Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان فارس گفت: سیاست‌های اجرایی دولت در مورد حقوق دانش‌آموزان و معلمان باید دچار تغییرات اساسی شود.

الهه عباس‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: با به کارگیری رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد نظام آموزشی کشور می‌تواند حقوق از دست رفته دانش‌آموزان و معلمان را به آن‌ها بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  مشاهدات صورت گرفته حاصل از بررسی بودجه تخصیص یافته به آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹و همچنین طرح خرید خدمات آموزشی نتایجی را در بردارد؛ از جمله: کاهش نقش پرورشی به دلیل عدم نظارت و تمرکز بر بحث آموزش وکنکور، کاهش نظارت بر امر تربیت و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت خطیر تربیتی، تقلیل و به عبارتی حذف نقش پرورشی نظام آموزش و پرورش، گسترش مشارکت مردم در آموزش و پرورش از طریق مدارس غیردولتی مطرح می شود؛ که این خود در تضاد با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است را در بر دارد. همچنین در این طرح دولت  بیش از آنکه به دنبال تحقق  عدالت آموزشی باشد  به دنبال جذب بودجه از خود مردم است.

مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان فارس بیان کرد: علاوه بر آن در این طرح معلمان هویت خود را به رسمیت نشناخته و از حداقل ترین حقوق خود از جمله حق بیمه محروم هستند. حال این سوال مطرح است که با توجه به تاکیداتی که مقام معظم رهبری جهت اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارند:

۱) آیا در اجرای طرح خرید خدمات این هدف از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر بهره گیری از فناوری های نوین ارتباطی در ارائه آموزش با کیفیت و همچنین عدالت آموزشی یکسان در همه مناطق کشور اجرا می شود؟

۲) در اجرای این طرح تا چه اندازه به اجرا شدن بند ۱۱ موجود در سند مبنی بر جذب، تربیت، نگهداشت معلمان، در آموزش و پرورش نزدیک می شویم ؟

عباس‌پور ادامه داد: با توجه به اینکه کمیسیون تلفیق در روزهای آتی تصمیم خود را درباره بودجه ۹۹ اعلام می کند لذا از ایشان خواستار آن هستیم که با حذف طرح خرید خدمات آموزشی که بی تردید زمینه‌سازی اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ و تشدید فشار ها برای اقشار محروم جامعه است و هم چنین برطرف کردن ایرادات وارد بر بودجه تخصیص یافته به آموزش و پرورش در سال ۹۹ موافقت و همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: امید است که ان شاءالله در مکتب سلیمانی ها گامی استوار تر از قبل جهت اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برداشته و عدالت آموزشی راکه از کمترین حقوق تمامی دانش آموزان سراسر کشور است، محقق سازیم.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان دانش آموزان و معلمان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مدارس همدان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد در دیدار با مدیرکل، معاونین و رؤسای مناطق آموزش‌وپرورش استان، گفت: آموزش و پرورش، سرمایه است و توجه به آن یک سرمایه‌گذاری برای کشور است.

وی افزود: در سال جدید تلاش می‌کنیم اعتبارات سفر رئیس‌جمهور محترم به استان و اعتبارات تملک دارایی برای آموزش و پرورش اختصاص یابد.

استاندار همدان گفت: با همراهی نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی سعی می‌کنیم به مشکلات و نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مدارس و فرهنگیان بیشتر از پیش رسیدگی کنیم.

کد خبر 6063132

دیگر خبرها

  •  اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • اسکان ۳۲ هزار و ۲۶۹ مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • پروژه های نیمه تمام خیرساز در اولویت تکمیل
  • رسیدگی به نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مدارس همدان در سال جدید
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان
  • از استیضاح وزیر آموزش و پرورش منصرف نشده‌ام/ عدم پرداخت حق‌التدریس یعنی کمبود معلم در سال آینده