Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای دو باند بزرگ زمین‌خواری که با جعل اسناد و مدارک، پس از تصاحب زمین‌های بلاصاحب و فروش آن‌ها در استان‌های مختلف، ۱۰ هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز دستگیر شدند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار عباسعلی محمدیان با اعلام خبر انهدام باند زمین‌خواری، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای مبارزه قاطع با مفسدان واخلالگران نظام اقتصادی و همچنین برنامه‌های اجرایی سال ۹۸ در این زمینه، با توجه به تحقیقات صورت گرفته، تعدادی اراضی بلاصاحب یا صاحب متواری در حوزه استان البرز و استان‌های همجوار که مورد سوءاستفاده افراد زمین‌خوار و جاعل قرار گرفته بودند، شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، رسیدگی به آن در دستور کار اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی این استان قرار گرفت و اقدامات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری زمین‌خواران آغاز شد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: پیگیری‌های کارآگاهان حاکی از آن بود که تعدادی زمین‌خوار جاعل حرفه‌ای با تشکیل دو باند، در سطح استان‌های البرز، تهران و برخی از استان‌های شمالی و مرکزی کشور، در امر تصرف و تملک زمین‌های بلاصاحب، فعالیت دارند که بلافاصله اقدامات پلیسی انجام و محرز شد اعضای این باند پس از تصرف املاک بدون صاحب و دریافت مشخصات مالک و ملک، با تهیه مدارک جعلی، مبایعه نامه‌ای را به اسم یکی از اعضای باند تنظیم و اقدام به طرح دعوی علیه مالک اصلی در دادسرا‌های حقوقی سطح استان البرز و تهران و متعاقب آن دریافت سند می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای این باند با تطمیع افرادی که دارای آدرس سکونت مشخصی نبودند و انتقال سند به نام این افراد، املاک را در بنگاه‌های معاملات ملکی معامله کرده و به منظور کتمان عمل خود، پول حاصل از فروش املاک را صرف خرید ملک، خودرو‌های گران‌قیمت و ارز می‌کردند.

محمدیان تصریح کرد: در استعلام‌های صورت گرفته از بانک‌های اطلاعاتی مسکن، محرز شد در ماه‌های اخیر، چند فقره ملک با ارزش میلیاردی به نام چند نفر از اعضای باند در استان‌های البرز و تهران معامله شده است.

رئیس پلیس استان البرز بیان کرد: با انجام تحقیقات گسترده، ۱۰ نفر در قالب اعضای ۲ باند زمین‌خواری در چند عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از دفاتر کار آنها، اسناد و مدارک جعلی و مدارک مربوط به املاک مورد نظر، که حاکی از فعالیت اعضای این باند‌ها در زمینه زمین‌خواری بود، کشف شد.

این مقام انتظامی درباره شیوه و شگرد متهمان، گفت: نامبردگان پس از شناسایی زمین‌های بلاصاحب یا صاحب متواری و دریافت استعلام‌های ثبتی و هویتی، مبایعه‌نامه‌ها را تهیه و به جای فروشنده، خریدار و شاهد در قراردادها، خود اعضا، اقدام به امضا می‌کردند و پس از طی مراحل تشریفاتی، سند تنظیم و سند مالکیت دریافت می‌شد.

وی ادامه داد: در راستای رسیدگی به این پرونده، ۱۲۴ سند و پلاک ثبتی در مناطق با ارزش استان‌های البرز، تهران، مازندران و اصفهان به متراژ تقریبی ۸۰۰ هزار متر مربع با ارزش تقریبی ۱۰ هزار میلیارد ریال کشف و ضمن صدور قرار بازداشت موقت برای متهمان پرونده، تحقیقات همچنان برای دستگیری سایر افراد مرتبط با آن‌ها و همچنین بازداشت پلاک‌های شناسایی شده ادامه دارد.

محمدیان متذکر شد: از اموال حاصل از این معاملات نامشروع و غیر قانونی هشت دستگاه خودرو خارجی به ارزش تقریبی ۳۰ میلیارد ریال و دو قطعه باغ ویلا به ارزش تقریبی ۷۰ میلیارد ریال خریداری شده که این خودرو‌ها و املاک پس از شناسایی، توقیف شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زمین خواری استان البرز جرایم اقتصادی پلیس آگاهی میلیارد ریال استان البرز زمین خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۵۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین فرهادزاده با بیان اینکه یگان حفاظت اراضی در شهرستان وظیفه حراست و رفع تصرف انفال و اراضی دولتی و ملی را بر عهده دارد، گفت: برای این اراضی تعداد ۲ مورد تعرض گزارش شده بود که با اقدامات به عمل آمده اراضی مورد نظر رفع تصرف شدند و با معترضین برخورد شد.   وی با اشاره به تکالیف قانونی این اداره به منظور صیانت از بیت المال، افزود: یکی از اولویت‌های اصلی ما صیانت از بیت المال و حفاظت از اراضی دولتی است و ارزش این اراضی رفع تصرف شده بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال برآورد شده است.   فرهادزاده ادامه داد: برای تحقق این هدف همکاری و همیاری دستگاه قضایی استان و نیرو‌های انتظامی همواره گره‌گشا بوده است.   رئیس اداره راه و شهرسازی اندیمشک از همکاری مقام قضایی و همرامی مقام‌های انتظامی شهرستان در مبارزه با زمین‌خواری و حفظ حقوق بیت المال تقدیر و تشکر و اضافه کرد: تلاش‌های یگان حفاظت اراضی این اداره در تعامل با اداره حقوقی در این مسیر موثر و پیشرو بوده و از دقت همکاران قدردانی می‌کنم.   وی از شهروندان خواست تا مشاهده‌های خود از موارد زمین‌خواری را به شماره تماس ۱۶۵۶ (شماره چهار رقمی یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن) اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • انهدام باند توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • انهدام باند زن و شوهری توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک
  • انهدام باند سارقان کابل برق با ۱۲ فقره سرقت در شاهین شهر
  • انهدام باند سارقان منزل در زنجان