Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@17:38:40 GMT

وقتی برای رفتن پا و برای ساختن دست لازم نیست+ فیلم

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۸۰۶۲

وقتی برای رفتن پا و برای ساختن دست لازم نیست+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

«بیستون را عشق کند و شهرتش فرهاد برد» داستان این روزهای عروسک های رنگارنگی است که با عشق بافته می شوند و شهرتش از آن معصومه، دختری است که بی دست می بافد و بی پا راه می رود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، «بیستون را عشق کند و شهرتش فرهاد برد» داستان این روزهای عروسک های رنگارنگی است که با عشق بافته می شوند و شهرتش از آن معصومه، دختری است که  بی دست می بافد و بی پا  راه می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سراغش را می گیریم، بافنده عروسک های رنگارنگی که می گویند نه دستی برای بافتن دارد و نه پایی برای رفتن، خانه ای در یکی از مناطق محروم اراک و در کوچه ای بن بست، در ظهر یکی از روزهایی که ترس و وحشت از بیماری کرونا از در و دیوار خانه ها می بارد، دیدن معصومه حالمان را بهتر کرد.

با صدایی آرام و متین ما را به داخل اتاقش دعوت می کند، اتاقی کوچک با میزی مملو از عروسک های زیبا، ویچلر برقی و دستگاهی که معصومه می گوید برای خواب باید از آن استفاده کند تا نفسش بند نیاید و مبلی کوچک که گاه گاه مادرش کنارش می نشیند تا تنهایی های معصومه را پر کند.

تمیز و آراسته، با دندان های سفید و صدفیش که لبخند زیبایی به لبانش بخشیده،  به ما خوش آمد می گوید و  با خنده جویای احوال کرونا می شود!

از او می خواهیم از خودش برایمان بگوید و حادثه ای که برایش اتفاق افتاده و عروسک هایی رنگارنگی که آوازه شان در همه جای شهر پیچیده.

لبخندی می زند و می گوید: تا دوازده سالگی می توانستم همانند دوستان هم سن و سالم بدوم و بازی کنم، بعد از 12 سالگی دچار بیماری دیستروفی عضلانی شدم و کم کم عضلاتم از بین رفت و توان حرکت را از دست دادم.

معصومه می افزاید: دیستروفی عضلانی یک بیماری ژنتیکی است که به دلیل ازدواج فامیلی رخ می دهد، پدر و مادرم دارای نسبت فامیلی بودند، در سال های اولی که به این بیماری دچار شدم برای استفاده از ولیچر مقاومت می کردم، درسم را رها کرده و ترک تحصیل کردم.

وی ادامه می دهد: انگیزه ای برای درست خواندن نداشتم، به مرور علاوه بر راه رفتن، قدرت حرکت دست هایم را هم از دست دادم از ناحیه مچ به پایین کاملا فلج شدم و توان انجام هیچ کدام از کارهای شخصیم را نداشتم.

 

این دخترجوان اراکی بیان می کند: چند سال اول در خانه نشستم و بیرون نمی رفتم، اما یک روز  تصمیم گرفتم با وضعیتم کنار آمده و خودم را با این شرایط تطبیق دهم، چرا که اگر این کار را نمی کردم باید تمام عمر در خانه می نشستم و اشک می ریختم.

معصومه می گوید: از طریق یکی از دوستانم با موسسه ای که برای آموزش کارهای هنری برای معلولان بود آشنا شدم، و کار آموزش بافتنی را شروع کردم. بعد از مدتی با نحوه ساخت عروسک آشنا شدم و تصمیم گرفتم این کار را ادامه دهم، امروز کاملا در این کار حرفه ای شده و از محل فروش عروسک ها برای خود و خانواده درآمد کسب می کنم.

معصومه می گوید: درسم را ادامه دادم و موفق به اخذ دیپلم شدم، امروز به افرادی که شرایطی مانند خودم دارند عروسک بافی را یاد می دهم، چرا که دوست ندارم آنها اسیر بی دست و پایی شوند.

 

معصومه می گوید: با بافتن این عروسک ها آرامش می گیرم، عروسک ها را به سفارش مشتری در سایزهای مختلف بین 25 100 هزار تومان می بافم و از این محل برای خود درآمدزایی می کنم.

وی بیان می کند: درست است که نه دست برای ساختن و نه پا برای رفتن دارم، اما عضو ثابت  کارگاه های گویندگی و داستان نویسی هستم و هر روز به ورزش و تفریح می روم.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فیلم عشق اراک بیماری معصومه می گوید عروسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۵۰ هکتار از اراضی میرکندی مشگین شهر به موکب حضرت معصومه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ عواید حاصل از این زمین‌ها صرف پذیرایی از زائران حسینی در همایش جهانی پیاده روی اربعین می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است
  • اهدای ۵۰ هکتار از اراضی میرکندی مشگین شهر به موکب حضرت معصومه
  • عروسک‌هایی که شادی و نشاط ارمغان آوردند
  • (تصاویر) مزرعه عروسک‌ها
  • مزرعه عروسک ها در یک روستا
  • برای ساختن فیلم از شخصیت‌های تاریخی عجله نکنیم/ اگر فیلمساز بودم، فیلمی درباره «شیخ بهایی» می‌ساختم
  • دولت می تواند با عرضه تسهیلات بانکی و زمین شهروندان را برای ساختن خانه های خود توانمند کند
  • سینما هم باید مانند فوتبال به شهرستان‌ها بیاید
  • ابدی ساختن امر گذرا
  • فریاد حیدر حیدر مردم قم در حرم حضرت معصومه(س)