Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر عبدالله قاسمی پیر بلوطی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران (شهر قدس /ملارد/صفادشت) با اشاره به تشکیل جلسه فوق‌العاده هیأت رئیسه واحد شهرقدس برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: این جلسه مصوباتی همچون ضدعفونی تمامی بخش‌های مختلف دانشگاه، نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکار در خصوص سلف سرویس دانشجویان و جلوگیری از هر گونه موارد غیر بهداشتی توسط کارشناسان امور تغذیه، تولید بخورهای ضدعفونی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، تولید انبوه ژل‌های ضد عفونی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، تهیه ماسک و دستکش برای افرادی که در محل کار حضور پیدا می‌کنند، تعطیلی کلاس‌ها و به تعویق انداختن برنامه‌هایی نظیر اعتکاف، راهیان نور، همایش‌ها، سخنرانی‌های علمی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. داشت.

آموزش ساخت ژل ضدعفونی کننده در خانه

وی تأکید کرد: تدابیری اتخاذ شده که تمامی همکاران و استادان در هنگام ورود به دانشگاه از محل در ورودی انتظامات ماسک و دستکش یکبار مصرف دریافت کرده و در محل کار حضور پیدا کنند.

کد خبر 487696 برچسب‌ها بهداشت محیط

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بهداشت محیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: برداشت محصول خاکشیر در این شهرستان همه ساله با پایان فروردین و در نخستین روزهای اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

سعید خسروجردی افزود :نزدیک به ۳۰۰ هکتار از کشتزارهای شهرستان داورزن، زیر کشت گونه دارویی خاکشیر است که با توجه به میانگین عملکرد ۹۰۰ کیلوگرم در هکتار، انتظار می رود حدود ۳۵۰ تن محصول از این سطح برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: کار کشت خاکشیر از اوایل آبان‌ماه آغاز می‌شود و با گذشت ۶ ماه، از دهه دوم فروردین‌ به مرحله برداشت می‌رسد.

خسروجردی گیاه دارویی خاکشیر را دارای خواص التیام دهندگی زخم و جراحات، ادرارآوری، تب‌بُری، رفع التهابات کلیه، سرخک و مخملک، رفع گرفتگی صدا، کهیر و التهابات پوستی ذکر کرد.

 

شهرستان داورزن در غرب استان خراسان رضوی، مهد تولید گیاهان دارویی است و در چند سال اخیر همواره با تولید ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن خاکشیر، رتبه نخست استان را داشته است.

فلفل، شیربادیون، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعنای فلفلی، گل محمدی، شیرین بیان و خار شتر عمده ترین گیاهان دارویی است که در شهرستان داورزن کشت و تولید می شود.

حدود چهار هزار بهره بردار در بخش های کشاورزی، باغداری و دامپروری داورزن فعالیت دارند.

این شهرستان دارای ۲۰ هزار هکتار عرصه کشاورزی شامل ۱۷ هزار هکتار کشتزار و سه هزار هکتار باغ است.

شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن با ۲ بخش، چهار دهستان و ۲ شهر در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • تمام ایده‌های دانش‌بنیانی قدرت تولید انبوه را دارند؟
  • رئال رونمایی می‌کند: لبه فناوری برای چمن مخملی
  • شتاب ابرقدرت‌های میکروالکترونیک در ساخت ریزتراشه‌های ۲ نانومتر
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • وسایل حفاظت فردی در کار با برق
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در بزرگترین نمایشگاه پزشکی جنوب شرق آسیا
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در نمایشگاه پزشکی و دارویی جنوب شرق آسیا
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان