Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-16@12:24:47 GMT

طالبان: به همه تعهدات خود عمل می کنیم

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۱۸۹۰

خرداد: سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان روز شنبه با تاکید بر این که ما به همه تعهدات خود در چارچوب توافق امضا شده عمل خواهیم کرد، گفت: در مذاکرات برای تحقق صلح و تعیین ماهیت نظام سیاسی در افغانستان، همه طیف های سیاسی حضور خواهند داشت.
به گزارش خرداد ،شاهین در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره افزود: توافق ما با واشنگتن مبتنی بر خروج نیروهای بیگانه از افغانستان طی ۱۴ ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به همه تعهدات حاصل شده در چارچوب این توافق بدون هیچ سنگ اندازی عمل خواهیم کرد.
وی ادامه داد: دستورات لازم به همه نیروهای طالبان در افغانستان برای اجرای توافق صادر شده است.
شاهین تصریح کرد: بعد از امضای این توافق، مرحله بررسی یافتن راهکارهای سیاسی میان طرف‌ها در افغانستان برای تحقق صلح اغاز خواهد شد.
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان تاکید کرد: مذاکرات در افغانستان شامل همه طیف های سیاسی می شود و در آن شکل و ماهیت نظام سیاسی را بررسی خواهیم کرد.
وی گفت: قطر از زمانی که دفتر سیاسی برای طالبان در دوحه باز کرد تا از سرگیری مذاکرات، نقش اساسی  برای تحقق صلح بازی کرد.
شاهین همچنین از کمک های قطر برای به ثمر نشستن مذاکرات و از میان برداشتن موانع آن قدرانی کرد.
توافق‌ میان آمریکا و طالبان پس از ۱۱ دور مذاکرات رسمی، امروز شنبه ۱۰ اسفند ماه توسط زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان و عبدالغنی برادر مسوول دفتر سیاسی گروه طالبان بصورت رسمی امضا شد.
این توافق با حضور نمایندگان و وزیران خارجه ۳۰ کشور منطقه و جهان و همچنین نماینده های ویژه برخی از کشورها بصورت رسمی امضا شد.  برچسب ها: طالبان

منبع: خرداد

کلیدواژه: طالبان دفتر سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۱۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد

رسانه حکومت طالبان با اشاره به تحولات اخیر منطقه نوشت رژیم اسرائیل نیز مانند ناتو در افغانستان مقابل گروه‌های جهادی شکست خواهد خورد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «باختر» رسانه حکومت طالبان در یادداشتی نوشت: سازمان ناتو به رهبری آمریکا 20 سال تلاش کرد تا افغان‌ها را در افغانستان تسلیم کند، تلاش‌هایی که باعث شکست آنها شد و در 20 سال نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

نوشتار افزود: در افغانستان هزاران نیروی خارجی و متحدان داخلی آنها با تمام توان و تجهیزات در برابر مجاهدان مقاومت کردند و با شکست شرم‌آوری روبرو شدند که نتیجه آن آزادی این کشور شد.

نویسنده ادامه داد: اکنون که به اوضاع اسرائیل نگاه می‌کنم و جهاد در افغانستان را به یاد می‌آورم، اعتقادم به پیروزی گروه‌های جهادی فلسطینی بیش از پیش افزایش می‌یابد.

این رسانه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در ابتدای جنگ اعلام کرده بود جنگ تا نابودی کامل حماس، تسلط بر امور امنیتی غزه و آزادی تمامی اسرا از زندان‌های گروه‌های جهادی فلسطینی ادامه خواهد داشت، اسرائیل پیروزی نهایی خود را اعلام کرده بود. اما در آغاز ماه هفتم این جنگ، به نظر می‌رسد که اسرائیل نه تنها به هدف خود نرسیده است بلکه ضرر هم کرده است.

وی تأکید کرد: آنها نتوانسته‌اند شهروندان خود را از زندان حماس آزاد کنند و همین امر دولت نتانیاهو را با انتقاد و فشار شدید ساکنان اسرائیل مواجه کرده است. ارتش اسرائیل پس از شش ماه نتوانست غزه را تحت کنترل خود درآورد و گروه‌های جهادی فلسطینی را نابود کند و شکست آنها شکست دوستان بین‌المللی این رژیم مانند آمریکا است،  زیرا واشنگتن حامی محکم نظامی و مالی ارتش اسرائیل در جنگ کنونی است.

طالبان: اسرائیل در غزه مانند آمریکا در افغانستان شکست خواهد خوردرسانه حکومت طالبان: ایران از اسرائیل انتقام گرفتطالبان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی دفاع مشروع بود

نوشتار تصریح کرد یکی دیگر از نشانه‌های اصلی شکست متجاوزان، کشتار غیرنظامیانی است که بیش از 33 هزار نفر را که 40 درصد آنها کودک هستند شهید و بیش از 75 هزار نفر را در بمباران‌‎های خود مجروح کرده‌اند، این نشان می‌دهد اسرائیل از شکست گروه‌های جهادی فلسطینی ناتوان مانده و تلاش می‌کند تا با کشتن غیرنظامیان اهداف خود را دنبال کند، طرحی که نمی‌تواند موفق شود.

مطلب در انتها تأکید کرد: رژیم صهیونیستی در ابتدا تصور می‌کرد که جنبش فقط حماس است، اما با مشاهده اتحاد سایر گروه‌های جهادی اسلامی، شکستی را که در خواب نمی‌دیدند در بیداری مشاهده کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • منابع مصری: حماس نرمش نشان می‌دهد، اما اسرائیل وقت‌کشی می‌کند
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • گذرگاه تورخم مسدود شد
  • معاون سیاسی طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل «دفاع مشروع» بود
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • امنیت روز عید به خوبی تامین شد
  • استخدام پلیس زن در افغانستان
  • اعلام آمادگی چین برای بازسازی افغانستان