Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از افزایش ظرفیت تولید موادضدعفونی‌کننده در سمنان به افزون بر ۳۰ هزار بطری در هر شبانه‌روز خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر حسین رستم‌زاده در نشست بررسی کارخانه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استانداری سمنان از تامین مواد اولیه مورد نیاز این واحدهای تولیدی و راه‌اندازی چند خط تولید جدید در روزهای اخیر خبر داد و اظهار کرد: به زودی نه تنها نیاز استان تامین می‌شود بلکه بخشی از تولید این محصول به بازار دیگر استان ها نیز ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تامین الکل سفید برای تولید مواد ضدعفونی کننده انجام شد و استان‌های خوزستان و قزوین برای ارسال محموله مواد اولیه تولید مواد ضدعفونی‌کننده به استان سمنان اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تمام قد برای تامین مواد ضدعفونی کننده و... در تلاش است خاطرنشان کرد: مردم به هیچ عنوان نگران توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش‌های پلاستیکی در استان نباشند؛ چراکه خط‌های تولیدجدید در این بخش‌ها در استان راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: در روزهای آینده شاهد خواهیم بود که علاوه برای تامین نیاز مواد ضدعفونی کننده و دستکش‌های پلاستیکی استان سمنان، این کالاهای مورد نیاز به دیگر استان‌های کشور هم ارسال خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان گفت: اولویت اساسی برای استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده زمانی است که موقعیت شست و شوی دست و صورت با آب و صابون و دیگر مواد شوینده فراهم نباشد.

وی از کنترل بازار توزیع مواد ضدعفونی کننده در استان سمنان خبر داد و افزود: ظرفیت تولید مواد ضدعفونی‌کننده در استان به ۳۰ هزار بطری در شبانه‌روز افزایش پیدا کرده است.

رستم‌زاده با بیان اینکه مشکلی برای حمل تولیدات و محصولات بهداشتی وجود ندارد گفت: در بخش حمل و نقل مواد اولیه برای تولید مواد ضدعفونی کننده با خودروهای مخصوص و خطوط ریلی تدابیر خوبی اندیشیده شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0030Lv

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مواد ضدعفونی سمنان تولید مواد ضدعفونی کننده مواد ضدعفونی کننده دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: راهبرد جهاد کشاورزی، واگذاری وظایف به شرکت ها و تشکل ها، تعاونی ها و شرکت های دانش بنیان است تا دولت به سمت کارهای حاکمیتی سوق یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با برنامه جهش تولید رادیو اقتصاد اظهار داشت: مسولیت اصلی وزارت جهاد کشاورزی تولید فضای سالم، کافی و در دسترس محصولات غذایی در داخل کشور و برداشتن محدودیت های صادراتی است.

نیکبخت با اشاره به بارش باران از نیمه دوم بهمن ماه بیان داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی در جهان و قرار گرفتن ایران در کمربند منطقه خشک و نیمه خشک، برای استفاده از منابع از طریق شرکتهای دانش بنیان، دانشگاه های کشاورزی، موسسات تحقیقاتی و پژوهشگران متخصص درصدد تامین منابع با افزایش بهره وری هستیم.

وی با تاکید بر نقش حاکمیتی دولت خاطر نشان کرد: یکی از راهبردهای وزارت جهاد، واگذاری وظایف به شرکت ها، تشکل ها، تعاونی ها و دانش بنیان هاست تا ضمن‌ تامین نیاز داخل، بازار کشورهای همسایه را بدست آورده و برای کشورهای دور هم نقشه راه برنامه ریزی کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با ارائه آماری در حوزه صادرات گوجه، پیاز و سیب زمینی عنوان کرد: با توجه به اینکه هر سال با نوسال قیمت این 3محصول روبرو بودیم، با صادرات 10هزار تنی گوجه، پیاز و سیب زمینی، ممنوعیت ها و محدودیتهای تولید و صادرات برداشته شد؛ بطوریکه در سال 1402 علیرغم تولید و تنظیم بازار تخم مرغ به صادرات بیش از 136هزار تن تخم مرغ دست یافتیم.

نیکبخت اولویت بعدی وزارت جهاد را حوزه آبخیزداری دانست و گفت: با وجود ظرفیت های بسیاری که در تولید ماهیان زینتی، گرمابی، سردابی، تولید در قفس داریم، فقط 15 درصد از ظرفیت کشور استفاده شده که با وجود 550حلقه چاه می توان از این منابع در جهت پرورش ماهی، زراعت و باغبانی استفاده کرد.

وی ظرفیت سواحل شمال و جنوب کشور را برای سرمایه گذاری بسیار بی نظیر دانست و اظهار امیدواری کرد تا علیرغم تامین داخلی، بتوان از تولید پایدار در صنایع تکمیلی و تبدیلی و صادرات بهره برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایده‌ای درخشان برای اتصال راحت بطری به لوله PVC پلاستیکی (فیلم)
  • کاهش ۳۰ درصدی هزینه خمیرمایه نانوایان/ تامین نان یارانه‌ای با تعداد بالا در ماه رمضان امکان‌پذیر است
  • ساخت دستگاه ایرانی ضدعفونی هوا، به روش مه خشک
  • ۶۰ درصد نیاز به تجهیزات پزشکی از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود
  • جهش تولید با تامین منابع مالی اتفاق می‌افتد
  • کمبودی در تامین سوخت جایگاه‌های استان سمنان نداریم
  • فعالیت شبانه روزی ۸۲ اکیپ عملیاتی برای تامین برق پایدار در ایام نوروز
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • تامین تدریجی قند خون در ماه مبارک رمضان با خرما
  • افزایش ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی سال گذشته در استان سمنان رقم خورد