Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

رویترز بدون اشاره به جزئیات و زمان دقیق ارسال و تعداد سامانه‌هایی که ترکیه از آمریکا درخواست کرده، اعلام کرد که این درخواست در دیدار شنبه شب چاووش اوغلو و پمپئو در دوحه قطر انجام گرفته است.

دوم اسفندماه نیز « خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه گفته بود که آمریکا بعد از گسترش درگیری‌ها در سوریه و کشته شدن سربازان ترکیه در منطقه ادلب در شمال غرب سوریه، تصمیم گرفته برای ترکیه سامانه موشکی و پدافندی پاتریوت بفرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شب گذشته نیز پمپئو ضمن محکوم کردن حمله به نظامیان ترکیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن به دنبال گزینه‌هایی برای حمایت از آنکارا در مقابل این حملات است.

درخواست ترکیه برای خرید سامانه پاتریوت دو روز پس از آن روی می‌دهد که پنجشنبه شب کاروان نیروهای نظامی ترکیه در منطقه جبل الزوایه واقع در حومه ادلب سوریه هدف حمله هوایی قرار گرفت و در جریان آن ۳۴ سرباز ترک کشته شدند.

پس از این حمله، ارتش ترکیه مدعی شد که در اقدامی تلافی‌جویانه ۵۴ نظامی سوریه را کشته است.

بدنبال پیشروی‌های ارتش سوریه برای محاصره تروریست‌ها در آخرین پایگاه‌های خود در مناطق شمال غرب این کشور در استان های ادلب و حلب، تنش‌ها میان ترکیه و روسیه از یک سو و میان دولت آنکارا و دمشق از سوی دیگر شدت گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا سامانه پاتریوت ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوز هوایی آمریکا به مناطقی در «دیرالزور» سوریه

منابع خبری از حمله هوایی آمریکا به چندین مناطق در دیرالزور واقع در شرق سوریه و حومه آن خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  منابع خبری از حمله هوایی جنگنده‌های آمریکایی به چندین نقطه در شهر دیرالزور سوریه و حومه آن خبر دادند.

خبرنگار المیادین در سوریه گزارش داد که در این حمله هوایی منطقه «الصالحیه» در بوکمال و نیز مناطق مسکونی در «المیادین» و محله «القصور» در دیرالزور هدف قرار گرفته است.

.

 

آمریکا 10 بار مناطقی را در دیرالزور سوریه هدف قرار داد

یک منبع در نیروهای دفاع ملی سوریه اعلام کرد: هواپیماهای آمریکایی 10 حمله هوایی به مناطقی در دیرالزور و حومه آن انجام دادند.

این منبع درباره جزئیات این حمله اعلام کرد در ساعت 01:49(به وقت محلی) ، چندین هواپیمای آمریکایی 10 بار حمله هوایی به طور همزمان انجام دادند و بسیاری از مناطق در این استان از جمله خیابان ریاست دانشگاه، شهرهای المیادین(محله التمو)، البوکمال ( منطقه السویعیة) و روستای الصالحیه و خیابان الهجانه را هدف قرار دادند.

منابع سوری: 20 نفر در تجاوز آمریکا به دیرالزور زخمی شدند

منابع سوری اعلام کردند که در تجاوز آمریکا به منطقه‌ای(خیابان الرئاسة) در دیرالزور سوریه دست کم 20 نفر زخمی شدند.

گزارش های اولیه از زخمی شدن 5 نفر در این حمله حکایت داشت. 

هنوز منابع رسمی سوریه بیانیه‌ای در باره این حمله و جزئیات آن منتشر نکرده است  اما یک مقام نظامی آمریکا که به هویت وی اشاره‌ای نشده در گفت‌وگو با الجزیره مدعی شد که آمریکا امشب هیچ حمله در سوریه انجام نداده است.

حمله موشکی رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • آلمان چهار آتشبار پاتریوت دیگر به آمریکا سفارش داد
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • پنتاگون حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه را رد کرد
  • دیدنی های امروز؛ از ریختن پل در آمریکا تا جشن پوریم یهودیان
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به جنایت رژیم صهیونیستی / یک صهیونیست کشته شد
  • قدرت نمایی ایران مقابل آمریکا با این موشک هایپرسونیک /قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان را بشناسید+جزئیات
  • تجاوز هوایی آمریکا به مناطقی در «دیرالزور» سوریه
  • حمله هوایی آمریکا به دیرالزور/ ۲۰ نفر زخمی شدند