Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@00:43:08 GMT

کرونا در آمریکا؛ تناقض در گفته‌های دولتی‌ها و نظامیان

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۸۳۱۴

کرونا در آمریکا؛ تناقض در گفته‌های دولتی‌ها و نظامیان

ایرنا نوشت: به گزارش روز شنبه خبرگزاری رویترز از نیویورک، وی افزود: افراد درمان می شوند و در شرایط خوبی قرار دارند.

در مجموع، ۱۵ مورد ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا تائید شده و ۴۶ مورد دیگر نیز در میان افرادی که از کشورهای دیگر به ایالات متحده بازگشته و قرنطینه شده اند، گزارش شده است.

پنس گفت که حدود ۴۷ هزار نفر به محض بازگشت به آمریکا در فروگاه ها غربالگری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، پاسخ تیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا  و متحدانش به کرونا کاملا شخصی شده به گونه ای که حتی ترامپ این ویروس را برای آمریکا خوب ارزیابی کرده است. ترامپ خبرهای این روزها در مورد کرونا را فریبکاری رسانه های خبری و دموکرات ها دانسته و ضمن آنکه آن را مساله بزرگی ندانسته، از مردم خواسته است سهام خریداری کنند.

کاخ سفید درحالی مدعی است که شیوع کرونا را تحت کنترل درآورده که ارتش آمریکا در مورد خطرناک بودن این ویروس برای نظامیان آمریکا در سراسر جهان هشدار داده است.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، متیو داناوان مسئول امور پرسنل پنتاگون به تازگی در یادداشتی، مقام‌های ارشد وزارت دفاع آمریکا را نسبت به تهدید فزاینده کرونا">ویروس کرونا برای نظامیان آمریکایی در سراسر جهان آگاه کرد.

سی‌ان‌ان نیز در این رابطه گزارش داد، فرماندهان ارشد آمریکایی در سراسر جهان به شدت نسبت به این اوضاع نگرانند که همزمان با اینکه هم‌پیمانانشان در پاسخ به گسترش کرونا مرزهایشان را می‌بندند و محدودیت سفر اعمال کرده‌اند، خطر کاهش آمادگی ارتش آمریکا در سراسر جهان وجود دارد.

نگرانی مقام‌های ارشد نظامی آمریکا و یادداشت این مقام پنتاگون نشانه این است که کرونا در حال تبدیل شدن به یک چالش امنیت ملی برای آمریکاست آن هم در حالی که مقام‌های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تلاش کرده‌اند موضوع شیوع کرونا را کم اهمیت جلوه دهند و از تحت کنترل بودن اوضاع سخن بگویند.

گزارش شده پنتاگون در حال اعزام پرسنل پزشکی و آزمایشگاهی برای حمایت از نیروهای آمریکایی در کره جنوبی بوده است. همچنین اعلام شده تست کرونا یک نظامی آمریکایی در کره‌جنوبی مثبت بوده  است.
در تاسیسات نظامی آمریکا در ایتالیا نیز فرماندهان نظامی، دسترسی‌ها را به مکان‌های عمومی محدود کرده‌اند. همچنین فرماندهی آمریکا در خاورمیانه همه فعالیت‌ها و انتقال‌ها را لغو کرده است.

براساس گزارش روز شنبه کمیسیون بهداشت ملی چین، از میان ۸۵ هزار و ۱۶۲ بیمار در جهان، ۷۹ هزار و ۲۵۱ نفر از چین هستند. در مجموع ۲ هزار و ۹۲۳ نفر از ابتلا به کرونا جان باخته‌اند که سهم چین ۲ هزار و ۸۳۵ نفر بوده است.
این کمیسیون اعلام کرد که ۳۹ هزار و ۳۳۲ نفر تاکنون درمان شده‌اند.

منبع: الف

کلیدواژه: سراسر جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۸۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی جوانان فلسطینی مقابل نظامیان صهیونیست در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که در جریان یورش عناصر متجاوز به منطقه بیت امر واقع در شمال الخلیل جوانان این منطقه به مقابله با نظامیان صهیونیست برخواسته و با آنها درگیر شدند.

همچنین گزارش شده است که درگیری‌هایی میان صهیونیست‌ها و جوانان فلسطینی در منطقه کفر اللبد واقع در شرق طولکرم به وقوع پیوسته است.

نیروهای مقاومت نیز از پای ننشسته و برای متوقف کردن پیشروی عناصر متجاوز وارد عمل شدند. این نیروها نظامیان صهیونیست را در نزدیکی طوباس با بمب‌های دستی هدف قرار دادند.

طی ساعت‌های گذشته گروهان‌های قدس اعلام کردند مقر فرماندهی و کنترل نیروهای اشغالگر را در اطراف دانشگاه فلسطین در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند.

روز گذشته نیز منابع فلسطینی از درگیری شدید مبارزان مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر در بخش‌های شمالی اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه خبر دادند.

کد خبر 6078466

دیگر خبرها

  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست‌ از سوی بلینکن
  • ایران به برکت مردم و نظامیان ما پرچمدار ظلم‌ستیزی در جهان شده است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • یورش صهیونیست‌ها به نابلس/ ۴ فلسطینی شهید و مجروح شدند
  • حمله خمپاره‌ای مقاومت فلسطین به تجمع نظامیان صهیونیست
  • یورش نظامیان صهیونیست به نابلس/ شهادت جوان فلسطینی+ فیلم
  • جنگ روانی کم از جنگ نظامی نیست
  • بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های ویران‌شده باوجود تداوم حمله‌ها
  • ایستادگی جوانان فلسطینی مقابل نظامیان صهیونیست در کرانه باختری
  • بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های ویران‌شده با وجود تدام حمله‌ها