Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد واکنش سریع مبارزه با کرونا با تائید ابتلای یک پرستار در بیمارستان غرضی گفت: موارد درگیری بیماری به جز شهرهای کاشان و آران و بیدگل تعداد ۲۳ مورد مثبت قطعی بوده است که با احتساب ۹ مورد بیمار مثبت کرونا در منطقه کاشان و آران و بیدگل در مجموع ۳۲ مورد ابتلای کل استان اصفهان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آرش نجیمی عصر امروز (شنبه) در نشست خبری اطلاع رسانی وضعیت بیماری کرونا در اصفهان، اظهار کرد: آزمایشگاه تشخیص کرونا در اصفهان راه اندازی شد که نتیجه هفت مورد مثبت در این آزمایشگاه انجام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی کیت آزمایش کرونا به استان رسیده است، افزود: دستورالعمل کنترل کرونا و موارد بهداشتی آن برای همه ارگان‌های دولتی ابلاغ شده همچنین مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات لازم برای مراکز جامع سلامت ارسال شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکیِ استان اصفهان با اشاره به ایجاد کمپین مبارزه با کرونا، تصریح کرد: با ادارات مختلف همچون استانداری، شهرداری و هلال احمر جلسات مختلفی تشکیل شد که در این زمینه مقرر شد شهرداری بنرها و پوسترهای آموزشی را در سطح شهر و قطارهای شهری نصب کند.

وی با تاکید بر اینکه نظارت کافی بر مراکز جامع سلامت و مراکز بیمارستانی انجام می‌شود، تصریح کرد: اطلاع رسانی در زمینه تعطیل کردن تجمعات غیرضروری برای ارگان‌ها انجام شده است و ارگان‌ها باید اطلاعات لازم کنترلی را به زیرمجموعه خود انتقال دهند.

نجیمی در خصوص وضعیت ابتلای استان به بیماری کرونا گفت: موارد درگیری بیماری به جز شهرهای کاشان و آران و بیدگل تعداد ۲۳ مورد مثبت قطعی بوده است که با احتساب ۹ مورد بیمار مثبت کرونا در منطقه کاشان و آران و بیدگل در مجموع ۳۲ مورد ابتلای کل استان اصفهان بوده است.

۱۱ مبتلای قطعی کرونا در شهر اصفهان است

وی با بیان اینکه از این ۲۳ مورد ۱۱ مورد مربوط به شهر اصفهان است، اظهار کرد: ۱۲ مورد دیگر بیماران مثبت کرونا مربوط به شهرستان‌های فلاورجان، خمینی شهر، گلپایگان، خوانسار، لنجان و نجف آباد است.

سخنگوی ستاد واکنش سریع مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد: از تعداد ۲۳ مورد مثبت بیماری کرونا در استان اصفهان ۲ مورد مرخص شده‌اند و ۱۷ مورد از آنها هنوز بستری هستند همچنین موارد فوتی شده تاکنون دو مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حرکت به سمت پیک بیماری هستیم، افزود: دستورالعمل دفن بیماران فوت شده به سازمان آرامستان‌ها داده شده و این سازمان موظف است بر اساس این دستورالعمل اقدام کند.

نجیمی در خصوص یک مورد فوتی جدید از کرونا، گفت: یکی از این فوتی‌ها یک جوان ۲۹ ساله بوده که بر اثر جراحت تصادف فوت می‌شود اما تست کرونای او قبل از فوت مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص ساعات کار ادارات دولتی در جلسه رسمی استانداری تصمیم گیری می‌شود، افزود: برای هتل‌ها و محدودیت پذیرش آنها هیچ دستورالعملی صادر نشده است اما بهترین تصمیم لغو سفرهای نوروزی و همه تجمع‌ها است برای مراکز درمانی مانند دندانپزشکی‌ها و مراکز خدمات پزشکی دستورالعمل لازم صادر شده است اما در زمینه اسکان نوروزی فرهنگیان هنوز دستوری صادر نشده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: شهروندان موارد سوال‌های خود در خصوص کرونا را تنها با خط ۳۱۱۳ در میان بگذارند و سعی کنند با خطوط ۱۱۵ اورژانس و ۱۹۰ تماس نگیرند.

وی با بیان اینکه ماندن در منازل بهترین گزینه کنترل بیماری است، افزود: بسیاری از موارد بستری بیماران در بیمارستان‌ها با عنوان عفونت‌های حاد تنفسی بوده است که طیف این عفونت‌ها از آنفلوآنزا تا کرونا رادر بر می‌گیرد و از ابتدای این موضوع ۵۰۰ بیمار به علت عفونت حاد تنفسی بستری شدند و تست کرونا هم از این افراد انجام شده است که برای درصد بسیاری از آنها تشخیص آنفلوآنزا داده شده و از ان تعداد ۲۳۳ مورد هم با حال خوب ترخیص شده‌اند.

نجیمی با تاکید بر اینکه همه موارد عفونت حاد تنفسی را نباید جز موارد کرونا محسوب کرد، اظهار کرد: افرادی که حال عمومی خوب دارند و مشکل تنفسی حادی ندارند نیازمند گرفتن تست کرونا نیستند و تنها اگر فردی مشکل حاد تنفسی داشت باید به مراکز درمانی مراجعه کند در غیر این صورت ۸۵ درصد افراد علائم خفیفی از کرونا را دارند که با قرنطینه خانگی و خودمراقبتی بهبود می‌یابند.

از ورود کادر درمانی به اصفهان استقبال می‌کنیم

وی در خصوص بیمارستان‌های مرجع کرونا در اصفهان گفت: دو بیمارستان عیسی بن مریم و خورشید در اصفهان مربوط به بستری بیماران کرونا هستند همچنین در کاشان و آران و بیدگل ۹ مورد مثبت بیماری کرونا دیده شده که با احتساب آنها تعداد بیماران مثبت کرونای استان اصفهان به ۳۲ مورد می‌رسد.

سخنگوی ستاد واکنش سریع مبارزه با بیماری کرونا در پایان با تائید ابتلای یکی از پرستاران بیمارستان غرضی به بیماری کرونا تصریح کرد: در خصوص ورود تیم پزشکی چین به اصفهان هنوز اطلاع خاصی نداریم اما در زمینه آموزش و کادر درمانی مشکلی در اصفهان وجود ندارد اما اگر نیرویی برای کمک وارد استان شود از آنها استقبال می‌کنیم.

کد خبر 412859

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در اصفهان کاشان آخرین اخبار ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کاشان و آران و بیدگل استان اصفهان بیماری کرونا مثبت کرونا حاد تنفسی مورد مثبت تعداد ۲۳ ۲۳ مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند

شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفته سلامت درباره بیماری‌های واگیرداری که در سال گذشته شیوع ببشتری داشتند، گفت: یکی از مهم‌ترین بیماری‌های واگیرداری که سال گذشته با آن مواجه بودیم، بیماری آنفلوآنزا در نیمه دوم سال بود. شیوع این بیماری از اوایل مهرماه آغاز شد و در اسفند به حدی کمتر از اپیدمی رسید. ما هر ساله انتظار داریم آنفلوآنزا از اواسط آبان آغاز و به تدریج در آذر به پیک برسد و در اواخر بهمن ماه فرو بنشیند، اما سال گذشته هم شیوع این بیماری زودتر شروع شد و هم دیرتر پایان یافت.

به گزارش میزان، وی با بیان اینکه در سال گذشته به طور همزمان علاوه بر آنفلوآنزا با کرونا که همان تظاهرات بالینی را دارد نیز رو به رو بودیم و این مسئله کار را برای ما تا حدودی مشکل کرده بود، ادامه داد: خوشبختانه افرادی که واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده بودند، مشکل کمتری داشتند، امیدواریم امسال با تزریق بیشتر این واکسن به گروه‌های هدف شاهد بروز مشکل‌های کمتری در مبتلایان به این بیماری باشیم.

افزایش ابتلای کودکان به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به گرم شدن هوا و لزوم توجه به بیماری‌های فصلی افزود: خوشبختانه سال گذشته چندان بیماری گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) از نوع التور را نداشتیم چراکه دانشگاه‌های مختلف وارد عمل شدند و موارد تکثیر را شناسایی کردند.

عرشی با اشاره به اینکه سال گذشته بیماری آبله مرغان و ویرس RSV را نیز در کودکان داشتیم، بیان کرد: یکی از دلایل افزایش شیوع این بیماری‌ها در سال گذشته این بود که طی ۳ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تماس کودکان با یکدیگر کاهش یافته بود و مدارس غیرحضوری بودند و همین امر موجب کاهش موارد ابتلا به این بیماری‌ها در آن سال‌ها شده بود و به همین دلیل موارد ابتلا به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته نسبت به سال‌های قبلش با افزایش همراه شده بود.

وی توضیح داد: خدا را شکر بعد از سال‌ها که از تصویب ورود واکسن پنوموکوک و روتاویروس به سیستم بهداشتی کشور می‌گذشت و موفق به خرید این واکسن‌ها نشده بودیم، در اواخر سال گذشته تامین اعتبار صورت گرفت و واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس وارد کشور شد، امیدواریم طی روز‌ها و هفته‌های آینده حداقل در تعدادی از استان‌ها واکسیناسیون این بیماری‌ها به صورت فراگیر انجام شود.

حجاج این دو توصیه را جدی بگیرند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به آغاز ایام حج گفت: مهم‌ترین مسئله برای حجاج این است که به کم آبی بدن توجه و حتما در طول روز آب کافی مصرف کنند به ویژه اینکه ممکن است با توجه گرمای هوا شاهد گرمازدگی فراوان در حجاج باشیم.

وی تاکید کرد: به همین دلیل لازم است حجاج به توصیه‌های بهداشتی که توسط روسای کاروان‌ها به آن‌ها گفته می‌شود، توجه داشته باشند. همچنین حجاج از مواد خوراکی بسته بندی شده و بهداشتی استفاده کنند تا دچار گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) نشوند.

شیوع سویه JN ۱ کرونا در کشور

عرشی درباره وضعیت شیوع کرونا در کشور عنوان کرد: شیوع این بیماری در حال حاضر نسبت به فصل زمستان کاهش پیدا کرده هر چند موارد خفیف کووید همچنان در سطح دنیا وجود دارد و این بیماری بخش عمد‌های از سرماخوردگی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: آخرین سویه‌ای که هم اکنون در جریان است همان سویه JN ۱ است که بسیار واگیردار است، اما شدت بیماری آن زیاد نیست و در افراد عادی با قدرت ایمنی طبیعی شاهد بروز علائم شدید نیستیم، به طور کلی این بیماری همچنان وجود دارد، اما سویه جدیدی شیوع پیدا نکرده است.

دیگر خبرها

  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص
  • آخرین وضعیت ترانه علیدوستی پس از خبر ابتلای وی به بیماری + عکس
  • ابتلای ترانه علیدوستی به بیماری سخت نامشخص؛ داستان چیست؟
  • ابتلای ترانه علیدوستی به بیماری سخت / مادر: دعا کنید
  • ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟
  • ابتلای ترانه علیدوستی به بیماری نامشخص؛ داستان چیست؟