Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش فرزام صفت با بیان اینکه معاهده گمرکی اوراسیا ظرفیت‌های اقتصادی بسیار خوبی برای استان گیلان فراهم می‌کند اظهار داشت: در حال حاضر شاهد رونق فعالیت‌های مربوط به صادرات و ترانزیت کالا‌ها در گمرکات گیلان هستیم که پیش‌بینی می‌کنیم این شرایط در آینده تقویت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان استفاده از فرصت‌هایی که پس از پیوستن کشورمان به جمع کشور‌های عضو معاهده گمرکی اوراسیا فراهم شده است را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: امیدواریم با وضعیتی که اوراسیا برای ما ایجاد کرده است بتوانیم میزان صادرات کالاهایمان را از استان گیلان افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرزام صفت استفاده بهینه از اعمال تخفیفات گمرکی برای کالا‌های صادراتی توسط کشور‌های عضو معاهده گمرکی اوراسیا را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: در کنار اهمیت واردات در برخی حوزه‌ها، تقویت صادرات کالا‌ها و برنامه‌ریزی برای تحقق این امر در سال آینده از جمله اموری است که باید مدنظر قرار گرفته شود.

وی بخشی از کالا‌هایی که از گمرکات گیلان صادر می‌شود را تولیدات خود استان و بخش دیگر را کالا‌های تولیدی سایر مراکز کشور اعلام کرد و بیان داشت: محصولات کشاورزی، صیفی‌جات، مرکبات، صنایع غذایی، گل و گیاه، کالا‌های ساختمانی، کاشی و سرامیک، گونی، کنف و مواد شیمیایی از جمله کالا‌های صادراتی گیلان محسوب می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه قبل از اجرایی کردن هر برنامه‌ای در درجه نخست ابتدا باید برنامه‌ریزی دقیقی تهیه و تدوین شود عنوان کرد: سیاست‌گذاری آمایشی استان گیلان بر مبنای توسعه سبز - آبی یا تأکید بر محوریت بخش کشاورزی با نگاه به حوزه گردشگری و حفظ محیط‌زیست تدوین شده است.

فرزام‌صفت برنامه‌ریزی را مقدم بر عملیات اجرایی دانست و با اشاره به اینکه برای نیل به اهداف مشخص باید در این راستا حرکت کنیم تصریح کرد: بر اساس سیاست‌گذاری آمایشی استان گیلان که دولت انجام داده و شرح آن نیز ذکر شد ریل‌گذاری برای بحث ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی و باغی در گیلان دنبال می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان تشکیل میز اوراسیا برای نخستین بار در گیلان را علاوه بر جایگاه ویژه آن، نشان دهنده مثبت بودن پیگیری‌های این استان دانست و عنوان کرد: گیلان هم‌اینک به استان معین روابط با اوراسیا تبدیل شده است از سوی دیگر افزایش این مراودات قطعاً مزایای زیادی را نصیب ما می‌کند.

وی معضلات و موانعی که در مسیر صادرات استان گیلان به سایر کشور‌های همسایه وجود دارد را موانعی در سطوح کشوری و ملی تلقی کرد و ابراز داشت: بحث اعمال تحریم‌ها یکی از این چالش‌های عدیده‌ای است که روند انتقال ارز حاصل از صادرات کالا‌ها و اجناس به داخل کشور را به نوعی با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

به گزارش تسنیم، جمهوری اسلامی ایران که ظرف سال‌های اخیر با شدیدترین تحریم‌های اقتصادی و بازرگانی دشمن مواجه شده از همان آغاز تشکیل اتحادیه اوراسیا به اهمیت آن برای گسترش صادرات، تأمین کالا‌های اساسی، توسعه صنعت گردشگری و افزایش درآمد‌های حاصل از ترانزیت پی برد و با انعقاد موافقت‌نامه تجارت آزاد با کشور‌های عضو این اتحادیه، گام‌های مقدماتی را برای پیوستن به آن در آینده برداشت.

براساس موافقت نامه موقت تجارت ترجیحی ایران و اوراسیا که از پنجم آبان ماه ۱۳۹۸ به مرحله اجرا درآمده است، کشور‌های عضو این اتحادیه برای ۵۰۲ قلم کالای صادراتی ایران تعرفه ترجیحی برقرار کرده‌اند و ایران نیز متقابلا برای ۳۶۰ قلم کالای صادراتی اعضای اتحادیه تعرفه ترجیحی در نظر گرفته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر گمرک اوراسیا صادرات تخفیفات گمرکی کشور های عضو استان گیلان کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری عصر دوشنبه طی نشستی که با حضور رؤسای اتاق سراسر استان، مدیران فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای و برخی از اتحادیه‌های صنفی و همچنین اداره اماکن، معاون اجتماعی سپاه قدس و بسیج اصناف و رئیس اتاق بازرگانی گیلان در سالن جلسات اداره کل صمت برگزار شد، اظهار کرد: اصناف همواره در روزهای سخت پای کار بوده‌اند و قطعاً سرانجام دسیسه دشمن در حوزه عفاف و حجاب با پایمردی بازاریان به مثابه عملیات وعده صادق خواهد شد.

وی مقوله امر به معروف و نهی از منکر را تکلیف کلیه کسب و کارها و آحاد مردم دانست و تاکید کرد: نوع فعالیت رؤسای اصناف و مدیران اتحادیه‌ها در مقوله عفاف و حجاب رصد خواهد شد و بدون اغماض اعمال منفعلانه متصدیان صنفی در این مقوله با اعمال ماده ۲۷ و ۱۷ قانون نظام صنفی مواجه خواهد شد.

پورحیدری ضمن تحسین روحیه انقلابی اصناف گیلان در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ اضافه کرد: خواسته ما به عنوان نهاد ناظر سازمان‌های صنفی این است که با اعتقاد و دغدغه مندی مساله عفاف و حجاب مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت مرکز گیلان با بیان اینکه اصناف سراسر استان موافق بی‌بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند، تصریح کرد: ۱۴۰ هزار فعال عرصه صنفی ملزم و مکلف به اجرای دقیق قانون در مقوله عفاف و حجاب هستند و قطعاً این نهاد برخاسته از مردم مقید به این فریضه الهی می‌باشد.

کد خبر 6085686

دیگر خبرها

  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند
  • معافیت کالا‌های صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشور‌های مقصد
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی