Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به نزدیک شدن ایام نوروز و نگرانی مردم از دید و بازدیدها گفت: از ازدحام در یک فضای کوچک با انبوهی از مهمان خودداری کرده، مهمانی‌ها را تعدیل و مسائل بهداشتی را رعایت کنید تا انشاالله از این مرحله عبور کنیم ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، بهروز کلیدری عصر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به انتشار ویروس کرونا در کشور و آغاز سال نو، اظهار داشت: عمده‌ترین راه سرایت بیماری کرونا تماس مستقیم و نزدیک با عامل ویروس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با آغاز سال نو و فرهنگ صله رحم در ایران، باید نکات پیشگیری از ویروس کرونا با همکاری خود مردم صورت بگیرد تا بتوانیم این بیماری را شکست بدهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه محدودیت رفت و آمد در ایام عید نوروز پیشنهاد نمی‌شود، گفت: نمی‌گویم محدودیت شدید در این ایام داشته باشیم بلکه باید مراقبت و پیشگیری را سر لوحه کارهایمان قرار داده و مسائلی را رعایت کنیم.

وی تصریح کرد: ازدحام در یک فضای کوچک مانند منزل با حضور تعداد زیادی مهمان به هیچ وجه به صلاح نیست و از آنجایی که یکی از رسوم اصفهانی‌ها در ایام نوروز مشخص کردن یک روز برای مهمانی عید با حضور تمام اعضای فامیل است، هر چند رسم خوبی است ولی با توجه به شرایط فعلی پیشنهاد نمی‌شود.

کلیدری ادامه داد: بهتر است دید و بازدیدها را تعدیل کنیم، تراکم بالایی در منزل ایجاد نکنیم و موقع ورود از دست و رو بوسی به شدت خودداری کنیم و اگر کسی علائم سرماخوردگی دارد از حضور در جمع بپرهیزد و دید و بازدید عید را به بعد از بهبودیش موکول کند.

روحانی : همه دولت‌های جهان باید برای مقابله "کرونا" در کنار هم باشندسازمان بهداشت جهانی هشدار کرونا را به بالاترین سطح افزایش دادتعداد مبتلایان به کرونا در کردستان به 5 نفر رسید


وی با اشاره به رعایت نکات بهداشتی برای تهیه پذیرایی نوروز، اظهار داشت: خوراکی ها و مواد غذایی در شرایط کاملا بهداشتی تهیه شده باشد و فرد یا افراد میزبان حتما موقع پذیرایی دستان خود را با آب و صابون کاملا بشویند و سطوح را ضدعفونی کنند.

کلیدری خاطرنشان کرد: مهمانان هم موقع ورود به منزل میزبان حتما دستان خود را بشویند و سپس از خوراکی‌هایی که صاحبخانه با رعایت مسائل بهداشتی تدارک دیده، مصرف کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: منعی برای غذای بیرون بر نداریم ولی بعد از دریافت ظرف غذا و قبل از بیرون آوردن غذا از ظرف حتما دستان خود را با آب و صابون بشویید.

وی با بیان در نظر گرفتن محلی برای لباس‌های بیرون، گفت: توصیه می‌شود محلی را به طور مجزا برای لباس‌ها در نظر بگیریم و زمانی که از بیرون به منزل می‌آییم لباس بیرون را در آن محل بگذاریم سپس دست‌ها را بشوییم و لباس داخل خانه بپوشیم.

انتهای پیام/166‌/ش

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۸۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی

دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس برای کودکان زیر یکسال طی ماه جاری در سراسر استان اجرا می‌شود.

وی افزود: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی و همچنین واکسن پنوموکوک در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد