Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خیلی از کاربران که تازه با دنیای وب آشنا شده اند بسیاری از مفاهیمی که در وب وجود دارد را نمی شناسند و دقیق نمی دانند که سرور اختصاصی یا سرور مجازی یا هاست اشتراکی چیست و هر یک از آنها چه تفاوتی با یکدیگر خواهند داشت . در بسیاری از موارد حتی مدیران IT نیز دچار سردرگمی میشوند و دقیق نمی دانند در چه مواقعی باید سرور اختصاصی خریداری کنند یا برای بهینه کردن هزینه ها بهتر است از سرور اختصاصی یا هاست استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا سرور اختصاصی صبا هاست میتوانید نیازهای ما را رفع کند؟

صبا هاست در این مقاله قصد دارد تا شما را با سرور اختصاصی آشنا کند تا دید بازتری برای خرید سرور اختصاصی در شما ایجاد شود .

اول از همه باید شرکت صبا هاست که یکی از ارایه کننده های سرور اختصاصی در دیتاسنترهای ایران ، آلمان ، آمریکا ، فرانسه میباشد را به شما دوستان گرامی معرفی کنیم .

شرکت صبا هاست با بیش از 13 سال سابقه درخشان در حوزه فناوری و ارایه خدمات میزبانی سرور اختصاصی ، سرور مجازی ، هاست اشتراکی ، خرید و ثبت دامنه و خدمات colocation فعالیت داشته است و هم اکنون نیز بسیاری از شرکتهای بزرگ داخلی و وب سایتهای پربازدید ایرانی اقدام به خرید سرور اختصاصی صبا هاست داشته اند .

حال باید بررسی نماییم که سرور اختصاصی چیست ؟ به زبان ساده سرور اختصاصی یک کامپیوتر خیلی قوی از لحاظ منابع سخت افزاری است که همیشه روشن است و از طریق اینترنتی که به آن متصل می شود ، همیشه و از هر جای دنیا در دسترسی خواهد بود . سازمان های بزرگ و بسیاری از شرکت ها   crm یا سایت های خود را روی سرور اختصاصی شان نگهداری می کنند و توسعه می دهند .

سرور اختصاصی به آن ها این امکان را می دهد تا هر نرم افزاری که نیاز دارند را بدون هیچ محدودیتی روی سرورشان نصب کنند .

شاید این سوال برایتان پیش آمده است که چرا باید از سرور اختصاصی استفاده کنیم؟

جواب خیلی ساده است بر حسب نیازی که دارید شما همیشه سرویس یا محصولی را خریداری می کنید. بگذارید کمی این مسئله را دقیق تر با هم بررسی کنیم . سرویس های هاست اشتراکی هر چند قوی باشند یا منابع بالایی به شما ارایه دهند ، محدودیتهای مختلفی دارند .

برای مثال شما زمانی که سرویس هاست ویندوز یا سرویس هاست لینوکسی از یک شرکت هاستینگ مثل سایت https://saba.host یا هر سایت دیگر خریداری می کنید ، دسترسی ادمین به سرور نخواهید داشت و نمی تواند هیچ گونه نرم افزار اضافه ای را روی سرور نصب نمایید چرا که کاربران دیگری نیز روی آن سرور ، سرویس فعال دارند که شاید نصب سرویس جدید مخاطراتی را برای وب سایت های دیگر به همراه داشته باشد و از لحاظ امنیتی ، امنیت سرور را پایین بیاورد.

همچنین مورد دیگری که اهمیت خیلی بالایی خواهد داشت ، این است که اگر شما قصد راه اندازی سایت و اپلیکیشن بزرگی را خواهید داشت که قرار است بازدید کننده بالایی داشته باشد ، خرید سرور مجازی یا هاست اصلا برای شما مناسب نیست  و باید سرور اختصاصی خریداری کنید چرا که شما نیاز به پورت شبکه اختصاصی دارید.

به همین دلایلی که خدمتتان اعلام شد، اصولا هیچ شرکت هاستینگی دسترسی ادمین سرور را به شما نخواهد داد و شما نیز قادر به نصب سرویسهای مدنظرتان را نخواهد داشت. بنابرین اگر شما می خواهید سایت یا نرم افزار مدنظرتان را گسترش دهید و مثلا نیاز دارید تا فلان سرویس روی هاست نصب شود ، با مشکل رو به رو خواهید شد!

در این زمان است که شرکت میزبانی وب مربوطه به شما اعلام خواهد کرد که شما باید سرور مجازی یا اختصاصی تهیه نمایید .

خیلی از کاربران با این سوال رو به رو می شوند که آیا باید سرور ایران تهیه کنیم یا سرور خارج ؟ طی سالهای گذشته دیتاسنترهای ایرانی کیفیت پایینی داشتند و واقعا کاربران ایرانی و شرکتهای داخلی را با مشکلات متعددی مواجه می کردند اما هم اکنون کیفیت آنها افزایش یافته است و شما می توانید با خیالی راحت سرور های خود را در دیتاسنترهای ایرانی و با هزینه  پایین تر نسبت به دیتاسنترهای خارجی میزبانی کنید .

همچنین که اگر کاربران سرویسی که می خواهید روی سرور اختصاصی خود بالا بیاورید ، ایرانی هستند و عمده ترافیک سرورتان از سمت ایران است ، خب قاعدتا خرید سرور اختصاصی ایران از لحاظ سرعت دسترسی به سرور بهتر خواهد بود. در واقع تصمیم گیری در ارتباط با خرید سرور اختصاصی در داخل ایران یا خارج از ایران به عهده خود شما است و به نوعی می توان اعلام کرد که با توجه به نیاز خود شما خواهد بود.

شرکت های بزرگ خارجی نیز مانند Godaddy  هستند که این خدمات را ارائه می دهند اما با توجه به اینکه ایران تحریم شده است از سرویس دهی به کاربران ایرانی خودداری می کنند.

خدمات سرور اختصاصی صبا هاست به این صورت است که پس از خرید سرور اختصاصی ، سرور تان داخل بزرگترین دیتاسنترهای داخلی یا خارجی قرار می گیرد و پس از آماده سازی سرور توسط کارشناسان فنی شرکت، دسترسی سرور برایتان ارسال خواهد شد.

در تعریف دیتاسنتر نیز باید عرض شد که دیتاسنتر محلی است که سرور ها و سوییچهای و تجهیزات شبکه ای در آن نگهداری می شوند و تمامی روزهای سال اینترنت پر قدرتی خواهند داشت و به وسیله UPS و ژنراتورها، تمامی ایام سال برق دارند.

همچنین امکان خریداری چندین سرور اختصاصی مختلف با منابع بالا از شرکت صبا هاست است و هیچ مشکلی از این بابت نخواهد بود و Saba Host می تواند به راحتی این سرویس ها را در عرض 24 ساعت به شما ارایه خواهیم کرد. این در حالی است که سایر شرکتها بین 72 ساعت الی یک هفته پس از خرید سرور، سرویس را به شما تحویل خواهند داد.

شرکت صبا هاست افتخار این را دارد که به بسیاری از سازمانهای دولتی و خصوصی و شرکت های بزرگ ایرانی یا وب سایتهای پرترافیک سرویس دهی بسیار قوی و با کیفیتی را ارایه کند و در این زمینه از جمله شرکت های خوشنام است و شما می توانید با خیالی آسوده میزبانی خود را به این شرکت بسپارید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد ایران خرید سرور اختصاصی سرور مجازی باید سرور روی سرور سرویس ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغ بین سریال‌ها دردسر ساز شد

معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا در خصوص شیوه‌های تبلیغات حوزه نمایش‌خانگی و انتقاد کاربران به رفتار برخی پلتفرم‌ها در پخش تبلیغ‌های چند ثانیه‌ای در هنگام پخش سریال‌ها و برنامه‌ها توضیحاتی داد.

اخیراً برخی کاربران شبکه نمایش‌خانگی با انتقاد از رفتار برخی پلتفرم‌ها و سکوهای نمایش در vodها به خاطر پخش یک تبلیغ چند ثانیه‌ای در هنگام پخش سریال‌ها و برنامه‌های خانگی و اینترنتی انتقاداتی را از پلتفرم‌ها و ساترا به عنوان نهاد ناظر این حوزه مطرح کردند.

چرا که امروز بعضاً دیده می‌شود حجم آگهی‌های تبلیغاتی برخی پلتفرم‌های ایرانی تولیدکننده فیلم و سریال بالاتر رفته است. حتی حامیان مالی در بیلبوردهای نمایش‌داده شده از شخصیت‌های سریال‌ها و برنامه‌ها برای تبلیغات بهره می‌برند و به نوعی استفاده ابزاری می‌کنند. در کنار این در هفته‌های اخیر پلتفرم‌ها از تبلیغات در ابتدای محصولات نمایشی که آن هم مورد انتقاد تماشاگران بود به اضافه کردن آگهی میان برنامه روی آوردند.

این انتقادات خبرگزاری تسنیم را بر آن داشت که موضوع را از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی یا همان ساترا پیگیری کند.

این پیگیری‌ها به اینجا رسید که نهاد تنظیم‌گر این حوزه دغدغه کافی برای رعایت حقوق کاربران دارد و حتی درگاه پرداخت یکی از سکوهای شبکه نمایش‌خانگی مدتی قبل موقتاً به دلیل عدم رعایت آیین‌نامه تبلیغات نمایش‌خانگی با پیگیری ساترا از مرکز تجارت الکترونیک وزارت صمت مسدود شده است.

محمدحسن خلعتبری معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا در خصوص شیوه‌های تبلیغات حوزه نمایش‌خانگی به خبرنگار تسنیم گفت: تبلیغات بخش جدایی ناپذیر از بازار صوت و تصویر فراگیر است. استفاده از مدل درآمدی مبتنی بر تبلیغات در تمامی جهان مرسوم است و رویکردهای استفاده از این مدل به فراخور مدل کسب و کار رسانه متفاوت است.

وی افزود: رویکردهای متفاوت رسانه‌های نمایش‌خانگی در حوزه تبلیغات برای ایجاد مزیّت رقابتی برای رسانه پیش‌بینی شده‌اند و هر رسانه در تلاش است تا ضریب نفوذ بالاتری در میان کاربران داشته باشد.

خلعتبری با اشاره به اینکه در ایران نیز از حوزه تبلیغات به عنوان یکی از اصلی‌ترین مدل‌های درآمدی استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: در زمان تنظیم دستورالعمل ارتباطات تجاری ساترا تلاش شد علاوه بر حفظ حقوق کاربران در زمان استفاده از سرویس‌ها، به کسب و کار رسانه‌ها نیز توجه شود. بدین منظور منعی برای تبلیغات در رسانه‌های اشتراک‌محور دیده نشد. این روال در رسانه‌های دنیا نیز مرسوم بوده برخی رسانه‌ها علی‌رغم دریافت اشتراک از کاربر، به کاربر تبلیغ نشان می‌دهند. آنچه که در دستورالعمل ارتباطات تجاری ساترا منع شده است تبلیغات در سرویس‌های پریمیوم بوده که برای آن سرویس‌ها نیز تعریف درنظر گرفته شده است. سرویس‌های پریمیوم اشتراک‌محورند اما همه سرویس‌های اشتراک‌محور سرویس پریمیوم ارائه نمی‌کنند.

معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا افزود: هرچند حسب احترام به حقوق کاربران در همان دستورالعمل محدودیتی برای تعداد نمایش تبلیغ، مدت زمان نمایش تبلیغ و قابلیت رد کردن تبلیغ قید شده است، اما متأسفانه در تعداد بسیار محدودی از سکوها (پلتفرم‌ها) این دستورالعمل رعایت نمی‌شود که به خاطر احترام به رعایت حقوق کاربران تمامی موارد یاد شده در کمیته تخلفات ساترا پیگیری خواهد شد و حتی این تخلفات در مواردی منجر به قطع درگاه پرداخت برخی رسانه‌های نمایش‌خانگی نیز شده بود که با تمکین رسانه‌های یاد شده از قانون و رفع تخلف، این مورد نیز مرتفع شد. لذا از کاربران محترم نیز تقاضا می‌شود موانع نقض حقوق کاربران را به سامانه ساپرا گزارش کنند.

وی تأکید کرد: علاوه بر تعدد نمایش تبلیغ متأسفانه شاهد چالش‌های جدّی‌تری در حوزه تبلیغات در سکوهای صوت و تصویر فراگیر هستیم که یکی از آنها عدم توجه به رده سنی کاربر است. قربانی اصلی این بی‌توجهی نیز کودکان و نوجوانان‌اند که تبلیغاتی برای آنها به نمایش گذاشته می‌شود که تناسبی با سن آنها ندارد.در سامانه ساپرا نیز کاربران شکایت‌های متعددی نیز در این خصوص دارند. تبلیغات گمراه‌کننده از مصداق‌های دیگر چالش در حوزه تبلیغات است.

خلعتبری در خاتمه افزود: ساترا به عنوان نهاد تنظیم‌گر تبلیغات در شبکه نمایش‌خانگی نظارت مستمر بر پخش تبلیغات سکوهای صوت و تصویر فراگیر داشته و در تلاش است ضمن به حداقل رساندن چالش‌های تبلیغات، به بالندگی این فضای به شدت پویا کمک کند.

سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • گفتگوی اختصاصی سی ان ان با وزیر امور خارجه ایران
  • انانیموس: سرور‌های ارتش رژیم صهیونیستی هک شد
  • تبلیغ بین سریال‌ها دردسر ساز شد
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • گزارش اختصاصی از تمرین ذوب آهن پس از دربی اصفهان / فیلم
  • جلوی تبلیغات غیرقانونی در نمایش‌خانگی گرفته می‌شود
  • نحوه انتخاب بهترین سیستم عامل برای سرور
  • محمد سُرور صراف لبنانی کیست و چرا موساد او را کشت؟!
  • اختصاصی: پنجم اردیبهشت روز تاریخی فوتبال ایران
  • تصادف اتوبوس با سرویس مدرسه ۴ دانش‌آموز را راهی بیمارستان کرد