Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: محمد جواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعویق انداختن فعال سازی مکانیزم ماشه از سوی اروپایی‌ها، گفت: اروپایی‌ها به هیچ کدام از تعهدات خود در برجام عمل نکرده‌اند بنابراین آنها با مطرح کردن چنین مسائلی فرار رو به جلو می‌کنند.

وی با بیان اینکه بین اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در عدم اجرای تعهدات برجامی هیچ تفاوتی وجود ندارد، افزود:سه کشور اروپایی با آمریکا برای فشار آوردن بر ایران با هم هماهنگ هستند تا آمریکایی‌ها با ایران برخورد سخت و اروپایی‌ برخورد نرم داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه اروپایی‌ها و آمریکا برای تحت فشار قرار دادن ایران مانند 2 لبه قیچی عمل می‌کنند، گفت: پس از موضوع هسته‌ای قطعاً اروپایی‌ها و هم آمریکا بحث موشکی و مسائل منطقه‌ای را مطرح می‌کنند تا ایران را محدود کنند.

جمالی با بیان اینکه مکانیزم ماشه زمانی فعال می‌شود که ایران به تعهداتش در برجام عمل نکرده باشد، ادامه داد:این در حالی است که به اذعان مسئولان آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران به به تمامی تعهدات خود عل کرده الذا این اقدام یک طرفه، غیر اخلاقی و غیر حقوقی است.

نماینده مردم فسا در مجلس بیان داشت: اروپایی‌ها به ضمن خود با به تعویق انداختن فعال سازی مکانیزم ماشه به دنبال این هستند که این چماق را بالای سر ایران نگه دارند و از این طریق ایران را تهت فشار قرار دهند.

جمالی با بیان اینکه فعال سازی مکانیزم ماشه و سپس به تعویق انداختن آن بازی جدید اروپای‌ها برای گرفتن امتیاز از ایران است، تصریح کرد: مسئولان دستگاه دیپلماسی قطعا با تدبیر با این موضوع برخورد می‌کنند و اجرازه سوء استفاده را به آنها نخواهند داد.

منبع: فردا

کلیدواژه: فعال کردن مکانیزم ماشه اروپایی ها ایران مکانیزم ماشه اروپایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، خبرگزاری دولتی کره شمالی(KCNA) نوشت که ارتش پیونگ‌یانگ برای نخستین بار، با هدف شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای زیر نظر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، رزمایش ترکیبی برگزار کرد.

این رزمایش در دو بخش شامل «مانور با هدف آرایش گرفتن واحدهای نظامی و تغییر به فاز ضدحمله پس از صدور فرمان از سوی سامانه هشدار بحران هسته‌ای(Hwasanpalryong) و همچنین مانور کار کردن با سیستم فرماندهی ضد حمله هسته‌ای » برگزار شد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: نیروهای کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

هدف اصلی این رزمایش نمایش قابلیت اطمینان، برتری، قدرت و ابزارهای متنوع هسته‌ای کره شمالی و تقویت قوای هسته‌ای این کشور هم از حیث کیفیت و هم از لحاظ کمیت اعلام شده است.

به نوشته KCNA، این رزمایش که «ماشه‌ هسته‌ای» نام دارد، «هشدار روشن به دشمنان است زیرا همزمان با مقطعی انجام شد که دشمنان با اقدامات به شدت تحریک‌آمیز و خصمانه، هیاهوی نظامی علیه کره شمالی به‌راه انداخته‌اند.»

کد خبر 6086267

دیگر خبرها

  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن
  • فتح فینال دوم: پاسور ایرانی نزدیک به جام اروپایی
  • شعبده‌بازی سرمربی ایرانی با تیم ملی افغانستان | آنها به جام جهانی می‌رسند؟
  • پاسور ایرانی از قهرمانی اروپایی دور شد
  • رکورد 92 درصدی پرسپولیس در سال 1350
  • سهمیه اروپایی اونای امری آماده شد؛ شکست سنگین وست‌هم در دربی لندن
  • دستاورد بزرگ شگفتی‌ساز لالیگا: سهمیه اروپایی
  • شگفتی کامل شد؛ ژیرونا برای اولین بار در رقابت‌های اروپایی بازی خواهد کرد
  • پوچتینو: از سیتی بهتر بودیم و باید می‌بردیم