Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعاونی‌های صنایع‌دستی استان کردستان در اقدامی خیرخواهانه و خداپسندانه روزانه ۲ هزار ماسک پزشکی تولید و برای پیشگیری از بیماری کرونا، به‌صورت رایگان میان مردم توزیع می‌کنند. ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، همزمان با افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا در استان کردستان، از سویی برخی از سودجویان از این فرصت به نفع خود استفاده کرده و با احتکار و گرانفروشی ماسک‌های طبی سعی در برهم زدن بازار این محصول، گرانی و ایجاد جو روانی منفی در جامعه و از سویی دیگر برخی از تعاونی‌ها با تولید ماسک و پخش کردن رایگان آن میان مردم، به کمک هم‌استانی‌ها شتافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیراً چهار تعاونی صنایع‌دستی در استان کردستان با مشارکت خیرین اقدام به تولید روزانه 2 هزار ماسک پزشکی و توزیع رایگان در بین مردم برای مقابله با ویروس کرونا کرده و این اقدام خیرخواهانه و ارزشمندشان، مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است.

برهان صلواتی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم این اقدام تعاونی‌ها را حرکتی خداپسندانه برشمرد و اظهار داشت: البته تعاونی‌ها نه تنها در مقابل با کرونا بلکه در شرایط‌ و مواقع مختلف همچون سیل  و زلزله به کمک کشور شتافته و مسئولان را در این‌گونه مأموریت‌های خطیر یاری کرده‌اند.

تعداد مبتلایان به کرونا در کردستان به 8 نفر رسیدکردستانی‌ها مراقب افراد سارق به بهانه گرفتن تست کرونا باشند

وی افزود: امروز همه مردم و مسئولان در کنار هم به مقابله با کرونا برخاسته و یقیناً به زودی شاهد ریشه‌کنی این بیماری ناخواسته در کشور خواهیم بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: تعاونی‌های 4003 پوشاک باران، 4331 کورد باف، 4470 زاگروس و بهژین فراور کردستان روزانه 2 هزار ماسک پزشکی از جمله ماسک‌های تهیه شده از پارچه‌های ابریشمی با قابلیت استفاده شش ماهه را تولید و با مجوز و نظارت علوم پزشکی به صورت رایگان در بین مردم توزیع می‌کنند.

به گزارش تسنیم؛ از آنجا که مقابله با بیماری کرونا همکاری همه مردم و مسئولان را می‌طلبد، انتظار می‌رود که همه با هم پای کار آمده و هر کس به اندازه سهم و وسع خود در این مسیر همکاری کرده و کاری نکنیم که بعداً به‌خاطر گران‌فروشی و احتکار شرمنده هم‌استانی‌های خود شویم.

انتهای پیام/481/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میراب‌ها و توزیع عادلانه آب در کن | مدت آبرسانی چگونه با پنگان محاسبه می‌شد؟

همشهری آنلاین- سمیراباباجانپور: علت شکل‌گیری این شغل هم به دلیل درگیری‌های مختلفی بود که بر سر تقسیم سهم آب میان باغداران صورت می‌گرفت. بنابراین، مأموران امنیتی به این نتیجه رسیدند تا مسئولیت تقسیم کار را به ریش‌سفیدان یا معتمدان محله‌ها و روستاها بسپارند تا جلو بروز خیلی از اختلافات و درگیری‌ها گرفته شود.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

جالب است بدانید مهم‌ترین ابزار میراب‌ها که عموماً به شکل وراثتی در این شغل مشغول بودند، وسیله‌ای به نام «پنگان» بود که میراب همراه آن می‌بایست در ابتدای مجرای آب بنشیند تا ساعت آبیاری هر باغ و زمین کشاورزی مشخص شود. پنگان هم متشکل از دیگی پر از آب بود که کاسه‌ای سوراخ‌دار را در آن می‌انداختند تا از آب پر شود. هر بار که کاسه از آب پر می‌شد، معادل آن یک سنگ در داخل دیگ می‌انداختند و گفته می‌شود هر کاسه را به‌ ازای حدودا هفت دقیقه آبیاری محاسبه می‌کردند.

کاسه پنگان

علیرضا بزرگی، یکی از باغداران قدیمی کن، در مورد وظایف میراب‌ها می‌گوید: «میراب‌ها غیر از تقسیم آب میان زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها، مسئول پر کردن آب‌انبارهای عمومی، حوض و آب‌انبارهای خانه‌ها نیز بودند. حاج محمد عشوری آخرین میرآب کن بود که به شکل سنتی این شغل را انجام می‌داد. او از سربند، آب را می‌آورد و به باغ‌های کن می‌رساند.

مرحوم محمد عشوری، اخرین میراب محله کن

این وظیفه را یک روز در میان برای خانه‌ها و باغ‌ها به‌صورت متناوب انجام می‌داد و در این یک روز باید هم حوض خانه‌ها و آب‌انبارهای خانگی را پر می‌کرد. جالب اینکه در زمان آب‌رسانی به خانه‌ها، مردم بسیار مراعات می‌کردند در مسیر جوی و رودخانه آلودگی ایجاد نکنند، چرا که این آب مصرف شرب خانگی هم داشت.»

کد خبر 844284 برچسب‌ها هویت شهری همشهری محله

دیگر خبرها

  • همانگونه که وعده صادق با همت جوانان کشور تحقق یافت جهش تولید نیز با مشارکت مردم محقق می‌شود
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • امروز بازدید از بنا‌های تاریخی کردستان رایگان است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • (تصویر) تغییر ظاهری رئیسی؛ پای عمل پزشکی در میان است؟
  • میراب‌ها و توزیع عادلانه آب در کن | مدت آبرسانی چگونه با پنگان محاسبه می‌شد؟
  • واکاوی عوامل تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • توزیع شیر رایگان در مدارس تا چه وقت ادامه دارد؟
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد