Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:35:59 GMT

تحریم‌ها می‌تواند باعث ایجاد فناوری نو در کشور شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۲۵۲۹

تحریم‌ها می‌تواند باعث ایجاد فناوری نو در کشور شود

ایسنا/لرستان یک فناور برتر لرستان گفت: تحریم‌ها شاید بتواند دسترسی ما را به قدرت‌های بزرگ جهانی ببندد ولی این اعتقاد را در وجود ما ایجاد می‌کند که بتوانیم یک فناوری نو بیافرینیم تا همه آن‌هایی که ما را تحریم می‌کنند و جلوی راه ما را می‌بندند نیازمند فناوری و محصول ما باشند.

سمیه شب‌رو در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه شرکت اریک پرداز شب رو اواخر سال ۹۳ و اوایل سال ۹۴ تاسیس شده است، اظهار کرد: تنها شرکت غرب کشور هستیم که در پنج حوزه مهندسی و انرژی های پاک و تجدید پذیر فعالیت داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما در بهمن ماه سال ۹۵ با ایده پردازی پرداخت هوشمند الکترونیک به روش نوین وارد مرکز رشد واحدهای فناور بروجرد و عضو پارک علم و فناوری لرستان شدیم، عنوان کرد: کارهای پژوهشی اولیه این طرح از سال ۹۳ آغاز شد اما ثبت و قطعیت آن تا سال ۹۵ طول کشید.

شب رو با بیان اینکه طرح نوین پرداخت الکترونیک به روشی کار شده‌ که تاکنون در جهان انجام نشده و یک کار نو و اولیه است، ادامه داد: در حال انجام مراحل ثبت اختراع این طرح هستیم.

این فناور برتر استان با اشاره به اینکه در حال انجام یک طرح هوشمندسازی هستند، بیان کرد: هوشمندسازی از دهه ۹۰ در کشور ترکیه آغاز شده و حدود ۱۵ سال است که تکنولوژی به نام IOT وارد کشور شده‌است که از اهداف شرکت ما فعالیت در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه کلیه دستگاه های سخت افزاری و برنامه نامه های نرم افزاری این طرح تولید خودمان است، عنوان کرد: در این طرح کلیه کارت ها و فناوری های گذشته ایرادیابی و بهینه شده‌است.

شب رو ادامه داد: در حال حاضر دستگاه هایی که طرف قرارداد تاکسی های اینترنتی یا واحدهای فناوری اطلاعات شهرداری ها هستند معمولا یا در داخل کشور اسمبلی شده یا از چین و کره وارد می شوند اما دستگاه ما تولید ویژه خودمان است.

این فناور برتر استان با اشاره به فعالیت این شرکت در شاخه های مختلف، عنوان کرد: اکنون روی آموزش نیز کار می کنیم که حدود یک ماه آینده بسته های سخت افزاری اولین محصول آموزشی معماری IOT آماده می شود و همچنین یک سری نرم افزار آموزشی هوشمند نیز تهیه شده‌است.

وی افزود: بخشی دیگر از کار ما به کشاورزی برمی گردد که د ر حال حاضر یک اپلیکیشن در این بخش آماده شده است.

شب رو با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه انرژی های پاک و تجدید پذیر مانند نیروگاه های خورشیدی، عنوان کرد: در این زمینه شرکت با جذب سرمایه‌گذار آلمانی در حال احداث یک نیروگاه ۴۰ مگابایتی یکپارچه در بروجرد است که که طبق توافق های انجام شده پنل های خورشیدی این نیروگاه نیز توسط خود شرکت ساخته می شود و تولید داخل است که در آینده نزدیک فاز اول آن شامل ۱۰ مگابایت ظرفیت به بهره برداری می رسد.

این فناور برتر استان با اشاره به فعالیت در پنج حوزه متفاوت، اظهار کرد: هر حوزه یک سری متخصص مربوط به خود را دارد، یک سری افراد به صورت ثابت و تعدادی به صورت دورکاری یا ما همکاری می کنند، اما به طور متوسط تیم های کاری ما کمتر از ۸ نفر نیستند و گاهی اوقات بنابه نوع طرح تیم تا ۱۵ نفر نیز ارتقا پیدا می کند.

وی ادامه داد: در اولین گام شرکت را با حضور سه نفر به ثبت رساندیم، به طبع با بزرگ تر شدن پروژه ها به متخصصین در هر عرصه نیاز داشتیم، در حال حاضر ۸ نفر در قالب تیم پروژه هوشمندسازی در حال فعالیت هستند که قابلیت ارتقا به ۴۰ نفر را دارد و اگر به سمت تولید انبوه برویم به ۱۴۰ نفر یا بیشتر نیاز داریم.

شب رو با اشاره به پیش بردن کارهای برندسازی همزمان با انجام کارهای اولیه طرح، عنوان کرد: ماه گذشته در نمایشگاه پژوهش حضور داشتیم که در این رابطه با چند شرکت صحبت هایی شد و در حال حاضر چهار شرکت به صورت کاندید در نظر داریم که بتوانیم با مذاکره به صورت شراکتی یا سرمایه گذاری جذب سرمایه داشته باشیم.

این فناور برتر استان با اشاره به اینکه قبل از آغاز کار شرکت نوآوری کارها و فعالیت های دیگری انجام داده است، اظهار کرد: توصیه من به جوانان این است که انتظار جذب در کارهای دولتی را نداشته باشند و اگر ایده و نظری دارند قدرت ریسک و ترس این را داشته باشند که حداقل این ایده را بیان کنند.

وی افزود: الان نسبت به سال های ۹۳ و ۹۴ که ما کار را شروع کردیم آمادگی فکری جامعه و کشور نسبت به شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور و هسته های فناور بازتر شده و یک سری شرکت های شتاب دهنده به وجود آمده است.

شب رو ادامه داد: زمانیکه ما یک سری ایده ها را شروع کردیم شاید هیچ حمایت مالی از هیچ نهاد و ارگانی نبود و فقط در حد یک مقاله دانشجویی و پژوهشی کار را آغاز کردیم اما وقتی کار جلو برود و ارزش آن به دیگران ثابت شود خواه و ناخواه آن حمایت هایی که باید جذب می شود، بنابراین جوانان باید برای ایده خودشان بها و ارزش قائل شوند و برای ایده شان یک حرکت را آغاز کنند.

این فناور برتر استان تصریح کرد: البته اینگونه نیست که من بگویم یک ایده خوب دارم همه از آن استقبال کنند، زمانی که خودت جرات انجام کار خودت را داشته باشی دیگران هم جرات بها دادن به کار تو را پیدا می کنند.

وی ادامه داد: این یک قانون است که همزمان با شما کسانی دیگر نیز بهدر و ایده شما فکر می کنند اما برنده آن کسی است که جرات عملی سازی آن را داشته باشد.

شب رو اظهار کرد: یک ایده بزرگ را می توان به پله های کوچک خرد کرد و پله پله جلو رفت تا به مقصد کار رسید و آن طرح را عملیاتی کرد.

این فناور برتر استان با اشاره به تعریف چشم اندازهای پنج و ۱۰ ساله برای شرکت، عنوان کرد: با تحریم های صورت گرفته خواه و ناخواه یک سری بازارهای جهانی از ما گرفته می شود اما ما بر این اساس فکر نمی کنیم که با وجود تحریم ها به هیچ جا دسترسی نداریم ما بر این باور هستیم که چون فکر ما خلاقانه و نوآورانه است دنبال طرح هایی می رویم که در جهان خیلی روی آن ها کار نشده است، همان کشورهایی که ما را تحریم کردند به فناوری و محصولات ما نیاز خواهند داشت و حتما از آنها استفاده خواهند کرد و ما بازار جهانی را خواهیم داشت چراکه فناوری که ما دنبال آن هستیم خیلی بزرگ تر از این است که ترحیم ها بخواهد ما را محدود کند یا جلوی راهمان را بگیرد.

وی ادامه داد: تحریم ها شاید بتواند دسترسی ما را به قدرت های بزرگ جهانی ببندد ولی این اعتقاد را در وجود ما ایجاد می کند که بتوانیم یک فناوری نو بیافرینیم تا همه آن هایی که ما را تحریم می کنند و جلوی راه ما را می بندند نیازمند فناوری و محصول ما باشند.

شب رو تاکید کرد: خیلی از شرکت های فناور و بچه های دانشگاهی و دانش بنیان ما می توانند با داشتن فناوری های جدید و نو و بالا بردن دانش و تخصص خودشان این کار را انجام دهند.

این فناور برتر استان با اشاره به اینکه ما می توانیم با بزرگ فکر کردن و بدست آوردن دانش و تخصص خودمان نه تنها نیازمندی های خود به کشورهای دیگر را قطع کنیم بلکه آن ها را به خودمان نیازمند کنیم، عنوان کرد: در این راستا راه سختی در پیش رو داریم که دارای سختی ها و ناهمواری‌های زیادی است اما آینده و چشم اندازی که تجسم کار است حتما آزمون بزرگی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تحريم پارک علم و فناوری لرستان تحریم ها حال حاضر یک سری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در دیدار با محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه شهرستان دامغان با اشاره به ساختار دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بخشنامه و آیین‌نامه‌های دقیق، ساختار خوب، کارکنان و اعضای هیئت علمی توانمند از دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی پویا و قانونمند ساخته که با توجه به رعایت قوانین کمترین معضلات را در آن شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان یک مفهوم مهم در جامعه علم و فناوری دارای اهمیت بالایی است و این فعالیت‌ها نه‌تنها به توسعه علم و فناوری کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان متذکر شد: یکی از دستاورد‌های دانش‌بنیانی از زیست‌بوم علم و فناوری کشور است و این دستاورد نشان‌دهنده توانایی دانش‌بنیان‌ها در تجهیزات پیشرفته و مقابله با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی است.

افشاری متذکر شد: همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه نوآوری و دانش‌افزایی سریع عمل و با تجاری‌سازی محصولات خود به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند و می‌تواند در توسعه جامعه و اقتصاد کشور اثربخش باشد.

دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: راهی به جز حرکت به سوی کار و تولید نیست و با توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی نیازمند تلاش‌های جدی و نهادینه‌سازی آن در جامعه هستیم، آموزش و ترویج مفاهیم کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی می‌تواند نقش مهمی در توسعه این فرهنگ داشته باشد.

افشاری تأکید کرد: آموزش مهارت‌های کارآفرینی به جوانان و دانشجویان می‌تواند آینده‌ی کاری آنها را تحت تأثیر قرار دهد و با توجه به اهمیت کلیدی کارآفرینی در توسعه کشور، تلاش‌های جدی برای ترویج این فرهنگ و ایجاد محیط‌های حمایتی برای کارآفرینان در برنامه‌های ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: ایران کشوری پیشرفته و فناور است/ برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا آماده‌ایم
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فناور است
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو