Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: خطرات ناشی از توسعه رژیم‌های تحریم برای حقوق ملت‌ها و حقوق بشر نگران‌کننده است . ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی باقری‌کنی در دیدار با «شیرین مزاری» وزیر حقوق بشر پاکستان در حاشیه نشست شورای حقوق بشر در  ژنو با تأکید بر ضرورت تولید مفاهیم حقوق بشری منطبق با ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی، اظهار کرد: همکاری‌های قضایی میان دو کشور باید توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد حقوق بشر از مهندسی موضوع اسلام هراسی از سوی برخی کشورهای غربی و همچنین استفاده ابزاری برخی کشورها از ظرفیت حقوق بشر انتقاد کرد و گفت: ضروری است گفتگوهای همه جانبه با چارچوبی منظم و جامع میان دو کشور ادامه یابد تا با این اقدامات خصمانه مقابله شود.

باقری کنی در ادامه بر ضرورت تشکیل گروه‌های هم فکر و مقابله با اقدامات قهری یکجانبه در قالب همکاری‌های دو جانبه و ترتیبات بین‌المللی تأکید کرد و افزود: خطرات ناشی از توسعه رژیم‌های تحریم برای حقوق ملت‌ها و حقوق بشر نگران‌کننده است .

معاون رئیس قوه قضائیه همچنین خواستار توسعه روابط دو کشور ذیل سازو کار جنبش عدم تعهد شد و بر اهمیت ظرفیت استفاده از این جنبش تأکید کرد.

وزیر حقوق بشر پاکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز نگرانی از موضوع ویروس کرونا خواستار همکاری برای اقدامات و ترتیبات پیشگیرانه در روند گسترش این بیماری شد.

مزاری در ادامه به قوانین جدید پاکمستان در حفظ کرامت شهروندان سالخورده در حوزه رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود: تداوم همکاری در عالی‌ترین سطوح، خصوصأ استفاده از تجارب ایران در عرصه های حقوقی و قضایی برای پاکستان حائز اهمیت است .

در پایان این دیدار در خصوص موضوعات نشست آتی سازمان کشورهای اسلامی از جمله  اعلامیه قاهره بحث و گفتگو شد.

تحویل طومار مردم تهران برای پیگرد عاملان ترور شهید سلیمانی به کمیسر‌ عالی حقوق بشرباقری‌کنی: ساختارهای حقوق بشری جهان باید مدعی خون شهید سلیمانی باشندمدیرکل حقوق بشر عراق: باید پرونده ترور شهید سلیمانی توسط آمریکا را به شورای امنیت بکشانیم

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT12 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۸۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصراف آمریکا از تحریم گردان جنایتکار ارتش اسرائیل

آمریکا اعلام کرد از تحریم گردان «نتصخ یهودای» ارتش اسرائیل به دلیل نقض حقوق بشر منصرف شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، آمریکا ضمن تغییر تصمیم قبلی خود اعلام کرد از تحریم گردان «نتصخ یهودای» ارتش اسرائیل به دلیل نقض حقوق بشر منصرف شده است.

واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا

آمریکا قصد داشت گردان مذکور را که در حوادث خشونت آمیز و بحث برانگیز در کرانه باختری دخیل بوده، تحریم کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انصراف آمریکا از تحریم گردان جنایتکار ارتش اسرائیل
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • رئیس ستادکل نیروهای مسلح: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقاً بررسی می‌کنیم
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است