Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@20:48:33 GMT

بیم و امید کرونا در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۸۴۹۲

بیم و امید کرونا در کرمان

به گزارش ایرنا،  انتشار کرونا">ویروس کرونا شرایط خاصی در جامعه بوجود آورده است و زندگی تقریبا همه ایرانی ها را تحت تاثیر خود قرار داده، بطوریکه همه از مسئولان و مردم برای جلوگیری و مبارزه با این پدیده متحد شده اند.

هر چند انتشار این ویروس حدود سه ماه قبل از کشور چین آغاز شده است، اما در حال حاضر ۴۰ کشور دنیا درگیر کرونا شده اند و ایران هم با انتشار وسیع کرونا">ویروس کرونا جزو خط مقدم مبارزه با آن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویروس باعث تعطیلی  و محدود شدن تمامی فعالیت های آموزشی، فرهنگی و ورزشی و اجتماعات شده است و عده زیادی برای در امان ماندن از بیماری به خانه نشینی و  قرنطینه خود خواسته روی آورده اند.

مردم و مسئولان استان کرمان نیز همراه با سراسر کشور، اقدامات پیشگیرانه را آغاز کرده اند، هر چند شهروندان از کمبود وسایل و ابزار مقابله با کرونا گلایه دارند و این در حالی است که متولیان بهداشت و درمان استان وعده رفع کمبودها را داده اند.

شهروندان کرمان نگران کمبود اقلام بهداشتی هستند

مریم فلاح بانوی ۴۰ ساله و خانه دار به خبرنگار ایرنا گفت: خوشبختانه در کرمان تاکنون اثری از کرونا دیده نشده، ولی نگرانیم استان ما هم درگیر این ویروس شود و به سرعت بین مردم پخش شود.

وی افزود: از هفته گذشته تمام افراد خانواده مراقبت های خود را افزایش داده اند، دستورالعمل های زیادی برای مقابله با کرونا در جامعه منتشر می شود که مقداری سردرگمی در افراد بوجود آورده است.

این بانوی خانه دار کرمانی تاکید کرد: مایحتاج بهداشتی و وسائلی از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی کننده در بازار تقریبا نایاب شده که باعث آسیب پذیری افراد در صورت انتشار ویروس در کرمان خواهد شد.

حسینی مسئول فنی یکی از داروخانه های شهر کرمان گفت: ترس مردم از ابتلا به کرونا">ویروس کرونا باعث شد تا داروخانه ها همان روزهای اول با هجوم و خرید ماسک، دستکش، ژل ضدعفونی و الکل، این اقلام به اتمام برسند و شرکت های پخش کننده نیز توزیع را متوقف کرده اند.

وی افزود: از چند روز قبل بر اساس تصمیم گیری مسئولان، قرار بر این شد که اقلام مورد نیاز توسط مراکز بهداشتی میان افراد توزیع شود و این مسئولیت از داروخانه ها سلب شده است.

سعید صادقی شاغل در یکی از شرکت های خصوصی نیز گفت: نباید به این دلیل که ویروس کرونا در کرمان هنوز نیامده ، خیالمان راحت باشد، استان کرمان محل رفت آمد مسافران زیادی است که می توانند به راحتی این بیماری را منتقل کنند.

وی با اشاره به نبود اقلام بهداشتی در شهرهای کرمان تاکید کرد: مسئولان هر چه زودتر نیازهای بهداشتی مردم را باید رفع کنند و توزیع لوازم به صورت وسیعی در دستور کار قرار گیرد.

خبرنگاران شهرهای استان کرمان نیز از جو نگرانی مردم از شیوع کرونا خبر می دهند و از مراجعات بدون نتیجه مردم به مراکز بهداشتی و درمانی و داروخانه ها برای تهیه لوازم مراقبتی خبر می دهند.

اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم به زودی توزیع می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت : براساس آمار و نمونه های ارسالی به آزمایشگاه‌های تهران، خوشبختانه مستندات مثبتی مبنی بر وجود کرونا">ویروس کرونا  در استان نداریم اما این وضعیت سفید بودن استان کرمان در نقشه کرونایی کشور به معنی نبودن کرونا">ویروس کرونا در کرمان نیست.

سید وحید احمدی طباطبایی با تاکید بر اینکه آزمایشات صرفا از افراد بستری شده در بیمارستان ها گرفته می شود افزود: به دلیل آنکه گزارشات مثبتی از مبتلایان به کرونا">ویروس کرونا  در اطراف استان کرمان گزارش شده است، قطعا کرونا">ویروس کرونا در این استان در حال گردش است و ممکن است هفته پیش رو، شاهد موارد مثبتی در سطح استان باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه هفته سختی را در پیش خواهیم داشت افزود: با توجه به تعطیلی سه روزه مدارس و یک هفته ای دانشگاه های استان، انتظار داریم مردم از حضور در مکان های پرازدحام و غیرضروری خودداری کرده و حتی المقدور حضور خود را در مراکز عمومی محدود کنند.

احمدی طباطبایی درباره وضعیت اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم از قبیل ماسک و ژل های ضدعفونی نیز تصریح کرد: تا چند روز گذشته بحث کمبود ماسک و ژل های ضدعفونی در سطح کشور بود که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته توسط وزارت بهداشت، این معضل کاهش پیدا کرده و قرار شده است  این اقلام ظرف فردا و پس فردا، در سطح استان کرمان توزیع گردد.

وی با بیان اینکه تاکنون سهمیه اقلام بهداشتی همچون ماسک و محلول های ضدعفونی به استان کرمان اختصاص داده نشده است افزود: با توجه به شرایط و موقیعت استان ها، فعلا توزیع این اقلام در استان های قم و گیلان بوده و در صورت تخصیص این اقلام به استان کرمان و تعیین مکانیزم توزیع آنها به مردم اطلاع رسانی  خواهیم کرد.

وی در ادامه در خصوص کنترل ورودی‌های استان کرمان اظهار کرد: غربالگری همه ورودی‌های استان بحث علمی نخواهد بود اما غربالگری در قسمت‌های خاصی مثل ترمینال‌ها مسافربری، ایستگاه های ورودی قطارها و فرودگاه های سطح استان انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه کاهش ساعات ادارات استان با توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد: پیشنهاد کاهش ساعات ادارات استان در جلسه ستاد کرونا مطرح شد اما کاهش ساعات کاری ادارات استان تاکنون تصویب نشده است.

وی با اشاره به ورود کیت های آزمایش تشخیص کرونا به استان کرمان نیز گفت: از فردا شب یا پس فردا صبح، کیت های آزمایش تشخیص کرونا به استان کرمان می‌رسد و از این به بعد آزمایشات افراد مشکوک به کرونا در استان انجام می‌شود، لذا از این به بعد سرعت ما در تشخیص این بیماری افزایش پیدا خواهد کرد.  

احمدی‌طباطبایی در خصوص مصوبات جلسه ستاد کرونا گفت: لغو مراسمات و تجمعات از جمله مراسمات عروسی‌ها در سطح تالارهای استان کرمان یکی از مصوب این جلسه بود ضمن آنکه ضدعفونی کردن معابر عمومی مثل ترمینال‌ها، قطار و پایانه‌های مسافربری براساس دستورالعمل وزارت بهداشت از دیگر مصوبات آخرین جلسه (جمعه) ستاد کرونا در استان کرمان بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خیابان‌های کرمان همچون شهر قم ضدعفونی خواهند شد؟ بیان کرد: ضد عفونی خیابان‌ها مبنای علمی ندارد و اگر خیابان‌ها ضد عفونی شود بلافاصله از حالت ضد عفونی خارج خواهد شد لذا هنوز توصیه عمومی برای ضد عفونی خیابان‌ها وجود ندارد.

مردم به اخبار و شایعات فضای مجازی در رابطه با کرونا توجه نکنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به نحوه ضد عفونی کردن برخی ادارات، خاطرنشان کرد: دستورالعمل ضد عفونی محیط ادارات مفصل است که باید نسبت محلول‌ها، غلظت مواد و نحوه ضد عفونی کردن  رعایت شود.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، در تمامی بیمارستان‌های منطقه جنوب کرمان پزشک متخصص داخلی حضور دارد تا در صورت مشاهده مورد مشکوک به کرونا، مراقبت‌های ویژه انجام شود.

علی سالاری مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون هیچ موردی مبنی بر ابتلای افراد به کرونا در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: آزمایش موارد مشکوک به کرونا در جنوب کرمان منفی اعلام شده لذا مردم این منطقه نگران نباشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از تجهیز ۲ بخش در بیمارستان های امام خمینی (ره) جیرفت و ۱۲ فروردین کهنوج خبر داد و گفت: در صورت بروز موارد مشکوک به کرونا، افراد برای مراقبت ویژه به بخش‌های این بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند.

وی گفت: پزشک متخصص داخلی در بیمارستان‌های رودبار جنوب، منوجان و قلعه‌گنج مستقر شده است تا در صورت مشاهده مورد مشکوک به بیمارستان های ۱۲ فروردین کهنوج و امام خمینی(ره) جیرفت منتقل شوند.

وی با بیان اینکه مردم اطلاعات موثق را از سایت وزارت بهداشت پیگیری کنند، اظهار داشت: مردم به اخبار و شایعات فضای مجازی توجه نکنند.

سالاری به بازدید خود از مراکز درمانی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان اشاره کرد و گفت: تمامی مراکز درمانی آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

در مجموع از ۱۸ مورد بیمار مشکوک به کرونا">ویروس کرونا در جنوب کرمان که از آن‌ها آزمایش گرفته شده و به تهران ارسال شده بود،  نتیجه آزمایش هر ۱۸ نفر منفی اعلام شد.

با توجه به اینکه کرونا در استان های همجوار فراگیر شده است و در یک قدمی استان کرمان قرار دارد، ضروری به نظر می رشد، اقدامات و مراقبت های پیشگیرانه افزایش پیدا کند و کمبود لوازم مورد نیاز بهداشتی نیز به سرعت مرتفع شود.  

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا بهداشتی و درمانی بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی درمان ویروس انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان استان کرمان مشکوک به کرونا اقلام بهداشتی بیمارستان ها داروخانه ها مورد نیاز خیابان ها ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۸۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیر در شان مردم نیست
  • سپاه با روحیه جهادی و ایثارگری امید و غیرت مردم ایران اسلامی است
  • از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید
  • با ایمان به شعار ما می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد/ دشمن می‌خواهد با شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان را هدف قرار دهد
  • سپاه در میدان برای امید آفرینی و رفع مشکلات مردم
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی مانعی برای مشارکت مردم در صنعت دام‌داری و توسعه بخش کشاورزی
  • ظهره‌وند: وعده صادق نشان داد ایران امیدِ مستضعفان عالم است