Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@23:17:15 GMT

جزئیات نامه محرمانه نتانیاهو به شاه اردن

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۷۶۰۴

جزئیات نامه محرمانه نتانیاهو به شاه اردن

رهبر حزب صهیونیستی «اسرائیل خانه ما» فاش کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به شاه اردن گفته است مسئله الحاق «غور اردن» تنها یک دست‌آویز است و هدف پیروزی نتانیاهو در انتخابات است.

 به گزارش مشرق، «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» امروز (شنبه)، فاش کرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به «عبدالله الثانی بن الحسین» شاه اردن،‌ گفته است هدف از مسئله الحاق «غور اردن»، پیروز شدن او در انتخابات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وبگاه خبری روزنامه «القدس»،‌ رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» ضمن اعلام اینکه پیام نتانیاهو از طریق نهاد امنیتی به شاه اردن رسانده شده، فاش کرد که نتانیاهو در این پیام گفته است: «نگران نباش! تنها یک انتخابات است. الحاقی در کار نخواهد بود».

بیشتر بخوانید: انتقاد اتحادیه‌اروپا از شهرک‌سازی اسرائیل طرح جدید نتانیاهو قدس را از فلسطین جدا می‌کند

آویگدور لیبرمن در ادامه تاکید کرد که این اطلاعات را از یک منبع موثق دریافت کرده است.

کانال «۱۲» تلوزیون صهیونیستی نیز در این خصوص گفت که این اظهارات لیبرمن بی‌سابقه است بویژه آنکه او پیشتر، پشت اطلاعات درز شده مربوط به سفر رئیس موساد به یک کشور عربی ایستاده بود.

پیشتر،‌ آویگدور لیبرمن فاش کرده بود که دو تن از مقامات ارشد امنیتی این رژیم اخیراً به قطر رفته‌اند.

«حزب لیکود» نیز در واکنش به این اظهارات لیبرمن، سخنان او را تکذیب و اعلام کرد که گفته‌های لیبرمن کذب است. این حزب در ادامه بیان کرد:‌ «نتانیاهو تنها کسی است که حاکمیت را [بر مناطق یادشده] تثبیت خواهد کرد. لیبرمن نیز با فهرست مشترک عربی ائتلاف تشکیل خواهد داد. دروغ‌های ننگین لیبرمن از هر خطی گذر کرده است».

منطقه غور اردن از دریاچه طبریه در شمال تا دریای بحر المیت امتداد دارد که اسرائیل بخشی از آن واقع در میان بحر المیت و کرانه باختری را اشغال کرده است. غور اردن از بیسان تا صفد در شمال و از عین جدی تا النقب در جنوب و از وسط‌های رود اردن تا دشت‌های شرق کرانه باختری در غرب کشیده شده است و مساحت این منطقه و شمال البحر المیت به یک میلیون و ششصد هزار هکتار می‌رسد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که در صورت رأی آوردن در انتخابات آینده حاکمیت اسرائیل را بر منطقه غور اردن و شمال بحر المیت در کرانه باختری تحمیل خواهد کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا بنیامین نتانیاهو حزب لیکود رژیم صهیونیستی آویگدور لیبرمن شاه اردن غور اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کنست: دستاوردهای حماس ده برابر دستاوردهای اسرائیل است

روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آحارونوت" نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در ماه‌های اخیر کمپینی تحت عنوان "پیروزی همه جانبه" را رهبری کرد، اما وزرا و اعضای کنست در "لیکود" معتقدند که این کار در جهت کاملاً مخالف و با هدف کاهش انتقادها از مدیریت جنگ در نوار غزه و تناقضات موجود میان شعارهای نتانیاهو ودستاوردهای عملی مطرح می شود.

این روزنامه به نقل از آمیت هالیوی نوشت که  «گیدون ساعر» در انتقاد از رفتار کابینه جنگ حق داشت. هالیوی سندی را تنظیم کرده است که جزئیات دستاورد‌های استراتژیک به دست آمده توسط اسرائیل در مقایسه با حماس ذکر شده است.

به نوشته این روزنامه، نتیجه بدست آمده برای رژیم صهیونیستی غم انگیز است؛ به گونه ای که حماس ده دستاورد را محقق کرده و اسرائیل فقط یک دستاورد داشته است.

از جمله دستاورد‌های حماس که در این سند شرح داده شده است عبارت است از موفقیت در غافلگیر نظامی وایجاد تلفات، شکل گیری مطالبه جهانی برای تشکیل دولت فلسطین به عنوان خواسته نهایی، حمایت روشنفکران در غرب از فلسطین و انتقاد آنها وحشیگری‌های اسرائیل و آسیب رساندن به انسجام جامعه اسرائیل از طریق استفاده از گروگان‌ها.

در این سند همچنین آمده است: فعال کردن جبهه‌های اضافی علیه اسرائیل، تخلیه حدود ۸۰ هزار نفر در دو منطقه، انزوای سیاسی اسرائیل، موج یهودی‌ستیزی در سراسر جهان و آسیب‌های اقتصادی و گردشگری از دیگر دستاوردهای حماس بوده است.

از سوی دیگر، این سند تنها دستاورد استراتژیک برای اسرائیل را تعهد، فداکاری و روحیه داوطلبانه صد‌ها هزار سرباز و خانواده‌های آنها برشمرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم
  • تظاهرات مردم اردن برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد
  • عضو کنست: دستاوردهای حماس ده برابر دستاوردهای اسرائیل است
  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • ۵ نکته در مورد قطعنامه آتش‌بس فوری در جنگ غزه
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • بی بی بدون بایدن!
  • پشت پرده طولانی شدن نسل‌کشی در غزه
  • پشت پرده طولانی شدن نسل کشی در غزه