Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیران استانی و مسئولین استان چهارمحال و بختیاری در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تصمیماتی در جهت مقابله با ویروس کرونا گرفتند. ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا امروز در استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست اظهار داشت : همه جانبازان شیمیاییِ کارمند دولت، کارمندان بیمار با ریسک بالا و خانم‌های باردار به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از امکان دورکاری بهره‌مند می‌شوند.
عباسی ضمن قدردانی از مجموعه علوم پزشکی استان در راستای حفظ وضعیت سفید در استان، گفت: تا پایان هفته جاری کلیه دستگاه‌های دولتی استان فعالیت خود را از ساعت 9 صبح آغاز خواهند کرد.
وی‌از کنترل‌ مبادی ورودی و خروجی استان با‌ همکاری بسیج پزشکان و هلال احمر در قالب ایست‌های بازرسی خبر داد و افزود: در سطح استان  کمیته‌هایی شامل: «رصد و درمان» و «اطلاع رسانی و شفاف سازی» زیر نظر علوم‌پزشکی، «تدارکات و پشتیبانی‌» با مسئولیت‌ جمعیت هلال احمر، «بهداشت عمومی» برای معابر و حمل و تقل عمومی درون شهری‌بر عهده شهرداری‌ها و «تنطیم‌بازار» با مسئولیت سازمان صمت و با محوریت نظارت شدید و برخورد قاطع قانونی با احتکار و کم فروشی در خصوص مواد غذایی و تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا  تشکیل شده و فعالیت کارگروه رصد فضای مجازی تداوم می‌یابد.
استاندار بر هم افزایی ستاد بحران، پدافند، شهرداری، نیروی انتظامی برای مواقع بحرانی تاکید کرد‌ و افزود: همه دستگاه‌ها در استان موظف به تامین نیرو و امکانات درصورت لزوم‌ برای مجموعه علوم پزشکی استان هستند و عدم‌همکاری تمرد و تخلف محسوب می‌شود.
عباسی خاطرنشان کرد: با همکاری فرمانداران و بخشداران با محوریت علوم‌پزشکی‌، با رصد مسافران‌ احتمالی آزمایشات  لازم‌ برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام‌شود.

اردبیل| مردم مراقب سودجویان اقتصادی در زمان شیوع کرونا باشید2 بیمار بهبود یافته کرونا در استان فارس مرخص شدنداستان چهارمحال و بختیاری همچنان در وضعیت سفید در مقابله با کرونا قرار دارد

لغو مجوز استفاده از دهکده زاگرس در سامان
رئیس کل دادگستری استان نیز گفت: با همکاری شورای تامین سامان و دادستان، مجوز استفاده از دهکده زاگرس تا اطلاع ثانوی لغو‌ و برای بهره‌مندی از امکانات پل زمانخان‌ محدودیت‌ اعمال شد.
بهرامی افزود: همچنین با‌همکاری دادستان‌های شهرستان های 9 گانه استان، تردد در ویلاهای عمده به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با محدودیت صورت می‌گیرد.
 وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، روند برخورد قانونی با محتکران موارد مرتبط با ویروس کرونا سرعت می‌یابد تا با همکاری مجموعه علوم‌پزشکی موارد احتکار شده در صور‌ت دارا بودن شرایط مطلوب توزیع شود.

وضعیت استان در برابر ویروس کرونا همچنان سفید است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ظرف 48‌ ساعت‌گذشته وضعیت استان همچنان سفید است و نتیجه آزمایش 45 بیمار مشکوک با توجه به ترافیک آزمایشگاه تهران برای بررسی نمونه‌های همه استان‌ها، هنوز اعلام‌نشده است.
دکتر شیرانی افزود: درصورتِ مشابهت عملکرد ویروس کرونا با سایر ویروس‌ها، با چرخش آن در بین‌ بیماران از قدرت آن کم می‌شود و در جامعه با ترشح پادتن‌هایی، ایمنی و مقاومت مختصری ایجاد می‌شود اما با توجه به وسعت درگیری، رعایت موارد بهداشتی و رعایت موارد اعلام‌شده ضروری است.

آمادگی استان برای راه اندازی آزمایشگاه تخصصی تشخیص ویروس کرونا
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از اعلام‌ آمادگی استان برای راه اندازی آزمایشگاه تخصصی تشخیص ویروس کرونا در استان در صورت تایید وزارت بهداشت و دراختیار گذاشتن کیت تشخیص خبر داد و گفت: وضعیت سفید استان در این‌ شرایط ، مرهون تلاش‌های بی وقفه همکاران و آموزش‌های سیستم‌ بهداشت و آگاهی و هوشیاری مردم است که لزوم‌ رعایت بهداشت و موارد احتیاط در روزهای آینده ضروری‌تر است.
وی با تاکید بر اهمیت حفظ کادر سلامت به عنوان خط مقدم‌مبارزه با این‌ ویروس،  افزود: تشکیل کمپین داوطلبانه پرستاران و اعلام آمادگی پرستاران برای اقامت 48 و 72 ساعته در بیمارستان‌ها به منظور خدمات رسانی در این‌شرایط ویژه نشانه دغدغه‌مندی و مسئولیت پذیری کادر پزشکی است.

آمادگی سپاه پاسداران استان برای ضدعفونی سطح شهر
جانشنین فرمانده سپاه‌ از اعلام آمادگی‌ برای‌ضدعفونی سطح شهر، خیابان های پر ازدحام و اصلی و‌مسیرهای منتهی به بیمارستان ها با استفاده از سه دستگاه سبک و یک دستگاه سنگین با ظرفیت  1000 و 500 لیتر خبر داد و گفت: بسیج سپاه استان با 21 تیم، کمپین کنترل کرونا را برای اطلاع رسانی و پیشگیری از ویروس کرونا تشکیل داده است و امکان برپایی بیمارستان صحرایی با رویکرود مقابله با شیوع این‌ ویروس و مراقبت از بیماران عفونی مهیا است.

رصد فضای مجازی جهت جلوگیری از نشر اکاذیب در دستور کار نیروی انتظامی
سرهنگ قاضی زاده  از تخصیص 200‌میلیون ریال اعتبار مازاد از سوی فرماندهی نیروی انتظامی استان برای خرید اقلام مورد‌ نیاز جهت مباره با این‌ ویروس خبر داد و گفت: علاوه بر تشکیل کلاس‌های آموزشی در یگان‌های تابعه، رصد فضای مجازی جهت جلوگیری از نشر اکاذیب در دستور کار قرار دارد و با همکاری دادستان و مراجع‌قضایی در‌ راستای شناسایی محتواهای جعلی، دو نفر از خاطیان شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.
مدیر کل صداوسیمای استان‌ نیز از آمادگی صدا و سیمای استان با آموزش وپرورش برای‌ ضبط و پخش برنامه‌های درسی استانی علاوه بر طرح آموزشی متمرکز‌ شبکه آموزش خبر داد.
قائد امینی مدیر کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر حضور مدیران و مسئولان اجرایی مدارس علی‌رغم‌ تعطیلیِ اعلام‌شده در مراکز آموزشی گفت: به منظور تامین تجهیزات ضدعفونی و گندزدایی در مدارس 250‌ میلیون تومان به حساب ادارات استان واریز شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری افزود: به منظور اجرای آموزش از طریق مجازی،  پیگیری و هماهنگی‌های لازم برای جذب یک میلیارد و 263 میلیون تومان‌ برای مدارسِ نیازمند در حال انجام‌است.

گفتنی است در پایان نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ، مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان از همت و تلاش بی وقفه مجموعه علوم پزشکی استان در مقابله با شیوع ویروس کرونا تقدیر کردند.

انتهای پیام/7540/ی

R7540/P/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری مقابله با ویروس کرونا مجموعه علوم پزشکی شیوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت

مدیر بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به دستور رئیس دانشگاه، بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت دوباره بازگشایی و آماده خدمت‌رسانی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، حسین محزون گفت: با توجه به بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمارستان صحرایی و تاکید ایشان بر آمادگی کامل این بیمارستان برای خدمت رسانی به گروه های هدف در زمان مورد نیاز و در مناطق مختلف استان و کشور، بیمارستان صحرایی، بازگشایی شده و به زودی آموزش نیروهای تخصصی و داوطلبان نیز انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مواقع بروز حوادث و بلایای طبیعی یا غیرطبیعی با مصدوم انبوه که تعداد مجروحان حادثه زیاد است و امکان انتقال سریع و تخلیه مجروحان از صحنه حادثه به محل امن یا مراکز درمانی وجود ندارد، ضرورت انتقال و استقرار سریع بیمارستان سیار و ارائه خدمات درمانی سریع و گسترده در محل امری ضروری است.

مدیر بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 92 به بهره برداری رسید و در دوران کرونا نیز مورد استفاده قرار گرفت و حال با توجه به فصل تابستان و حضور زائران در صورت نیاز از این بیمارستان مجدد استفاده خواهد شد، این بیمارستان 45 تختخوابی در قالب بخش هایی همچون اتاق عمل، Icu ، جراحی زنان، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه، CSR و بخش های جانبی در حال حاضر آمادگی استقرار در مناطقی که نیاز است را دارد.

محزون افزود: ایجاد توان ارائه خدمات درمانی در هر زمان و هر مکان در کشور و خارج از کشور،کاهش عوارض ناشی از تاخیر در درمان مصدومین،کاهش تعداد مرگ و میر و قربانیان حوادث غیرمترقبه طبیعی و ساخته دست بشر،کاهش  هزینه ها و احتمال ضایعات انسانی  و کاهش آسیب های روانی ناشی از حوادث از اهداف راه اندازی بیمارستان های صحرایی به شمار می رود.

وی به فعالیت‌های انجام شده در این بیمارستان به منظور آمادگی برای ارائه خدمات در مواقع ضروری اشاره کرد و گفت: تهیه نقشه چیدمان بیمارستان، تشکیل تیم واکنش سریع بیمارستان صحرایی در رده های درمانی مختلف، بازگشایی و ساماندهی کانکس‌ها و تجهیزات پزشکی،کالیبراسیون تجهیزات پزشکی، تهیه فهرست داروهای مورد نیاز بیمارستان با هماهنگی معاونت غذا و دارو، راه اندازی دستگاه رادیولوژی، ارائه خدمات برای زائران و مسافران نوروزی و بازگشایی بیمارستان صحرایی، جهت تست و آمادگی تجهیزات و انجام مانور فرضی برای آمادگی در مواقع بروز بحران از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • اجرای ۷ طرح برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری