Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله صافی گلپایگانی با تشکر از پزشکان و پرستاران و کارکنان خدوم که برای سلامتی مردم تلاش می کنند گفت: مقلدین نصف سهم امام را به ریشه‌کن‌شدن کرونا اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، متن پیام آیت الله «صافی گلپایگانی» به شرح زیر است:

 

با تقدیر و تشکر فراوان از جامعه پزشکی ایران؛ پزشکان عزیز و پرستاران زحمتکش و کارکنان خدوم که برای سلامتی مردم عزیز تلاش فراوانی دارند، از ملت بزرگ و شریف ایران درخواست دارم که با رعایت اصول بهداشتی، به توصیه‌های وزارت بهداشت توجه کامل داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خیرین درمان و سلامت کشور که همیشه به وظایف شرعی و انسانی خود عمل می‌کردند، در این مقطع حساس هم مسئولان امر را کمک نموده و مجاز هستند از نصف سهم مبارک امام علیه السلام برای این عمل خداپسندانه مصرف نمایند. ان‌شاءالله تعالی با توجّهات خاصه حضرت بقیة الله الاعظم عجّل الله تعالی فرجه الشریف هرچه زودتر این نگرانی و بیماری رفع گردد.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا آیت الله صافی گلپایگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۵۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرگیعان ریشه در تاریخ شفاهی مسلمانان دارد

ایسنا/خوزستان یک پژوهشگر تاریخ می‌گوید: گرگیعان آیینی است که ریشه در تاریخ شفاهی مسلمانان دارد.

محمدرضا سلمانی‌عبیات در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که مسلمانان توجه خاصی به آیین‌های ماه مبارک رمضان دارند، گفت: بسیاری از باورها، سنت‌ها و اعمالی که در این ماه صورت می‌گیرد ریشه در تاریخ دارند و گرگیعان نیز آیینی است که ریشه در تاریخ شفاهی مسلمانان دارد.

او با بیان این‌که نیمه ماه مبارک رمضان که مصادف با میلاد امام حسن مجتبی(ع) است دلیل اساسی برگزاری آیین گرگیعان است، عنوان کرد: براساس تاریخ شفاهی که سینه به سینه نقل شده است در این شب امام حسن مجتبی (ع) که اولین نوه حضرت محمد (ص) است به دنیا آمد.

وی افزود: از زمان تولد امام حسن مجتبی (ع) تاکنون آیین سنتی و مذهبی گرگیعان هر ساله در بین مسلمانان برگزار می‌شود.

این پژوهشگر تاریخ با بیان این‌که رمضان برای جامعه اسلامی ماه ویژه و خاص است، افزود: تمام مناسبت‌ها و آیین‌های این ماه جزو سنت‌ها و عادت‌های همیشگی مسلمانان جامعه به حساب می‌آید.

سلمانی‌عبیات با اشاره به این‌که مجموعه‌ای در شهر اهواز وجود دارد که هر سال آیین گرگیعان را به شیوه‌ای زیبا و سنتی اجرا می‌کند، گفت: برگزاری این آیین در اهواز هر ساله پررنگ‌تر و خوشبختانه حمایت از آن بیشتر می‌شود.

نویسنده کتاب «مشعشعیان و دولت‌های متقارن» ادامه داد: استقبال مردم اهواز از این آیین نشان دهنده این است که این پتانسیل در تمام استان وجود دارد و اگر مسئولان ذی‌ربط از مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنند تمام مردم خوزستان از این آیین‌ فرهنگی و مذهبی که بیشتر آن‌ها در کودکی‌شان از آن خاطره دارند استقبال می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراقب سلامت دندان‌ها در تعطیلات نوروزی باشید
  • وزارت بهداشت بالاخره واکنش نشان داد/ نسبت به تعویق یکساله طرح دکتر پرستو بخشی با وی همکاری کامل داشتیم
  • پیام امام جمعه اهل سنت بوشهر در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه خطاب به شهید مدافع حرم
  • پایگاه انتقال خون بیجار آماده خون‌گیری از همشهریان است
  • پایگاه انتقال خون بیجار آماده خون‌گیری از همشهربان است
  • گرگیعان ریشه در تاریخ شفاهی مسلمانان دارد
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • با قرآن مقاومت می‌کنیم و اسرائیل را شکست می‌دهیم
  • پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی جوابیه داد