Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@12:02:58 GMT

دمنوش‌هایی برای کاهش استرس

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۳۱۳۹

این روز‌ها بیشتر از هر چیزی نیاز به آرامش داریم تا هم سیستم ایمنی بدن مان تقویت شود و هم بتوانیم تصمیم‌های درست بگیریم. ناطقان: انسان‌ها گاهی اوقات دچار اضطراب و استرس می‌شوند واین احساس اضطراب و ناراحتی برای هیچ فردی بیگانه نیست. زمان استرس، خوردن برخی گیاهان می‌تواند به کاهش اثر این حالت و عوارض ناشی از آن، کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله این گیاهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که هم آرام بخش است و هم به تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های دستگاه تنفسی کمک می‌کند:

بابونه
بابونه یکی از گیاهان دارویی است که می‌تواند در درمان مشکلات عصبی و استرس مفید باشد؛ همچنین به کاهش اضطراب کمک می‌کند. بابونه دارویی آرام‌بخش است که بخار آن مستقیم به بخش بویایی مغز می‌رود و همین موضوع موجب کاهش استرس می‌شود.

روش تهیه:
۳ تا ۴ قاشق غذاخوری بابونه را به دولیوان آب جوش اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه دم بکشد.

دمنوش‌هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن

چای سبز
پلی فنول موجود در چای سبز، استرس را کاهش می‌دهد. چای سبز همچنین سرشار از کافئین است.
این دمنوش برای افزایش هوشیاری و آرامش شما بسیار مفید است.

روش تهیه
نصف قاشق غذاخوری پودر چای سبز را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. سپس آن را بجوشانید تا پودر ته نشین شود. قبل از مصرف محلول را صاف کنید.

دمنوش‌هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن



گل گاوزبان
دمنوش گل گاوزبان از قدیمی‌ترین و پر مصرف‌ترین دم کردنی‌ها در بین مردم ایران است.
آرام بخش اعصاب، تقویت کننده کلیه و کبد، نشاط آور و پیشگیری کننده از افسردگی است.

روش تهیه:
گل گاو زبان، سنبل الطیب و به لیمو رابه همراه آب جوش در قوری دم کنید. اگر از رنگ سیاه گل گاو زبان خوش تان نمی‌آید چند لیمو عمانی را به قوری اضافه کنید.

دمنوش‌هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن

عناب
این گیاه برای رفع استرس و اضطراب بسیار مفید است و به علت مقادیر بالای آنتی اکسیدان، روند پیری پوست را کند می‌کند. عناب به دلیل داشتن لعاب زیاد، نرم کننده گلو و سینه است و فشار خون را نیز کاهش می‌دهد. این گیاه گرفتگی صدا را برطرف می‌کند و باعث تقویت دستگاه گوارش می‌شود. عصاره عناب به علت داشتن ویتامین c و آنتی اکسیدان، مانع از رشد و حرکت رادیکال‌های آزاد و در نتیجه کمک به کنترل و رشد تومور و سلول‌های سرطانی می‌شود.

دمنوش‌هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن

 

روش تهیه:
۱۰ تا ۱۵ عدد عناب را در آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم و سپس از صافی رد کنید. از آن جا که عناب شیرین است، نیاز به شیرین کردن دمنوش آن ندارید، اما در صورتی که می‌خواهید چای تان شیرین باشد، می‌توانید از عسل و نبات نیز استفاده کنید. این نوشیدنی برای کم خونی بسیار مفید است، زیرا عناب سرشار از آهن و همچنین ملین بسیار خوبی است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: دمنوش ، کاهش استرس ، آرامش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دمنوش کاهش استرس آرامش آب جوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا صدیقی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری که با حضور فرماندار، امام جمعه و دیگر رؤسای ادارات و نهادها تشکیل شد، اظهار کرد: تجلیل از کارگران، دیدار با خانواده‌های معسر کارگری، بازدید از کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه این هفته از جمله برنامه‌های حوزه کار در هفته کار و کارگر با شعار مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی در شهرستان است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد در این جمع به مشکلات ناشی از عدم توجه به مسائل ایمنی در ادارات و فضای کار اشاره کرد و گفت: به طور کلی مرتب بودن وسایل و ایمنی محل کار از بروز مصدومیت برای کارکنان جلوگیری کرده و میزان بهره‌وری افراد را افزایش می‌دهد.

وی گفت: مرتب بودن این مزیت را دارد هنگامی که افرادی از خارج سازمان وارد محیط کار می‌شوند، تأثیر مثبتی بر روی آن‌ها خواهد گذاشت و دقت داشته باشید که ایمنی محیط کار یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه داشت.

صدیقی رضایت کارمندها را یکی از مواردی دانست که در بسیاری از محیط‌های کار به عنوان ایمنی محیط کار از آن یاد می‌کنند لذا کارمندی که از لحاظ روانی، امنیت شغلی داشته باشد، می‌تواند بهتر کار کند و راندمان کار را افزایش دهد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد با بیان اینکه میزان رضایتمندی کارکنان با امکانات مختلف افزایش پیدا می‌کند اظهار کرد: ایجاد فضای کافی و اهمیت به میز و صندلی کارمندان از ملزومات است.

وی ایمنی محل کار را شامل کلیه فرآیندها، پروتکل‌ها و راهنمایی‌هایی است که برای کمک به کاهش خطرات در محل و کاهش میزان آسیب و بیماری وجود دارد.

صدیقی مزیت‌های یک محیط آرام و مرتب و ایمن شده را مورد اشاره قرارداد و افزود: هنگامی که نیروی کار تعهد خود را به ایمنی نشان می‌دهد، خطرات مختلف در محل به سرعت شناسایی و اقدامات اصلاحی را می‌توان انجام داد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد گفت: افزایش کارایی و بهره‌وری، کاهش هزینه‌های جراحات و بیماری و خسارت بیمه با آسیب دیدگی کمتر کارگران در محل کار، تقویت روحیه کارکنان و فرهنگ ایمنی قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر تأثیر دو چندانی را دارد.

کد خبر 6088159

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • چگونه افسردگی را از خود دور کنیم؟
  • بهترین دمنوش ها برای دفع سنگ کلیه
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟