Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر حبیبی روز شنبه در شورای اطلاع رسانی استان قزوین، افزود: رسانه‌ها باید در این شرایط کادر پزشکی و پرستاری استان را تقویت کنند چون آنها سربازان خط مقدم مبارزه هستند و جان برکفانه در این زمینه تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین رسانه‌ها لازم است در خصوص راه اندازی بیمارستان صحرایی، تعطیلی مدارس و کنترل ورودی‌های استان اطلاع رسانی کنند تا مردم بدانند موضوع جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی با تاکید بر فرهنگ سازی درخصوص استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای مقابله با این بیماری، گفت: در این شرایط امکانات برای خرید ماسک، الکل، مایع شوینده و ... جوابگو نیست و رسانه‌ها باید با فرهنگ سازی، ظرفیت خیران را در این زمینه به کار بگیرند.

معاون استاندار ادامه داد: رسانه‌ها، مطبوعات و صدا و سیما باید از هر ظرفیتی برای پرکردن اوقات فراغت مردم استفاده کنند تا مردم با جدی گرفتن این بیماری در مکان‌های پرازدحام و شلوغ حضور نیابند.

رییس شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: هدف از تشکیل این جلسه در این شرایط، استفاده از همه ظرفیت‌های اطلاع رسانی استان در جهت تنویر افکار عمومی است و باید با سیاست گذاری کلی و واحد بتوانیم آگاهی مردم را نسبت به این بیماری با اطلاعات درست و منطقی افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه حوزه خبر  به سه بخش رسانه ملی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها و فضای مجازی تقسیم می‌شود، اضافه کرد: جا دارد از زحمات فعالان این عرصه در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درست به مردم تشکر کنیم و تاکید نماییم که رسانه‌ها در این شرایط باید کمک کار دستگاه‌های امدادی و بهداشت و درمان استان باشند.

حبیبی با بیان اینکه فضای مجازی در خصوص انتشار اخبار کرونا نیاز به مدیریت دارد، افزود: این فضا به جهت گسترده بودن، خیلی سریع مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باید شورای اطلاع رسانی استان برای مدیریت فضای مجازی اقدام کند.

وی اضافه کرد: هم اینک انتشار برخی شایعات در فضای مجازی، مردم را نگران می‌کند و باید رسانه‌ها و مطبوعات با انتشار واقعیت‌های این بیماری، جلوی بروز شایعات را بگیرند.

حبیبی ادامه داد: مسوولیت کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری از کرونا با روابط عمومی استانداری است و باید اخبار مربوط را از دستگاه‌ها دریافت کرده و در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری از کرونا در قزوین تشکیل شده است

مدیر کل روابط عمومی استانداری قزوین نیز در این جلسه گفت: با دستور استاندار قزوین، کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری از کرونا تشکیل شده و اعضای آن مشخص شده اند.

سید حسین بی نیاز افزود: امیدواریم با حضور نمایندگان اصحاب رسانه در این ستاد و تشکیل جلسات بتوانیم به وحدت رویه رسیده و از موازی کاری و شایعه پراکنی در این ارتباط جلوگیری شود.

بی نیاز اضافه کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا امروز بیش از ۱۰۰ خبر در رابطه با کرونا در سایت استانداری، فرمانداری‌ها و فضای مجازی بارگذاری شده است و به صورت مستمر با استفاده از ظرفیت خبرگزاری‌ها در این خصوص اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.

وی گفت: محتوای اطلاع رسانی در خصوص این بیماری در قالب موشن گرافیکی، انیمیشن و متون خبری تولید شده و در ساعات مختلف روز منتشر می‌شود.

تا به امروز هشت مورد قطعی بیماری کرونا در قزوین گزارش شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان قزوین ویروس کرونا استان قزوین اطلاع رسانی استان فضای مجازی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: تعداد بیماران مبتلا به دیابت شناسایی شده در دانشگاه علوم پزشکی از مرز ۲۲ هزار نفر گذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از نیشابور، حامد جزجلالیان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طی سال‌های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگ‌ترین همه‌گیری تاریخ تبدیل کرده است، به‌طوریکه از هر 10 بزرگسال در جهان یک نفر با دیابت زندگی می‌کند و در هر 5 ثانیه یک نفر به علت دیابت یا عوارض ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین مطالعات در کشور ما، 17.5 درصد افراد بالای 25 سال مبتلا به دیابت هستند. 30 درصد بیماران از بیماری خود اطلاعی ندارند، 35 درصد بیماران تحت درمان دارویی مناسب نیستند و حدود 80 درصد بیماران دیابتی HA1C(میانگین قند خون سه ماهه) کنترل شده ندارند.

جزجلالیان با بیان‌اینکه تعداد بیماران مبتلا به دیابت شناسایی شده نوع 1 و 2 در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در حال حاضر 22 هزار و 160 نفر است، تصریح کرد: دیابت یک بیماری مزمن است که در اثر نارسایی پانکراس در تولید انسولین، یا مقاومت ارگان‌های هدف به انسولین ایجاد می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در دیابت نوع یک انسولین به میزان کافی تولید نمی‌شود و فرد نیازمند تزریق‌های روزانه انسولین است. علت دیابت نوع یک مشخص نیست و با دانش فعلی بشر، این بیماری قابل پیشگیری نیست. 90 درصد موارد دیابت، از نوع دو است که ارتباط نزدیکی با وزن بالای بدن و عدم تحرک بدنی دارد.

وی افزود: علایم بالینی هر دو نوع دیابت مشابه است، هرچند علایم در نوع دو اغلب از شدت کمتری برخوردارند. به همین دلیل دیابت ممکن است تا سال‌ها بعد از ایجاد، بی‌علامت باشد و گاه زمانی تظاهر پیدا می‌کند که عوارض درازمدت آن به وقوع پیوسته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: امروزه موارد دیابت نوع دو در کودکان هم مشاهده می‌شود. دیابت خطر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. در یک مطالعه چند ملیتی، علت مرگ 50 درصد از بیماران دیابتی بیماری های قلبی و سکته مغزی گزارش شد، ضمن اینکه خطر مرگ در بیماران دیابتی در مجموع دو برابر همتایان غیردیابتی است.

جزجلالیان یادآور شد: پیگشیری مقدم بر درمان است و مراقبت از سلامتی بر مراقبت از بیماری ارجحیت دارد، برخی مداخلات ساده در شیوه زندگی در پیشگیری یا به تاخیر انداختن دیابت نوع دو تاثیر دارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری