Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@12:52:24 GMT

لحظه امضای توافق تاریخی را ببینید/عکس

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۸۴۵۶

لحظه امضای توافق تاریخی را ببینید/عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کانال جهان دیپلماسی تصاویری از لحظه امضای صلح منتشر کرده است، این کانال به نقل از رسانه های خبری افغانستان نوشت: نماینده طالبان در سخنرانی پیش از امضای توافقنامه صلح با دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از تمام گروه‌های افغانی خواست برای برپایی ارزش‌های اسلامی با هم متحد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایک پمپئو ، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی پیش از امضای توافقنامه صلح با طالبان در دوحه اعلام کرد که این توافقنامه یک آزمایش است برای بررسی ادامه همکاری‌ها.

هیات طالبان در دوحه در حال گوش دادن به سخنرانی مقام‌های آمریکایی و نماینده ارشد این گروه پیش از امضای توافقنامه صلح .

لحظه امضای توافقنامه صلح میان نمایندگان طالبان و آمریکا. زلمای خلیل‌زاد در حضور مایک پمپئو ، وزیر خارجه آمریکا توافقنامه را امضا کرد.

310 310

کد خبر 1358712

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: طالبان افغانستان ایالات متحده آمریکا امضای توافقنامه صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امان: اسرائیل بود که بحران را ایجاد کرد

معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اردن گفت: ما خواهان روابطی خوب با ایران متکی بر اصل دخالت نکردن در امور داخلی و اصل احترام هستیم.

به گزارش ایسنا، «ایمن الصفدی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اردن در گفتگویی با شبکه ماهواره‌ای «المملکه» در توجیه مشارکت کشورش در مقابله با عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت: «اردن به دنبال تنشی با ایران نیست، ما خواهان روابطی خوب با ایران متکی بر اصل دخالت نکردن در امور داخلی و اصل احترام هستیم.»

الصفدی در ادامه نیز مدعی شد: «این ارزیابی وجود داشت که خطر جدی سقوط پهپادها و موشک‌های ایرانی در اردن وجود دارد و نیروهای مسلح (اردن) با این خطر مقابله کردند، اگر این خطر از جانب اسرائیل هم باشد، اردن همین اقدام را انجام خواهد داد.»

وزیر خارجه اردن در ادامه با سرزنش رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: این اسرائیل بود که این بحران را آغاز کرد.

او در ادامه مصاحبه‌اش با شبکه «المملکه» گفت: «تداوم جنگ علیه نوار غزه موجب گسترش جنگ و بروز تنش بیشتر در منطقه شده و کار را به جنگی منطقه‌ای خواهد کشاند.»

الصفدی افزود: «چالش کنونی این است که مانع از تنش بیشتر شویم و مسوولیت آن بر گردن اسرائیل است چراکه جرقه این تنش حمله اسرائیل به کنسولگری ایران است.»

وزیر خارجه اردن ادامه داد: «همه به دنبال کاهش تنش هستند و همه می‌دانند که تنها راه کاهش تنش متوقف کردن جنگ اسرائیل علیه نوار غزه و توقف تمامی اقدامات آن است که منطقه را به ورطه جنگ منطقه‌ای سوق می‌دهد.»

این مسوول اردنی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به سوالی درباره درخواست‌ها برای لغو توافقنامه صلح میان اردن و رژیم صهیونیستی گفت: «لغو توافقنامه صلح با اسرائیل نه در راستای منافع اردن و نه فلسطین است، لغو این توافقنامه به زیان اردن و فلسطین خواهد بود و به شکل گسترده‌ای توان ما در ادامه دادن به ایفای نفش اصلی و محوری در کمک به ملت فلسطین را محدود خواهد کرد.»

الصفدی با طرح این ادعا که «توافقنامه صلح منبع قدرت اردن است» مدعی شد: «اردن هیچ شهروند اردنی را مجبور به عادی‌سازی نمی‌کند.»

 وزیر خارجه اردن افزود: «این توافقنامه تمام حقوق ما را محقق کرده و در راستای منافع ما است و لغو آن هرگز نه در راستای منافع اردن خواهد بود و نه فلسطینی‌ها، ما اگر لحظه‌ای به این باور رسیده بودیم که لغو این توافقنامه به نفع اردن و فلسطینی‌ها است، در آن تردید نمی‌کردیم، این توافقنامه از منافع ما حمایت کرده و اراضی اشغالی ما را بازگرداند و نقش ویژه اردن در مدیریت مقدسات اسلامی و مسیحی موجود در قدس را تثبیت کرد و اگر این نقش نبود، خلأیی وجود داشت که اسرائیل از آن برای اعمال حاکمیت و مدیریت خود بر این مقدسات استفاده می‌کرد و آن را در اختیار فلسطینی‌ها قرار نمی‌داد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لحظه سوختن ساختمان تاریخی دانمارک + فیلم
  • قانونگذاران آمریکایی در بن‌بست ارائه کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و اوکراین
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • مردم غزه درباره عملیات تاریخی ایران چه میگویند؟
  • امان: اسرائیل بود که بحران را ایجاد کرد
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • تقدیر و تشکر مردم اصفهان از انتقام تاریخی
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست
  • قوانین طالبان در انتظار امضای ریاست این گروه
  • عکس تاریخی، لحظه اعلام حمله سپاه پاسداران به اسرائیل