Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، کاوه زرگران، دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: محصولات صنایع غذایی بسته‌بندی‌شده دارای پروانه از وزارت بهداشت در شرایط زمان حاضر امن‌ترین و مطمئن‌ترین منبع برای تأمین محصولات غذایی مورد نیاز مردم هستند و صنایع غذایی ایران ظرفیت کافی برای افزایش تولید و تأمین مواد غذایی مورد نیاز همه مردم کشور را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران با اشاره به خروج کمتر مردم از خانه در پی شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: این روزها مردم ترجیح می‌دهند خریدهای خود را به‌صورت یکجا از فروشگاه‌های مواد غذایی انجام دهند به‌طوری که این موضوع تقاضا برای مواد غذایی را بالا برده است و در مقاطعی باعث خالی شدن قفسه‌های فروشگاهی شده است، در حالی که این موضوع می‌تواند به کندی شبکه توزیع در عکس‌العمل به تقاضای بالای مردم مرتبط باشد.

وی افزود: صنایع غذایی کشور تولیدات خود را طبق روال گذشته تأمین  و تولید می‌کنند و با توجه به بالا بودن ذخایر استراتژیک کشور و فراوانی مواد خام و ظرفیت‌های تولیدی بالای صنایع، افزایش تقاضای مردم به‌راحتی قابل تأمین است و مردم هیچ‌گونه نگرانی از بابت تأمین محصولات صنایع غذایی نداشته باشند.

کاوه زرگران تأکید کرد: وجود ظرفیت‌های خالی تولید در صنایع غذایی و پر بودن انبارهای مواد اولیه سبب شده افزایش تقاضای محصولات این صنایع به‌راحتی از جانب صنایع غذایی ایران قابل تأمین باشد و نیازی به ایجاد ظرفیت تولید جدید در این صنعت نیست و اختلال‌های کوچک در عرضه برخی محصولات جای نگرانی ندارد و به‌سرعت با تأمین از انبار کارخانجات رفع خواهد شد.

محصولات صادراتی در بازار داخلی توزیع می‌شود

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران با اشاره به بسته شدن مرزهای برخی کشورهای همسایه با ایران و عدم امکان ترانزیت کالا گفت: بسته شدن برخی راه‌های صادراتی و عدم امکان تردد کامیون‌های حامل محصولات غذایی صادراتی، باعث باقی ماندن بخشی دیگر از تولیدات در بازار داخلی شده و این محصولات نیز در صورت نیاز در بازار داخل  عرضه خواهد شد و نگرانی بابت تأمین نیاز مردم نداریم.

زرگران یادآور شد: کلیه مواد غذایی در کارخانجات صنایع غذایی در کشور تحت شرایط تضمین کیفیت GMP تولید می‌شوند و ضوابط بسیار سخت بهداشتی بر فضا و پرسنل تولید اعمال می‌شود و نظارت‌های دقیقی در این زمینه وجود دارد.

احتمال وجود ویروس در محصولات غذایی خیلی کم است

وی در ادامه تأکید کرد: در روند تولید محصولات صنایع غذایی فرآیندهایی وجود دارد که عملاً امکان وجود هرگونه ویروس و باکتری را به پایین‌ترین سطح می‌رساند که عملیات پخت در دمای بالای 200 درجه در محصولات آردی مانند انواع کیک و ماکارونی و عملیات پاستوریزاسیون در محصولات مایع چون محصولات لبنی و نوشیدنی‌های کارخانه‌ای از جمله این فرآیندها هستند.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران یادآور شد: بسته‌بندی فرآورده‌های غذایی به‌شیوه‌های مدرن و نوین بدون دخالت دست در کارخانجات انجام می‌شود که عملاً امکان ورود هرگونه ویروس به داخل محصول را از میان می‌برد و محصولات صنایع غذایی در سلامت کامل هستند، به همین علت بهتر است مردم از محصولات فله کمتر استفاده کنند.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی کشور با توجه به مخاطرات بهداشتی موجود ایمن‌ترین مواد خوراکی محصولات صنایع غذایی است که دارای پروانه ساخت هستند محصولاتی مانند شیر و لبنیات پاستوریزه، نوشیدنی‌های پاستوریزه و کنسروجات از محصولاتی هستند که ایمنی غذایی بیشتری نسبت به مواد خوراکی فله دارند.

سطح خارجی بسته‌بندی مواد غذایی قبل از استفاده شسته شود

زرگران گفت: از آنجا که این محصولات بعد از بسته‌بندی شدن در کارخانه‌ها، در شلف فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی قرار می‌گیرند و برای بالا بردن ایمنی غذایی توصیه می‌شود مردم قبل از مصرف اقدامات مراقبتی را رعایت کنند و سطح خارجی محصولاتی مانند کنسروجات را ابتدا شست‌وشو دهند و بعد بازگشایی و استفاده نمایند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: محصولات صنایع غذایی مواد غذایی بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا

به گزارش قدس آنلاین، حمید کاشانی با بیان اینکه نیمه اول هر سال در کشور مصرف تخم مرغ کاهشی می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته دولت برای تداوم و پایداری تولید با خرید تضمینی تخم مرغ از مرغداران از آنها حمایت می کرد که البته این خرید به صورت محدود صورت می‌گرفت.

وی افزود: امسال اما با وجود اینکه به جهادکشاورزی نامه‌ای ارسال و از آنها درخواست کردیم که تخم مرغ های مازاد را خریداری کنند، هنوز خبری نشده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران تصریح کرد: تولیدتخم مرغ در کشور ۲۰ ماه طول می‌کشد و نمی‌توانیم هنگامی که مصرف تخم مرغ کاهشی می‌شود تولید را کم و گله‌ها را حذف کنیم. گله‌ها باید حفظ شوند تا تولید پایدار بماند.

وی در ادامه گفت: قیمت تخم مرغ درب مرغداری در حال حاضر به کیلویی ۳۲ هزار تومان رسیده این در حالیست که قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران حدودا کیلویی ۶۰ هزار تومان است. این یعنی تخم مرغ ۵۰ درصد قیمت واقعی فروخته می‌شود.

کاشانی با بیان اینکه قرار بود قیمت تخم مرغ تا پایان عید فطر ثابت بماند و بعد از آن اصلاح شود، گفت:سال گذشته ۳ بار مواد اولیه افزایش رسمی پیدا کرد ولی تخم مرغ گران نشد. منتظریم برای امسال قیمت جدید تخم مرغ متناسب با قیمت مواد اولیه اصلاح شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تأمین کننده ها و توزیع کننده های ورق گالوانیزه در ایران
  • بسته غذایی ۶۰۰ هزار تومانی مشمول مادران کدام دهک‌ها می‌شود؟
  • تخصیص بسته‌های غذایی به مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • اهدا ۱۵۰ بسته مواد غذایی به بیماران خاص و هموفیلی درنیشابور
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است