Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی‌بی‌سی، شیر محمد استانکزی رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز شنبه امضای توافق صلح میان این گروه با آمریکا را توافق برای خروج «نیروهای اشغالگر آمریکایی» از افغانستان و «پیروزی طالبان» عنوان کرد.

رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر همزمان با امضای توافقنامه واشنگتن با این گروه گفت: پدران ما یک صد سال پیش با شکست انگلیس و ۳۰ سال پیش هم با شکست شوروی شاهد چنین روزی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که شماری از این اعضای طالبان حین برگزاری مراسم امضای توافنامه مذکور پرچم‌های گروه خود را حمل می‌کردند.

کد خبر 4866211

منبع: مهر

کلیدواژه: طالبان ایالات متحده آمریکا دوحه قطر افغانستان ویروس کرونا سوریه ایالات متحده آمریکا ادلب ترکیه رژیم صهیونیستی ایران روسیه عراق فلسطین دونالد ترامپ افغانستان عربستان سعودی ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان

«محمدعمرجان آخندزاده» عضو اداره نظارت امارت اسلامی، استاد مدرسه جهادی قندهار و از نزدیکان رهبر طالبان در حمله افراد مسلح ناشناس در کراچی پاکستان کشته شد.

به گزارش مشرق، منابع محلی در قندهار اعلام کردند «محمدعمرجان آخندزاده» عضو اداره نظارت امارت اسلامی توسط افراد مسلح ناشناس در شهر کویته، پایتخت ایالت بلوچستان پاکستان کشته شده است.

به گفته منابع، آخندزاده مسئول مدرسه جهادی طالبان در قندهار و از افراد نزدیک به رئیس طالبان بود.

«ذبیح‌‎الله مجاهد» سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان با انتشار پیام تسلیتی در «اکس»، ضمن تأیید کشته شدن آخندزاده، از او به‌‎عنوان شخصیت عملی افغانستان، عالم دینی برجسته و عضو اداره نظارت هیئت حاکمه طالبان نام برد.

وی با اظهار اینکه این حادثه ضایعه علمی جبران‌ناپذیری برای افغانستان است، کشته شدن آخندزاده را جنایتی بزرگ خواند.

سخنگوی طالبان جزئیاتی درباره چگونگی به قتل رسیدن آخندزاده ارائه نکرد.

هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این ترور را به عهده نگرفته است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • اسماعیل هنیه وارد ترکیه شد
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • گزارش افغانستان اینترنشنال باز هم جعلی درآمد