Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر بر لزوم اجرای کامل طرح کاداستر تاکید کرد و گفت: کاداستر یکی از زیر ساخت‌های مهم توسعه پایدار و از نیاز‌های اصلی جامعه است. تاریخ انتشار: 10:16 - 11 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۱۵۶۴

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در دیدار فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر، سردار زیراهی فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه همکاری و همیاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان را برای سند دار کردن اراضی و املاک این نیرو خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار، سعید محوری مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر نیز با اشاره به اهمیت اجرای کامل طرح کاداستر، گفت: کاداستر یکی از زیر ساخت‌های مهم توسعه پایدار و از نیاز‌های اصلی جامعه است و لازم است همه دستگاه‌ها وظایف خود را در اجرای کامل این طرح و تثبیت مالکیت‌های خود انجام دهند.

وی افزود: امروز که با پیچیدگی مراودات مواجه هستیم به خوبی درک می‌کنیم اگر بخواهیم اگر جامعه منظم داشته باشیم بدون ثبت رسمی مالکیت‌ها و حمایت حاکمیت ممکن نیست و این موضوع حاکی از نقش سازمان ثبت اسناد در جامع و مخصوصا کاهش دعاوی، نظم اجتماعی و امنیت اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: یکی از مشکلات طرح کاداستر، عدم تامین بودجه است

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در سازمان ثبت برای تثبیت مالکیت‌های مشروع افراد، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری نیرو‌های مسلح در استان بتوانیم با نقشه‌های کاداستر ارایه شده توسط نیرو‌های مسلح درباره تمام تصرفات نیرو‌های مسلح مستندسازی صورت گیرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از هرگونه تعدی و تجاوز به اراضی ملی و عمومی و ایجاد شفافیت در اراضی کشور نیازمند توسعه کاداستر هستیم، همچنین بر ضرورت تشکیل کارگروهی جهت پیگیری مسائل ثبتی نیروی دریایی سپاه و پیگیری امور توسط نماینده وزارت دفاع و منطقه دوم دریایی سپاه شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر طرح کاداستر ثبت اسناد و املاک استان دریایی سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان جهاد دانشگاهی برای تسهیل در صدور اسناد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست مشترک با رئیس سازمان جهاد دانشگاهی که با حضور اعضای هیئت مدیره جهاد دانشگاهی و معاونان سازمان ثبت با محوریت تعاملات بین دو سازمان برگزار شد، با اشاره به اینکه سال جدید سال مردمی سازی تولید است و سال گذشته تجربیات خوبی در بحث همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری داشتیم، گفت: سازمان ثبت در زمینه تثبیت مالکیت و صدور اسناد حدنگار، نیازمند افراد متعهد با دانش تخصصی بالاست و تعامل با مجموعه جهاد دانشگاهی راهگشای سازمان ثبت در تسریع و تسهیل صدور اسناد حدنگار است.

وی افزود: خرید ماهواره با هدف به‌روزرسانی تصاویر ماهواره‌ای در تثبیت مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی در سال آینده و همچنین گسترش تعاملات با جهاد دانشگاهی در اجرای این طرح چهره جدیدی از سازمان ثبت را ارائه خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای متشکل از پژوهشگران و نخبگان در حوزه‌های مختلف است و سازمان ثبت اسناد نیز در دوران تحول و تعالی قوه قضائیه علاوه بر کار میدانی و فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی اقدامات عظیمی را در خدمت رسانی به مردم خلق کرده است.

بابایی در ادامه با اشاره به دستاوردهای سازمان ثبت در ۳۰ ماه گذشته، عنوان کرد: ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی، ۵۱ درصد از پهنه‌های کشاورزی، ۸۰ درصد از اراضی موقوفه و صددرصد اماکن نظامی تثبیت و مستندسازی شده که این نتایج حاصل ۱۱۰ سفر استانی و تشکیل قرارگاه‌های حدنگاری "شهید سلیمانی" در تمامی واحدهای ثبتی سراسر کشور می‌باشد.

صدور اسناد الکترونیک و همچنین الکترونیکی کردن فرآیندهای ثبت شرکت‌ها در تیرماه سال جاری و رونمایی از سامانه کاتب در هفته قوه قضائیه و الکترونیکی نمودن بسیاری از خدمات تا پایان سال از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آن اشاره کرد و گفت: این اقدامات نقش مؤثری در کاهش مراجعات مردمی و افزایش رضایتمندی مردم دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه بر انعقاد تفاهم نامه مشترک بین دو سازمان در تمامی حوزه‌ها بالاخص در حوزه حدنگاری و مالکیت معنوی و همکاری در برداشت‌های ماهواره‌ای در حوزه نقشه برداری، بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان حوزه جهاد دانشگاهی، تشکیل کارگروه مشترک به جهت تسهیل در صدور اسناد تاکید کرد.

مسلمی نایینی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی نیز در ادامه ضمن تشریح فعالیت‌های این سازمان در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی خواستار تعاملات روزافزون دو سازمان شد و افزود: تثبیت مالکیت املاک و اراضی جهاد دانشگاهی و اراضی و املاکی که سالهاست مورد اختلاف و محل دعوا بوده نیازمند تعامل جدی با سازمان ثبت است.

در این نشست معاون امور املاک و کاداستر، معاون فن‌آوری و خدمات الکترونیک ثبت، سرپرست مرکز مالکیت معنوی و مدیر کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری سازمان ثبت نیز آمادگی این سازمان را در زمینه تثبیت مالکیت و ساماندهی املاک جهاد دانشگاهی، ایجاد فضای پژوهشی و تحقیقاتی در صدور اسناد حدنگار، ثبت برند و علائم تجاری، تعریف مسیر سبز برای جهاد دانشگاهی اعلام کردند.

کد خبر 6084564

دیگر خبرها

  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • از ظرفیت صدا و سیمابرای استفاده کشاورزان از سند مالکیت استفاده شود
  • تعین تکلیف و رفع تداخل بیش از  ۲۸۰ هزار از اراضی استان کرمان
  • بهره گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی در راستای اهداف سازمان ثبت اسناد و املاک
  • بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان جهاد دانشگاهی برای تسهیل در صدور اسناد