Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@22:03:53 GMT

روند فروش صنایع‌دستی اصفهان بدون تغییر ماند

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۸۵۰۶

روند فروش صنایع‌دستی اصفهان بدون تغییر ماند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان وضعیت حوزه صنایع‌دستی در روزهای اخیر گفت: موضوع کرونا تا به امروز تأثیری بر حوزه صنایع‌دستی نداشته است.

فریدون اللهیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، پیرامون تأثیر شیوع ویروس کرونا بر حوزه صنایع‌دستی و گردشگری اظهار داشت: بحث کرونا تأثیر فراوانی بر مسأله گردشگری هم در داخل و هم در جوامع بین‌الملل داشته است و این بیماری به‌ عنوان یک پدیده بین‌المللی در دنیا تبدیل‌ شده است به‌ طوری‌که برای نخستین بار امسال نمایشگاه بین‌المللی سفر و گردشگری ITB برلین که بزرگ‌ترین نمایشگاه گردشگری جهان است، پس از ۵۴ سال برگزاری مداوم، لغو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: بنابراین شیوع ویروس کرونا در صنعت گردشگری نه تنها در داخل کشور بلکه در جامعه بین‌الملل تأثیر خود را داشته و از آن جایی که حوزه گردشگری یک حوزه بین‌المللی است، همان زمانی که بحث کرونا مطرح شد یعنی قبل از پیدایش و شیوع آن در کشور، اقدامات لازم در حوزه گردشگری به‌ منظور پیشگیری از این ویروس صورت گرفت که برای نمونه می‌توان به آموزش پرسنل گردشگری و همچنین جوامع درگیر با آن اشاره کرد.

وی در ادامه تصریح داشت: طبق  جلساتی که در ستاد مدیریت بحران در استان‌ها برگزارشده، اقدامات و دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان، همچون آموزش‌ها متداوم‌تر، ارائه بسته‌های آموزشی به پرسنل و گردشگران تا به امروز انجام‌شده و ادامه خواهد داشت.

اللهیاری با اشاره به ضدعفونی مرتب اماکن فرهنگی، گردشگری استان اصفهان بیان داشت: تاکنون هیچ دستوری برای تعطیلی مراکز گردشگری در استان اصفهان ابلاغ نشده است و تنها به دلیل مصوبه شورای تأمین شهرستان کاشان، مناطق گردشگری این شهرستان تعطیل شده است، اما دستور داده‌شده تا به‌طور مرتب ضدعفونی اماکن تاریخی و فرهنگی در برنامه کاری قرار بگیرد.

وی در ادامه تاکید داشت: با توجه به توصیه‌های بهداشتی و ضرورت اجرای آن، حوزه گردشگری نه تنها در کشور ما که در جوامع بین‌الملل با کاهش مخاطب رو به‌ رو بوده است، به‌هر حال طبق وظیفه اقدامات لازم همانند آنچه که ذکر شد باید جهت پیشگیری این بیماری در اماکن و حوزه‌های مختلف مربوط به گردشگری صورت بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین با بیان وضعیت حوزه صنایع‌دستی در روزهای اخیر گفت: موضوع کرونا تا به امروز تأثیری بر حوزه صنایع‌دستی نداشته است و باید دید در ایام نوروز شرایط به شکل خواهد بود.

وی در پایان تأکید کرد: این نکته را هم  باید در نظر داشت که صنایع‌دستی استان اصفهان محدود به فروشگاه‌ها نیست و بخش مهم تجارت این حوزه بر عهده بنگاه‌ها بزرگ است که در حوزه صادرات فعالیت دارند و در بخش داخلی هم سفارش‌ها خاص خود را دارند، اما بخشی که  به حوزه گردشگر وابسته است یقینا تحت تأثیر این موضوع قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: صنایع دستی پیشگیری از کرونا تعطیلی اماکن گردشگری گردشگری استان اصفهان صنایع دستی و گردشگری حوزه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۸۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: همزمان با فرارسیدن سی‌ام فروردین‌، روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بازدید از بناها و عمارت‌های تاریخی کردستان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد اظهار کرد: علاقه‌مندان به موزه و آثار تاریخی می‌توانند در روز پنجشنبه سی‌ام فروردین‌ماه «روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی» به صورت رایگان از بافت‌ها، بناها و محوطه‌های تاریخی سطح استان بازدید کنند.

وی افزود: در این راستا منزل آزموده اردلان و عمارت‌های ملک‌التجار، وکیل و مشیر دیوان آماده بازدید علاقمندان، گردشگران و مردم استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۲ اثر ثبت ملی شده و یک اثر منظر فرهنگی هورامان به عنوان ثبت جهانی در استان کردستان وجود دارد.

کد خبر 745580

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • خزعلی: صدور کارت ملی با نام مادران منتفی شد
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد