Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@05:43:28 GMT

آفت زدگی ۵۰درصد باغات بادام سیرجان

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۰۷۵۲

آفت زدگی ۵۰درصد باغات بادام سیرجان

اکبر محمود آبادی  روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آفت تاکنون بیش از ۶۴۰ میلیارد ریال به سطح باغات و نهالستان های زیر کشت بادام  مناظق شمالی سیرجان در هماشهر ، پاریز و بلورد خسارت زده است .

وی گفت : با توجه به اینکه زنبور مغزخوار بادام سالانه خسارت زیادی به محصول بادام می زند و زمستان را دربادام های آلوده برروی درختان به سر می برد، بهترین روش مبارزه، جمع آوری و سوزاندن همگانی بادام های آلوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محمود ابادی گفت : برای مهار این آفت نیز کلاس های آموزشی نیز در مناطق پاریز ، بلورد و هما شهر برگزار شده  و به کشاورزان هم توصیه شده که درختان خود را با کودهای مناسب تقویت کنند و میوه های آلوده به زنبور نیز جمع آوری و در آتش بسوزانند.

وی گفت : این آفت تهدید بزرگی برای بادامستان های شهرستان است وضرورت دارد باغداران با عملیات همگانی و منسجم در راستای کاهش خسارت های این آفت اقدام کنند.

سیرجان در ۱۷۵کیلومتری جنوب غرب کرمان قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا زمستان کلاس های آموزشی سیرجان بادام انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، عبدالله رحیمی گفت: شناسنامه‌دار کردن باغ، مدرک رسمی کاملاً فنی و تخصصی است که امکان برنامه‌ریزی و مدیریت کلان زیربخش باغبانی با هدف افزایش کمی کیفی تولیدبه بهره‌بردار می‌دهد.

وی افزود:کشاورزان جویباری از طریق واحد‌های صنفی کشاورزی نسبت به دریافت شناسنامه باغ اقدام کنند.

رحیمی افزود: در شهرستان جویبار ۶۴۰۰ هکتار مزارع جویبار مرکبات و سیاه ریشه تشکیل می‌دهد که ۱۸۲۰ هکتار معادل ۳۰ درصد از این باغات شناسنامه‌دار شدند.

عبدالله رحیمی اظهار داشت: طرح شناسنامه دار کردن باغات نشانه هویت، اصالت و مرغوبیت تولیدات باغی و مبنای اصلی شناسایی و ارزش‌گذاری محصولات در بازار‌های داخلی و جهانی است و به منظور شناسایی هوشمند و تهیه آمار جامع مربوط به تولیدات باغات و برنامه ریزی در فروش و صادرات محصول و ایجاد زنجیره تولید تا مصرف و ثبات قیمت، تهیه شناسنامه باغ امری ضروریست.

وی خاطرنشان کرد:کشاورزان به خصوص باغداران مرکبات در جویبار می‌توانند با دریافت شناسنامه باغ از نظام صنفی کشاورزی و کد QR زمینه صادرات را برای محصولات خود فراهم سازند.

سالانه ۳۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان جویبار به زیر کشت ۴۵نوع محصولات زراعی و باغی می‌رود.

دیگر خبرها

  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • (ویدئو) لجبازی اتوبوس و پژو؛ سانحه هولناک در جاده سیرجان
  • ۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!
  • حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار
  • گلایه عضو شورای شیراز از عدم احداث باغات بانوان در شیراز
  • تلاش برای دور کردن آموزش‌وپرورش لرستان از حاشیه و سیاست‌زدگی
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری