ میلیارد دلار است که ۹.۷۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۶.۳۲ میلیارد دلار است که ۹۱.۷۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۹:۲۴ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۵ هزار و ۶۵.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۹۵ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۷۹.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۷۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۳۶ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۷۶.۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۴۲ درصد افزایش

۵- سولانا

قیمت: ۱۵۰.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۷۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۵۳ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۲۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۱۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۷.۵۲ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۶۳۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۴.۶۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۷۴ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۶.۲۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۰.۶۱ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۵۰۶۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۵۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۱۲ درصد افزایش

انتهای پیام/

کد خبر: 1227863 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • یک پیش‌بینی جالب درباره عدد دلار در خرداد و تیر/ قیمت دلار چه تغییری می‌کند؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟ / قیمت روز ارزهای دیجیتال