Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@17:53:22 GMT

دولت ژاپن: به کارگران یارانه می‌دهیم

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۴۳۳۳

دولت ژاپن: به کارگران یارانه می‌دهیم

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، سیاست غیرمنتظره دولت "آبه" در روز پنج‌شنبه برای تعطیلی مدارس باعث شده تا والدین، معلمان و مشاغل دیگر به دنبال راه‌کارهای جدید برای زندگی و کار خود باشند.

روزنامه اقتصادی "نیکی" ژاپن در روز شنبه از ایجاد صندوق حمایتی شرکت‌ها برای کمک بیشتر از کارمندان و کارگران صاحب فرزند خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح دولت ژاپن بسته حمایتی را از طریق شرکت‌ها در اختیار کارگرانی قرار می‌دهد که در طول تعطیلی مدارس برای مراقبت از فرزندان خود نیاز به اخذ مرخصی ساعتی دارند.

آبه از مقامات محلی خواسته تا مدارس را از روز دوشنبه (ابتدای هفته آینده میلادی) تعطیل کنند. او از مقامات خواسته تا دوره تعطیلی بهاره مدارس را به جای اواخر ماه مارس از روز دوشنبه آغاز کنند. آنها احتمالا تا اواسط ماه آوریل (اواسط فروردین) یا شروع ترم جدید تحصیلی در تعطیلات به سر خواهند برد.

بیش از ۱۲ میلیون دانش‌آموز از هفته آینده به مدرسه نخواهند رفت. والدین دچار آشفتگی شده‌اند و نمی‌دانند با این تعطیلی ناگهانی چه کنند.

این برنامه در حالی انجام می‌گیرد که دانش ‌آموزان در حال به پایان رساندن سال تحصیلی خود هستند و می‌تواند بر امتحانات آنها تاثیر بگذارد.

 دولت ژاپن اعلام کرده از کارگران و کارمندانی که مجبور به مراقبت از فرزندانشان در دوران تعطیلی مدارس هستند، حمایت مالی می‌کند- گسترش کرونا مدارس ژاپن را تعطیل کرده است/ عکس: رویترز

بیماری عفونی ناشی از ویروس "کووید- 19" موسوم به کرونا در ژاپن به 200 نفر رسیده و 5 نفر نیز تا کنون جان باخته‌اند. یکی از این قربانیان یک مرد 70 ساله بود. این در حالیست که حدود 700 نفر مبتلا و 6 جان‌باخته دیگر در کشتی تفریحی دریایی "دیاموند پرنسس" روی آب‌های منطقه "یوکوهامو" قرنطینه شده‌اند.

در روز جمعه  "هوکایدو" یکی از جزایر شمالی ژاپن که محبوبیت زیادی در میان گردشگران خارجی دارد، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به جمعیت 5 میلیونی این منطقه و مردم "سپورو" به عنوان مرکز جزیره اعلام شده که برای تعطیلات آخر هفته از خانه‌های خود خارج نشوند. (روزهای شنبه و یکشنبه تعطیلات آخر هفته در ژاپن است). این جزیره به عنوان مکان برگزاری مسابقات ماراتن در بازی‌های المپیک 2020 ژاپن انتخاب شده است.

"یوکی‌هیرو واتانابه" 57 ساله در منطقه " اوتارو" در شمال شهر سپورو صاحب یک  رستوران کوچک در این باره گفت: اعلام وضعیت اضطراری ضربه بزرگی به ما می‌زند.

وی با اشاره به تصمیمش برای بستن رستوران در آخر هفته گفت: رستوران‌های اوتارو که بسیاری از آنها کوچک هستند، به دلیل کاهش گردشگران خارجی ضرر می‌کنند. احتمالا مردم محلی نیز خورد و خوراک در آخر هفته را نیز متوقف خواهند کرد.

هوکایدو با 70 مورد ابتلا بیش از هر نقطه ژاپن با ویروس درگیر است و توکیو با 36 مبتلا در رده بعدی شهرهای ژاپن در مواجه گسترده با کرونا قرار دارد.

مشتریان مقادیر زیادی رل دستمال کاغذی خریده‌اند و بسیاری از طبقات فروشگاه‌های توکیو خالی شده است. این در حالیست که صنف تهیه مواد سلولزی و بهداشتی مرتبا به مردم از ذخایر کافی محصولات اطمینان می‌دهد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آخر هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۴۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرزاد پیشکاری در اولین جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان با موضوع گرامیداشت هفته کار و کارگر با حضور مدیران ادارات تابعه و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی در سالن اجتماعات اداره کل کار استان برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری و همیاری ادارات تابعه وزارت کار در استان و همچنین تشکلات کارگری و کارفرمایی موفقیت‌هایی در حوزه‌های مختلف کسب شده که نشان از تعامل این ادارات با شرکای اجتماعی خود دارد، به وظایفی که هر کدام از ادارات و تشکل ها در قبال شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) دارند.

وی افزود: با توجه به شرح وظایفی که هر کدام از ادارات،‌ بانک ها و سازمان های زیر مجموعه وزارت کار دارند و همچنین با توجه به سیاست هایی که از سوی نظام و دولت برای تشکلات کارگری و کارفرمایی تبیین شده است، انتظار می رود در راستای تحقق شعار سال قدم برداشته و هر آنچه که در توان دارند برای محقق نمودن "جهش تولید با مشارکت مردم" انجام داده تا الگویی مناسب برای آحاد مختلف جامعه بوده و فرهنگ مشارکت مردمی را در جامعه تبیین کنند.

پیشکاری با بیان اینکه فرهنگ‌سازی تجلیل از کارگران باید در جامعه تبیین شود، اظهار کرد: خدمت به جامعه شریف کارگران موجب افتخار است و دارای اجر معنوی و اخروی است و ما باید به این خدمتگزاری افتخار کنیم.

وی با بیان اینکه آموزه های دینی ما به ما آموخته که کارگران را مورد تکریم و احترام قرار دهیم، تصریح کرد: جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است و می بایست ادارات دولتی و بخش خصوصی در هفته کارگر حضور پر رنگ داشته و خدمات این قشر زحمتکش به سمع و نظر مردم برسد.

مدیر کل کار کردستان ضمن تشریح برنامه های پیشنهادی گرامیداشت هفته کارگر، گفت: تجلیل از خانواده شهدای کارگر و غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، اعزام کارگران برای دیدار با مقام معظم رهبری، انعکاس دستاوردهای دولت در زمینه خدمت رسانی به جامعه کارگران و کارفرمایان، دیدار تشکلات کارگری استان با نماینده ولی فقیه و استاندار، دیدار با کارگران آسیب دیده، حضور در نماز جمعه و برپایی میز خدمت، حضور در برنامه های رادیویی و تلویزیونی، نشست خبری و تجلیل از کارگران، ورزشکاران و کارفرمایان نمونه، از جمله برنامه های پیشنهادی قابل اجرا در این هفته است.

گفتنی است در این نشست هر یک از مدیران ادارات تابعه وزارت کار در استان و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص تدوین برنامه های هفته کارگر پرداختند و بر همکاری و تعامل همه جانبه با دبیرخانه کمیته گرامیداشت هفته کارگر در استان اعلام آمادگی همه جانبه کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896529

دیگر خبرها

  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • تعطیلی پنجشنبه‌ ها شامل کارگران هم می‌ شود ؟
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل کارگران هم می‌شود؟
  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بخش خصوصی و کارگران می‌شود؟
  • جشن بزرگ کارگری در میبد
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان
  • بارش‌های رگباری و تعطیلی مدارس در سیستان‌وبلوچستان
  • بارش‌های رگباری و تعطیلی مدارس در سیستان و بلوچستان