Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@20:46:40 GMT

۳۵۰۰ تاکسیران مشهدی بیمه تامین اجتماعی ندارند

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۸۵۳۷

۳۵۰۰ تاکسیران مشهدی بیمه تامین اجتماعی ندارند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: ۳۵۰۰راننده و کمک راننده مشغول در تاکسیرانی مشهد فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند .

احمد محبی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۱۱هزار تاکسیران در کلانشهر مشهد دارای بیمه تامین اجتماعی هستند و ۳۵۰۰راننده و کمک راننده مشغول در  این حوزه نیز فاقد بیمه می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: دولت تا سال ۱۳۹۳برای بیمه تاکسیران ها بودجه ای را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داده است که  براساس این بودجه تعدادی از راننده ها مورد پوشش بیمه قرار گرفتند. وی افزود: اما از آن جا که از  سال ۱۳۹۳این اعتبار از سوی دولت قطع شده است سازمان تامین اجتماعی نیز از بیمه تاکسیران ها اجتناب کرده است . محبی با بیان اینکه شهرداری مشهد به صورت جدی پیگیر بیمه تاکسیران ها است و تاکنون مکاتبات متعددی در این باره انجام داده است، ادامه داد: با پیگیری هایی که وزارت کشور و همچنین اتحادیه تاکسیرانی کشور انجام داده اند جلسات متعددی بین وزارت کشور و سازمان تامین اجتماعی برگزار شد و راهکارهای مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است که منجر به ایجاد یک تفاهم نامه جدید بین این دو سازمان شده است. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهرداری مشهد اظهار کرد: براساس این تفاهم نامه مقرر شده است وزارت کشور توسط اتحادیه تاکسی رانی ها بررسی های لازم را انجام دهند و افرادی که قبلا  به عنوان تاکسیران بیمه شده اند  ولی در حال حاضر در این شغل فعالیت ندارند و افرادی هم که  دارای بیمه بوده اما در حال حاضر بازنشسته شده اند، توسط سامانه پایشی که در سازمان تاکسیرانی ایجاد خواهد شد طی ۴۵روز آینده مورد بررسی قرار بگیرند تا در جمع بندی نهایی مشخص شود که در هر شهر چه تعداد تاکسیران وجود دارد و افرادی که به طور واقعی در این شغل مشغول هستند و بیمه نیستند نیز شناسایی شوند. محبی افزود: از طرفی بر اساس این پایش، افرادی که در این شغل مشغول نیستند ولی همچنان برای آنها بیمه ارسال می شود نیز از لیست بیمه حذف خواهند شد و تاکسیران های واقعی فاقد بیمه جایگزین آنها خواهند شد که براین اساس تعداد زیادی از تاکسیران های فاقد بیمه دارای بیمه خواهند شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تاکسیرانی مشهد بیمه اجتماعی تامین اجتماعی شهرداری مشهد تاکسیران ها فاقد بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند