Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش‌های همه دستگاه‌های مسئول به ویژه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مقابله با شیوع کرونا ویروس، گفت: مهم‌ترین وظیفه ما در مقطع کنونی، پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و آموزش و آگاه‌سازی مردم نسبت به ابعاد این پدیده است.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، بر تداوم و تقویت اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه از قبیل پاک‌سازی و ضدعفونی کردن محیط‌های عمومی، رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی، پرهیز از تشکیل تجمعات غیرضروری، افزایش آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی‌های آموزشی و افزایش آمادگی مراکز بهداشتی و درمانی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درخصوص تأمین و توزیع مواد بهداشتی نیز گفت: خوشبختانه تولید مواد ضدعفونی‌کننده در استان افزایش یافته و مشکل جدی در این خصوص نداریم؛ درخصوص ماسک نیز دانشگاه علوم پزشکی اقدامات خوبی انجام داده است که نتایج آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش‌های فداکارانه کادر پزشکی و درمانی در مراکز بهداشتی و درمانی استان، بر تقویت روحیه و انگیزه پزشکان، پرستاران و کلیه کارکنان این مراکز تأکید کرد و گفت: جامعه پزشکی و درمانی استان باید احساس کنند که همگان قدردان تلاش‌های آنان هستند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اختصاص 80 درصد از ظرفیت بیمارستان امام رضا(ع) تبریز به بیماران کرونا، افزایش فضای ایزوله برای بیماران کرونا در سایر بیمارستان‌های استان را نیز خواستار شد.

وی، تقویت اقدامات رسانه‌ای و آموزشی در صداوسیما و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه را نیز ضروری دانست و گفت: مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و دستگاه‌های نظارتی و قضایی نیز با کسانی که قصد تشویش اذهان عمومی را دارند برخورد کنند.

وی با بیان این‌که پدیده کرونا تاکنون در استان به خوبی مدیریت شده، افزود: با افزایش آمادگی‌ها، از این بحران نیز به سلامت عبور خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، به منظور هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر برنامه‌ها و اقدامات دستگاه‌های مسئول در راستای مدیریت و کنترل ویروس کرونا، ستاد استانی مقابله با کرونا بر اساس سیاست‌های کلی وزارت بهداشت به ریاست استاندار آذربایجان شرقی تشکیل شد. در نخستین جلسه این ستاد، تصمیمات مهمی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان گرفته شد که بر اساس دستورالعمل تشکیل ستاد، برای همه دستگاه‌های اجرایی استان لازم‌الاجراست.

کاهش ساعات اداری، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، افزایش فضای ایزوله ویژه بیماران کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، مشارکت جدی شهرداری‌ها در پاک‌سازی و ضدعفونی کردن محیط شهری و تقویت اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی از جمله این مصوبات بود.

بر این اساس، ساعات کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان تا اطلاع بعدی، از ساعت 8 صبح تا ساعت 12.30 ظهر تعیین شد که بانک‌ها، شهرداری‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی و واحدهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی از این مصوبه مستثنی هستند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس استاندار آذربایجان شرقی تقویت اقدامات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به کند بودن روند عملیات اجرایی بیمارستان یک‌هزار تختخوابی تبریز، توجه بیشتر دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تسریع در اجرای این پروژه را خوستار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، آیت الله محمدعلی آل هاشم ظهر امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: سرعت بخشی به عملیات پروژه بیمارستان یک هزار تختخوابی یکی از مطالبات اصلی و مهم مردم این استان و بلکه استان‌های شمال غرب کشور است.

وی افزود: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی به عنوان قطب درمانی شمال غرب کشور و حتی کشورهای همجوار محسوب می‌شود، انتظار می‌رود دولت و وزارت متبوع حمایت‌های کافی را در خصوص تکمیل این بیمارستان داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به کند بودن روند عملیات اجرایی بیمارستان یک‌هزار تختخوابی تبریز، توجه بیشتر دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تسریع در اجرای این پروژه را خوستار شد.

آیت الله آل هاشم اضافه کرد: با وجود تمام مشکلات و کمبود تجهیزات و زیرساخت‌ها، کارهای فوق العاده‌ای در عرصه بهداشت و درمان به وقوع پیوسته است و معتقدیم امکانات کفاف این خدمت را نمی‌دهد از این رو تجهیز بیمارستان‌ها و ارائه خدمات در مناطق محروم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: حضور چهره‌های متعهد و متخصص در صدر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تبریز باعث شده است تا مشکلی را در این دانشگاه نداشته باشیم.

کد خبر 745521

دیگر خبرها

  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان های خاتم و مروست
  • تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • اعلام قیمت ویزیت پزشکان؛ تعرفه‌های پزشکی چقدر افزایش یافت؟