Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا احمدی نژاد بعدازظهر شنبه در نشستی خبری با اشاره به اهمیت حل معضلات ترافیکی و تبعات ناشی از آن در کلان‌شهری مانند کرج که طی سالیان گذشته با توسعه سریع همراه بوده است، گفت: تلاش ما برای کم کردن معضل ترافیک و جلوگیری از پیشرفت آن است.

وی با تاکید بر اقدامات انجام شده برای کاهش آمار تلفات عابرین پیاده در تصادفات شهری، گفت: پنج معبر در خیابان‌های کرج از جمله شهید بهشتی، ۴۵ متری گلشهر و درختی و همچنین در بلوار دانش آموز و طالقانی به عنوان پایلوت انتخاب شده تا محل عبور عرضی عابر پیاده، مناسب سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با اشاره به انجام نرده گذاری ها و کانالیزه کردن محل عبور عابر پیاده در جاده ملارد و بلوار بسیج، گفت: در بلوار بسیج از آشکارساز عبور عرضی عابر پیاده استفاده شده تا نور مناسب ایجاد شود.

احمدی نژاد با اشاره به نصب تابلوهای هدایت مسیر، گفت: طرح «شهر خوانا» امسال به پایان رسیده است.

وی با اشاره به استفاده از چراغ راهنمایی‌های جدید در ۴ تقاطع شهر کرج، گفت: بیست و دوم بهمن ماه امسال نخستین چراغ راهنمایی هوشمند در تقاطع هفت تیر نصب و بهره برداری شد، دومین چراغ هوشمند نیز تا انتهای سال در تقاطع مصباح نصب می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با تاکید بر اینکه تا سال آینده کریدورهای بلوار هفت تیر تا میدان طالقانی طالقانی و همچنین بلوار ۴۵ متری گلشهر تا بلوار سربازان گمنام مجهز به چراغ راهنمایی هوشمند می‌شوند، گفت: زمان بندی چراغ راهنمایی بر اساس حجم ترافیک پشت چراغ لحاظ می‌شود.

احمدی نژاد در بخش دیگری به راه اندازی اولین خط دوچرخه به طول دو کیلومتر در بلوار ماهان و مولانا اشاره کرد که به منظور تحقق حمل و نقل سبز انجام شده است و گفت: خط دوچرخه سواری به طول ۲۰ کیلومتر از بلوار جمهوری تا میدان سپاه و همچنین از میدان سپاه تا ایستگاه متروی چهارراه طالقانی طی چهار سال آینده اجرایی می‌شود.

وی در خصوص توسعه خط «بی. آر. تی» در کرج، گفت: نخستین خط در طول بلوار شهید بهشتی پیش بینی شده بود ولی این محدوده مسیر عبوری خط دو متروی کرج است تلاش می‌کنیم دوم «بی. آر. تی» را از بلوار باغستان به سمت مهرشهر راه اندازی کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با بیان اینکه برای راه اندازی تراموا نیز امکان سنجی در دو فاز دنبال شده است، افزود: خط مصوب از بلوار کاج (بسیج) به سمت بلوار خوارزمی است، مطالعات اولیه آن انجام شده و فلکه اول گوهردشت نیز در مسیر این خط پیش بینی شده است.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه امسال توانستیم چهار دوربین ثبت تخلف سرعت را خریداری کنیم، عنوان کرد: کد نصب دوربین در بلوار بلال را از پلیس راهور دریافت کرده و نصب آن دنبال شده است. سه مورد دیگر نیز در بلوار شورا، دهقان ویلا و بلوار نبوت نصب خواهد شد.

وی در خصوص تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر با بیان اینکه از سال ۸۹ به بعد هیج اتوبوسی به این ناوگان افزوده نشده بود، گفت: از سال گذشته و با حمایت شورای شهر کرج ۴۴ دستگاه اتوبوس جدید یورو چهار به سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی کرج اضافه شد و چهار دستگاه نیز بازسازی شد، در حال حاضر ۱۴ دستگاه اتوبوس جدید نیز آماده تحویل است که امیدواریم تا پایان سال جاری وارد چرخه شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با تاکید بر اینکه در خصوص احداث پل‌های عابر پیاده در سال جاری سه مورد در دستور کار قرار گرفته است، گفت: یک مورد در جاده محمدشهر روبروی شهرک اصلاح بذر به اتمام رسیده است، دو مورد دیگر نیز در میدان خوارزمی و میدان بسیج ورودی متروی گلشهر جانمایی شده است.

احمدی نژاد درباره تصمیم برای ادامه اجرای طرح زوج و فرد در شهر کرج، گفت: این طرح در محدوده موردنظر از ۴ عصر تا ۹ شب اجرا می‌شود زیرا هسته مرکزی شهر تردد بالایی دارد در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا تردد در هسته مرکزی شهر کمتر شده و ادامه اجرای طرح زوج و فرد در شهرمان بستگی به وضعیت تردد روزهای آتی دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا اتوبوس حمل و نقل عمومی دوچرخه سواری دوربین معاون حمل و نقل و ترافیک انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج چراغ راهنمایی احمدی نژاد راه اندازی عابر پیاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبالغ جرایم راهنمایی و رانندگی به‌روزرسانی شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت از افزایش جریمه های رانندگی خبر داد و گفت: به پیشنهاد فراجا و برخی دستگاه‌های مرتبط، پیشنهادی برای به‌روزرسانی جرایم راهنمایی و رانندگی مورد بررسی هیئت وزیران قرار گرفت.

وی ادامه داد: آیین‌نامۀ این جرایم متناسب با نرخ تورم به‌‎روزرسانی شد و جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225424 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • چراغ خواب هایی الهام گرفته از گل (عکس)
  • برگزاری پویش «تهران بی دود»
  • فیلیپه نیستروم؛ ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • مبالغ جرایم راهنمایی و رانندگی به‌روزرسانی شد
  • دعوت از ۲ سپاهانی به اردوی تیم ملی دوچرخه سواری امید
  • ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • راه‌اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز
  • راه اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز
  • ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز راه اندازی می‌شود
  • ۲ سپاهانی به اردوی تیم ملی دوچرخه سواری امید دعوت شدند