Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:00:18 GMT

استارتاپ چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۸۸۵۵۶

استارتاپ چیست؟

استارتاپ یعنی ساخت یک پلتفرم توسعه‌پذیر و مقایس پذیر از روی یک ایده خلاقانه یا نوآورانه برای حل مشکلی که تا امروز راه حل مطلوب را نداشته است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آی کن، استارتاپ در واقع یک سازمان یا کسب و کار جوان و نوپاست که به تازگی شروع به ارائه خدمت یا کالایی کرده که پیش از این به این گونه ارائه نمی‌شده (مانند ایسمینار و آسان اسپرت، برای ارائه انواع خدمات آموزشی و ورزشی بصورت آنلاین با کمترین زمان و هزینه) و یا اینکه قبلا اجرا شده اما در بازار مورد نظر ما ( مثلا کشور ایران) ارائه نشده و معمولا ایده آن برگرفته از یک نمونه خارجی می‌باشد (مانند فروشگاه آنلاین دیجی کالا که برگرفته از نمونه خارجی آن به نام آمازون می باشد) و یا به گونه‌ای بنیان گذاران آن معتقدند که در گذشته با کیفیت و ویژگی‌های پایین‌تری ارائه شده است ( مانند سامانه حمل و نقل تپسی که بعد از اسنپ، با قدرت زیادی شروع به فعالیت کرد و توانست رقیب پررنگی برای آن به شمار بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

)

ایده‌های استارت آپ چگونه به ذهن خطور می کند؟

همه ایده‌های استارت آپ در واقع از یک نیاز شروع می‌شوند که به آن پاسخ مناسبی داده نشده است و یا راه حل‌های موجود، آن طور که بازار یا جامعه توقع داشته نیاز را برطرف نمی‌کرده و یا اینکه راه‌حل‌های نیاز یا مشکل به راحتی در دسترس نیستند.

ایده‌های استارت آپ ممکن است از یک نمونه خارجی که در کشور ما وجود ندارد نشأت بگیرد و ما تصمیم بگیریم آن ساز و کار را در کشور خودمان نیز ایجاد کنیم. مانند فروشگاه آنلاین دیجی کالا که ایده آن از نمونه خارجی فروشگاه آنلاین آمازون گرفته شده است (که بیشتر استارت آپ‌ها در ایران به این گونه می‌باشند) و یا اینکه به صورت یک جرقه در ذهن افراد زده شده و با پیگیری به مرحله ظهور رسیده است. مانند سامانه سوخت‌رسانی آنلاین پیدو که یکی از بهترین خدمات ارائه شده در عصر حاضر است.

در واقع ما برای خلق ایده‌های استارت آپ از هر فرصتی می‌توانیم استفاده می‌کنیم.

آیا لزوما استارتاپ ها با فناوری همراه هستند؟

به طور کلی می‌توان گفت استارتاپ یک ایده و یا یک نوآوری ذهنی در شرایط موجود برای حل نقاط بحرانی و یا آسان‌تر کردن کارهای بشر می باشد که عموما بعد از رشد و توسعه سازمان، زمینه فعالیت به صورت یک فرهنگ بین مردم رواج پیدا می کنند.

می‌توانیم ادعا کنیم با توجه به وجود دغدغه‌های فراوان و کمبود وقت در زندگی‌های امروزه، معمولا استارتاپ‌هایی موفق می‌شوند که با حوزه فناوری اطلاعات (به صورت اپلیکیشن، سایت‌ها و سایر فضاهای آنلاین) در ارتباط می باشند؛ اما این لزوما به این معنا نیست که بدون حضور تکنولوژی ایده آن استارتاپ نمی‌تواند موفق بشود.

آیا همه استارتاپ ها موفق می شوند؟

شاید تا به حال رشد بی رویه استارتاپ‌ها در زندگی امروزه توجه شما را نیز به خود جلب کرده باشد. با توجه به این که استارتاپ‌ها با یک ایده ذهنی (که ممکن است تکراری و یا کاملا خلاقانه و بی مانند باشد) شروع می شوند، توجه افراد زیادی را به خود جلب می کنند و باعث می شوند افراد فعالیت خود در هر سازمان با هر رتبه‌ای که هستند فراموش کنند و تلاش نمایند آنچه در ذهن می پرورانند را به حقیقت تبدیل کنند و از این راه به موفقیت بزرگی دست یابند. اما در واقعیت یک استارتاپ بیش از یک ایده می‌باشد و به زیرساخت‌های بسیار زیادی احتیاج دارد تا بتواند به بهره‌برداری و موفقیت کامل برسد. شاید به همین خاطر است که حدود ۹۰ درصد استارتاپ‌ها در همان ابتدا یا نیمه راه با شکست مواجه شده و نابود می‌شوند.

با ویژگی استارتاپ‌های موفق چقدر آشنا هستید؟

یک: یافتن خرابکاری و بی دقتی رقبا

دو: تمرکز عمیق بر هدف

سه: بهره گیری از تجربیات مشتریان

چهار: پایدار و متعهد به رشد

پنج: اعتماد و انعطاف پذیری به روش فعلی

شش: پیگیری مشتری، هدایت بازار

هفت: برنامه‌ریزی و اجرای استراتژیک

هشت: ساخت تیم از ستارگان

نه: فعالیت سازنده و کارآمد

ده: دقت در مسئولیت

استارتاپ ویکند چیست؟

استارتاپ ویکند در واقع یک کارگاه تجربی و آموزشی است که در آن افراد زیادی با ایده‌های مختلف و با زمینه فعالیت‌های طراحی گرافیک، آشنایان با علم بازاریابی، مهندسین فنی و آشنا با علوم فناوری و برنامه نویسی، مدیران تجاری و یا کارآفرینان شرکت می‌کنند. گروه‌های دیگری نیز آنجا وجود دارند که با اخذ مجوزهای لازم از مراجع قانونی دولتی به جهت سازماندهی و مدیریت استارتاپ ویکند می‌پردازند. همچنین افراد یا تیم‌هایی که در استارتاپ ویکند ثبت‌نام کرده‌اند و به مسابقه می‌پردازند، تحت هیچ شرایطی نباید جزو افراد سازمانی و یا داوران باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استارت آپ ها استارتاپ ویکند ارزش گذاری استارتاپ ها ایده های استارت آپ استارتاپ ویکند نمونه خارجی استارتاپ ها یک ایده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۸۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی

حسین ابوطالبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این ایده‌ها از شهرستان‌های مختلف استان یزد و حتی خارج از استان در ۴ مقطع دخترانه و پسرانه به دبیرخانه ارسال شده است که ۲ هزار و ۸۰۹ ایده در حوزه زیباسازی، ۸۱۱ ایده در حوزه بازی و ۸۲۷ ایده در حوزه محیط زیست است.

ابوطالبی با بیان اینکه سال گذشته قریب به ۶۰۰ ایده در این رویداد داوری شد، بیان کرد: پیش بینی برای این رویداد با توجه به روال سالهای قبل حدود هزار ایده بود ولی استقبال بیش از ۷ برابری نسبت به سال قبل ما را غافلگیر کرد و مجبور به تغییراتی در روند داوری رویداد شدیم. وی تداوم و استمرار در برگزاری رویداد و همکاری مؤثر بین شهرداری و آموزش و پرورش و همچنین افزایش تجربه تیم اجرایی را از مهمترین عوامل این استقبال عنوان کرد.

وی از جمله اقدامات برای افزایش مشارکت دانش آموزان و آشنایی هر چه بیشتر آنها با رویداد ایده شو دانش آموزی را حضور در مدارس و برگزاری کارگاه‌های معرفی، کارگاه‌های ایده پردازی و حضور دانش آموزان در قالب اردوهای شهری برای ملموس‌تر شدن نیازها در مدیریت شهر نام برد.

مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد اعلام کرد: امسال برای اولین بار ۵ اردوی دانش آموزی در سطح شهر یزد برگزار شد که دانش آموزان در این برنامه با نگاه دقیق و جستجوگرانه به محیط شهر نیازها را ارزیابی کردند تا بتوانند ایده‌های مورد نیاز و کاربردی را ارائه کنند.

وی رویکرد این رویداد را در ابتدا افزایش توجه دانش آموزان به پیرامون خود در شهر و در وهله دوم جذب ایده‌های بومی و قابل اجرا در شهر یزد عنوان کرد و افزود: در دوره‌های قبل ایده‌هایی از خارج از استان هم به دبیرخانه ارسال شد که قابلیت بومی داشت و حتی در بین برترین‌ها نیز قرار گرفت.

ابوطالبی افزود: بالاترین سطح رسالت این رویداد اجرایی شدن ایده‌های دارای قابلیت است که برخی از ایده‌های دوره‌های قبل در شهر اجرا شده است و این مساله می‌تواند بزرگترین دستاورد شهرداری در بهره مندی از مشارکت شهروندان در مدیریت شهری باشد.

کد خبر 6087872

دیگر خبرها

  • ماهی وقتی ایده ای برای « نما » باشد! (عکس)
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • آیا انسان واقعا «اختیار» دارد؟ اسپینوزا پاسخ می‌دهد
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • ویسی، ایده کمیته فنی در فولاد را رد کرد
  • شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار کنند!
  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • برگزاری رویداد ریورس پیچ صنعت حمل و نقل