Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهروندان سبزواری از فعالیت میوه‌فروشان سیار در سطح شهر گلایه‌مند هستند و البته معتقدند برای جلوگیری از رزق آنان، شهرداری باید مبادرت به ساماندهی آنها کند. ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، توزیع میوه، شبکه خاص خود را دارد و بسیاری از میوه‌فروشان خرید و فروش میوه را در محل مشخص و دارای مجوز از دستگاه‌های متولی انجام می‌‌دهند و این یک امر استاندارد در کل کشور است که باید رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این بین برخی افراد به صورت سیار اقدام به فروش و توزیع میوه در سطح شهر در مکان‌های مختلف می‌کنند که این امر نارضایتی شهروندان در ساعات مختلف شبانه روز را به همراه دارد. در شهرستان سبزوار براساس آمار حدود 65 میوه فروش سیار وجود دارد.

در نتیجه اعتراض‌های شهروندان، شهرداری سبزوار با مشارکت نیروی انتظامی در راستای رفاه حال شهروندان اقدام به مشخص کردن 11 مکان برای این افراد کرده است. پیش از این فروش میوه با خودروهای سیار و بدون جایگاه مشخص انجام می شد. اما خودروهای سیار میوه فروش در شهر جمع‌آوری و درمکان مشخص ساماندهی شدند.

نارضایتی مردم از سد معبر میوه فروشان سیار

یکی از شهروندان سبزواری در اعتراض به سد معبر میوه فروشان سیار گفت: حضور وانت‌بارهایی که اقدام به فروش میوه می‌کنند در ساعات شلوغی شهر، رفت و آمد را بسیار سخت می‌کند.

قیمت انواع میوه، مواد پروتئینی و حبوبات در شیراز؛ یکشنبه 11 اسفندماه + جدول‌توزیع مواد ضدعفونی در فروشگاه‌های شهروند و سازمان میادین میوه و تره‌بارگزارش تسنیم از تشدید نظارت‌ها بر بازار در آستانه نوروز؛ میوه شب عید در بیش از 50 نقطه استان مرکزی توزیع می‌شود

عباس دشتی ادامه داد: در خیابان‌هایی با عرض کم میوه فروشان به صورت دوبله می ایستند و تردد را بسیار دشوار می‌کنند.

وی با تاکید به اینکه این کار تضییع حقوق شهروندان است؛ اظهار داشت: متاسفانه جریمه کردن‌های نیروی انتظامی هم تاثیرگذاری زیادی ندارد و مانع از این کار میوه فروشان سیار نمی‌شود.

وی تاکید کرد: اگر شهرداری نقاطی را در شهر مشخص کند که این افراد در آن جا مستقر شوند و اقدام به میوه فروشی کنند، بسیار به جلوگیری از ایجاد ترافیک در ساعات شلوغ روز اقدام می کند و مهمتر از آن از ضایع شدن حقوق شهروندان جلوگیری می شود.

شهرداری مکانی را برای فروش مشخص کند

یک میوه فروش سیار سبزواری گفت: پس از اینکه تابستان امسال به دلیل فشارهای اقتصادی از سوی صاحب کارم که یک میوه فروشی داشت، بیکار شدم با دریافت وام و پول قرض کردن از دوست و آشنا یک وانت‌بار خریدم.

رضا طبسی افزود: پس از خرید این وسیله اقدام به فروش میوه به صورت سیار در سطح شهر کردم.

وی ادامه داد: در این مدت متاسفانه بارها توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه شدم‌. نیروهای پلیس می‌گویند نباید در سطح شهر توقف داشته باشیم و در صورت مشاهده اقدام به جریمه می‌کنند.

طبسی خاطرنشان کرد: علاوه برا نیروی انتظامی، شهرداری نیز گاها اقدام به جریمه میوه‌فروشان سیار می‌کند. همچنین گاهی مغازه‌دارانی که روبه‌روی مغازه آنها توقف و اقدام به کار می‌کنیم گلایه‌مند هستند و به ما اعتراض می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مشکل همه میوه فروشان سیار در سبزوار است، گفت: تعداد میوه فروشان سیار در سبزوار زیاد است و تنها راه کسب درآمد ما همین فعالیت است‌.

طبسی ادامه داد: شایسته است شهرداری مکان های مشخصی را برای ما تعیین کند تا بتوانیم با استقرار در آن مکان ها کار خود را انجام دهیم.

11 مکان برای میوه فروشان سیار

معاون خدمات شهرداری سبزوار گفت: به منظور ساماندهی میوه فروشان سیار ، 11 مکان برای فروش محصولات آنان در سطح شهر تعیین شد.

سعیدرضا فصیحی با بیان اینکه این طرح با مشارکت نیروی انتظامی و شهرداری سبزوار اجرا می شود، افزود: براساس این طرح، ادامه فعالیت 65 میوه فروش سیار سطح شهر منوط به حضور و فروش محصولاتشان در محل‌های تعیین شده است که به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: با دستور دادستان محترم سبزوار، به دلیل ایجاد سد معبر، کاهش بار ترافیکی و تضییع حقوق شهروندی، از این پس میوه فروشان سیاری که بجز در محل های تعیین شده مبادرت به فروش محصولات خود نمایند؛ نسبت به توقیف خودرو و ممانعت از فعالیت میوه فروشان اقدام خواهد شد.

فصیحی تصریح کرد: این کار در جهت رفاه حال شهروندان و همچنین ساماندهی میوه فروشی‌های سیار  انجام می‌شود.

وی گفت: در این راستا طی روزهای گذشته به میوه فروشان سیار اخطارهای لازم داده شده و ممانعت از فعالیت غیر مجاز آنها نیز طی روزهای آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/281/ش

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میوه فروشان سیار نیروی انتظامی سطح شهر میوه فروش فروش میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اراذل و اوباش BMW سوار در بلوار اندرزگو

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری اراذل و اوباش BMWسوار در بلوار اندرزگو خبر داد و گفت: این افراد اقدام به ضبط یک ویدئوی زنده از اینستاگرام خود کرده و در آن الفاظ رکیک به کار برده بودند. همچنین با استفاده از یک سلاح کلاشینکف اقدام به ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان در محدوده شمال تهران کرده بودند، موضوعی که خط قرمز پلیس بوده و به جد با آن برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه این افراد که پنج نفر بودند، در بلوار اندرزگو، با خودروی بی. ام.دبلیو تردد کرده و مردم و حتی پلیس را تهدید کرده بودند، گفت: با اقدامات انجام شده از سوی مأموران سازمان اطلاعات پلیس پایتخت این افراد، شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی دستگیر شدند.

راستی با بیان اینکه سه نفر از این پنج نفر سابقه‌دار بوده و پیش از این دلیل ارتکاب جرایم مختلف از جمله شرارت دستگیر شده بودند، گفت: برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

وی ادامه داد: پلیس هیچ‌گونه تعارفی با اراذل اوباش ندارد و در کوتاه‌ترین زمان این افراد دستگیر می‌شوند. اخلال در نظم شهر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان خط قرمز پلیس است و مردم از ما انتظار دارند که با آنان برخورد کنیم. ما هم از قوه قضائیه می‌خواهیم با این افراد برخورد محکمی داشته باشند.

کد خبر 6080052

دیگر خبرها

  • ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
  • ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم
  • مبادرت باشگاه‌ها و مدارس والیبال جهت اخذ مجوز فعالیت الزامی است
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش از ۱۵ اردیبهشت در سنندج
  • دستگیری اراذل و اوباش BMW سوار در بلوار اندرزگو
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه ‌فروش از ۱۵ اردیبهشت ماه در سنندج
  • وانت‌بارهای سنندج در آستانه ساماندهی/بیکاری عامل ایجاد شغل کاذب
  • حمایت پلیس راهور از اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه ‌فروشی در سنندج اجرا می‌شود
  • بازارچه دست‌فروشان تهرانسر، توسعه می‌یابد