Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@16:11:26 GMT

بررسی ابعاد و حواشی همه‌گیری ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۷۵۰۹

بررسی ابعاد و حواشی همه‌گیری ویروس کرونا

حواشی همه گیری ویروس کرونا و اظهارات نمایندگان پارلمان بحرین در متهم کردن ایران به انجام جنگ بیولوژیک، در برنامه «نقطه تواصل» امشب تحلیل می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، ابراهیم المدهون، کارشناس سیاسی برنامه سخنان یکی از نمایندگان پارلمان بحرین را که شیوع این ویروس را جنگ بیولوژیک ایران بر ضد شهروندان عربی تلقی کرده است،نقد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

المدهون در تحلیل این اظهارات خواهد گفت که این قبیل افراد در پارلمان بحرین  برای حفظ منافع اربابان آمریکایی و سعودی و صهیونیست‌شان  اظهارنظر می کنند .اینها درباره این ویروس در چین و عربستان هیچ چیزی نمی گویند و فقط درباره ایران صحبت می کنند و این رفتار واقعا زشت و زننده است.

در ادامه به نظر کاربران فضای مجازی بحرین در خصوص اوضاع بحرین در زمان شیوع کرونا پرداخته خواهد شد. 

«نقطه تواصل» با اجرای جیهان عبدالنبی بدران، تهیه شده در دفتر شبکه العالم در بیروت، امشب 10 اسفند، ساعت20 به وقت تهران از شبکه العالم پخش می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شبکه العالم نقطه تواصل ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران

روزنامه تایمز آو اسرائیل در مطلبی به بررسی تنش‌های اخیر بین ایران و اسرائیل و واکنش واشنگتن پرداخت و نوشت: «بر اساس گزارشی که روز یکشنبه منتشر شد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و مقامات امنیتی با «هشدار فزاینده» شاهد آشکار شدن ابعاد حمله موشکی بالستیک ایران به اسرائیل در آخر هفته گذشته بودند.» وال‌استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد درباره لحظاتی که دامنه رگبار ایران مشخص شد، گفت: «فکر می‌کنم این در بالاترین حد چیزی بود که ما پیش‌بینی می‌کردیم.» یک مقام ناشناس به این روزنامه گفت که «تا زمانی که همه چیز گفته نشده باشد» مشخص نیست که آیا دفاع موشکی اسرائیل و ائتلاف کشور‌های درگیر در سرنگونی پرتابه‌ها موفق بوده اند یا خیر.

به گزارش دنیای اقتصاد، در این گزارش آمده است که از آنجا که در آستانه حمله ایران آشکار شد که قرار است اتفاقی بیفتد، تیمی از پرسنل نظامی آمریکا مخفیانه به تل‌آویو اعزام شدند تا در «یک مرکز عملیات دفاع موشکی» کار کنند. بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی مطمئن بودند که می‌توانند به مقابله با حدود ۵۰ موشک بالستیک کمک کنند و زمانی که مشخص شد بیش از ۱۰۰ موشک توسط ایران شلیک شده است، عمیقا نگران شدند.

نیرو‌های دفاعی اسرائیل اعلام کردند که حمله ایران به اسرائیل شامل ۱۷۰ پهپاد، ۳۰ موشک کروز و ۱۲۰ موشک بالستیک بوده که بیشتر آن‌ها رهگیری شده است. اما هدف نظامی ایران در اسرائیل در این حمله، یعنی پایگاه هوایی نواتیم خسارت دید. این روزنامه نوشت: «برنامه‌هایی برای هواپیما‌های سعودی و اردن طراحی شد تا در صورت لزوم از حریم هوایی خود دفاع کنند. اردن پرتابه‌هایی را که از حریم هوایی این کشور عبور کرده بود سرنگون کرد، در حالی که ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان به هواپیما‌های اسرائیلی کمک کردند برخی دیگر از پرتابه‌ها را در مسیر اسرائیل ساقط کنند.»

این حمله در پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت. در این حمله هفت نیروی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی از جمله دو فرمانده به شهادت رسیدند. اسرائیل متعهد شد که حمله تنبیهی ایران را تلافی کند و گفته می‌شود پنج‌شنبه شب، زمانی که چند ریزپرنده در آسمان اصفهان دیده شدند این حمله صورت گرفته است.

اسرائیل به طور رسمی در مورد این حمله اظهارنظر نکرده است، در حالی که ایران این حادثه را کم‌اهمیت توصیف کرده و تاکید دارد که تنها سه پهپاد کوچک در این حمله دخیل بوده اند. ایالات متحده، اتحاد نزدیک خود با اسرائیل را با کمک به آن‌ها در خنثی کردن حمله هفته گذشته ایران و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی پس از آن نشان داد. دولت جو بایدن در تلاش است تا از تشدید اوضاع در خاورمیانه در بحبوحه جنگ جاری در غزه و تنش‌های سرسام‌آور با تهران جلوگیری کند.

پس از حمله هفته گذشته ایران، بایدن بر حمایت تزلزل ناپذیر ایالات متحده از اسرائیل تاکید کرد، اما همچنین از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل خواست که «در مورد خطر تشدید تنش با دقت و استراتژیک فکر کند» و افزود که اسرائیل می‌تواند اقدامات اخیر را برای خود موفقیت تلقی کند و نیازی به حمله ندارد.

دیگر خبرها

  • ادامه حواشی جنجالی یک پلتفرم/ «محفل» در صدر دیگر نظرسنجی‌ها
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • برتری تیم‌های زیر ١٢ سال ایران برابر حریفان
  • راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران
  • هدیه شمسایی و شاگردانش به مردم افغانستان