Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: ۲ واحد تولید کننده مواد ضدعفونی و الکل طبی که اخیرا به منظور صادرات افتتاح شده‌اند تا اطلاع ثانوی تمام تولید خود را در ظرف‌های ۲۰ لیتری، ۸۰۰ گرمی و ۶۰۰ گرمی با قیمت تمام شده در اختیار مردم استان قرار خواهند داد.

اکبر بهنامجو  امروز یکشنبه ۱۱ اسفند در بازدید از کارخانه الکل طبی آذربایجان افزود: این واحدها برای تامین و تهیه مواد گندزدایی و ضدعفونی اماکن عمومی، خصوصی و ادارات و وسایل نقلیه عمومی همکاری خوبی انجام می‌دهند و با هماهنگی سازمان صنعت معدن و تجارت قرار است در مرکز شهر با نظارت این سازمان مواد ضدعفونی کننده در اختیار شهروندان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: چند واحد تولیدی استان برای تولید ماسک با تیراژ بسیار بالا اقدام کرده‌اند که در اختیار داروخانه‌ها با قیمت تمام شده قرار می‌گیرد.

استاندار اردبیل با اشاره به ضرورت آموزش همگانی درباره کرونا گفت: این آموزش در  روستاها، شهرها و عشایر بصورت همگانی و فراگیر انجام می‌شود و مردم فهیم استان با

دستگاه‌های متولی خوب همکاری کرده و آموزش های پیشگیری را بخوبی اجرا می کنند.

بهنامجو با بیان اینکه این اقدامات تا ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا ادامه می‌یابد، گفت: همکاری مردم با مسوولان و ارائه آموزش‌های لازم و اساسی می‌تواند از استرس و فشار موجود بین خانواده بکاهد.

وی  ضمن تقدیر از پرسنل بیمارستانها از جمله پرستاران و پزشکان استان، اظهار کرد: امروز پرستاران زحمتکش و تیم مجرب پزشکی در بیمارستان‌ها در خط مقدم دفاع از جان مردم قرار گرفته‌اند و تمام تلاش خودشان را برای نجات مردم از این ویروس انجام می‌دهند.

او بیان کرد: بیمارستان‌های استان اردبیل به صورت شبانه‌روزی افراد مشکوک به کرونا را پذیرش می‌کنند و بعد از تست اولیه و پزشکی افرادی که آزمایش آنها مثبت اعلام شده را تحت نظر قرار داده تا بهبودی کامل و پیشگیری از انتشار این ویروس، مبتلایان در قرنطینه محافظت می‌شوند.

بهنامجو  همچنین افزود: با فرمانداران، بخشداران و دهیاران در رابطه با ارائه آموزش‌های لازم در روستاها ، شهرها و عشایر هماهنگی لازم انجام شده و در صورت نیاز برای گندزدایی و ضدعفونی مناطق مورد نیاز اقدام خواهد شد.

استاندار اردبیل از مقاومت و همکاری مردم استان تقدیر کرد و گفت: مردم عزیز استان نهایت همکاری را با متولیان انجام می‌دهند و درخواست می‌شود از حضور در میهمانی‌ها و تجمع‌های غیرضروری اجتناب کنند.

به گزارش ایسنا، استان اردبیل تاکنون ۱۰ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده و ۴۶ بیمار مشکوک نیز در بیمارستان بستری هستند. ۲ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس الکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همانگونه که وعده صادق با همت جوانان کشور تحقق یافت جهش تولید نیز با مشارکت مردم محقق می‌شود

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان سمنان، در جشن احیای 201 واحد راکد تولیدی و صنعتی استان، از حضور در این مراسم و نیز یکی از کارخانه‌های احیا شده ابراز خرسندی کرد و گفت: در وهله اول از لطف خداوند و سپس از تلاش‌های همه کسانی که برای بازگشت این 201 واحد تولیدی به چرخه تولید زحمت کشیدند، قدردانی می‌کنم.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش استاندار درباره اینکه در کنار تلاش برای احیای واحدهای راکد، تلاش شده از تعطیل و راکد شدن واحدهایی که دچار مشکل بودند هم جلوگیری شود، افزود: طبق گزارشی که ارائه شده با احیای این واحدها حداقل 4 هزار و 500 فرصت شغلی نیز ایجاد شده است. شاخص‌های ما نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در استان سمنان کاهش و اشتغال افزایش یافته و حتی بعضی از واحدها دنبال نیروی کار هستند که این خبر بسیار خوبی است.

رئیسی با بیان اینکه سمنان می‌تواند استان نمونه اشتغال، تولید، کار دانش‌بنیان و رونق و رشد تولید باشد، تصریح کرد: نرخ تورم در استان کاهشی و نرخ رشد اقتصادی افزایشی است، اینها همه شاخص‌های خوب و قابل تقدیری است که در استان سمنان داریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه رفع مشکلات اقتصادی و رسیدن به اقتصاد مقاومتی در گروه رونق تولید است، اظهار داشت: تمام تلاش‌ها باید بر این محور باشد که تولید افزایش یابد. قاچاق کالا مانعی در مسیر تولید و در واقع خنجری بر پشت نظام تولید است که تولید و اشتغال را مختل می‌کند و مبارزه با قاچاق اقدامی در جهت رونق تولید است.

رئیسی ایجاد اشتغال و رشد تولید را محورهای اصلی دستور کار دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارائه شده تا کنون حدود 8 هزار و 400 واحد تولیدی راکد احیا شده که قابل تقدیر است و امیدوارم همه واحدهای دیگر راکد هم به چرخه تولید بازگردند. همین واحدهای تولیدی که امروز از نمایشگاه آنها بازدید کردیم اعلام کردند که هدف‌گذاری‌های خوبی در جهت رشد تولید برای آینده کرده‌اند که مایه خرسندی است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به آن دسته از واحدهای تولیدی که در اثر بروز مشکل از سوی بانک‌ها تملک می‌شوند اشاره کرد و گفت: متاسفانه این واحدها به دلیل اشتغالات بانک‌ها به مسائل بانکی دچار رکود می‌شوند، اما این شایسته نیست که این واحدها به این شکل از تولید بازبمانند. در جریان بازدید ما از نمایشگاهی که در حاشیه این مراسم برگزار شده پیشنهادی مطرح شد که کارگروهی با حضور وزارت صمت، بانک مرکزی و بانک‌های عامل و ستاد احیا تشکیل شده و در راستای خودداری بانک‌ها از بنگاه‌داری این واحدها را راه‌اندازی کرده و به بخش خصوصی واگذار کنند.

دکتر رئیسی در ادامه به شعار سال اشاره کرد و تحقق آن را نیازمند ساز و کارهایی دانست و افزود: یکی از بخش‌هایی که در تحقق مشارکت مردم در راستای جهش تولید بسیار سهم دارد،‌ بخش تعاونی است؛ تعاونی‌ها و افرادی که توانایی، امکان و انگیزه دارند با همکاری وزارت تعاون و دیگر بخش‌های مربوطه به میدان بیایند چرا که امسال یکی از جلوه‌های مهم مشارکت مردم در اقتصاد و جهش تولید، میدان دادن به تعاونی‌هاست.

رئیس جمهور حضور تعاونی‌ها در عرصه اقتصاد را بسیار اثربخش توصیف و تصریح کرد: حضور تعاونی‌ها در عرصه اقتصاد از جلوه‌های مهم مشارکت مردمی در جهش تولید خواهد بود. تحقق شعار سال نیازمند مشارکت و تلاش همه بخش‌های دولتی، فعالان اقتصادی، بخش خصوص و تعاونی است. دولت در این مسیر همه حمایت‌های مالی، تسهیلاتی و حقوقی را از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی به عمل خواهد آورد تا جهش تولید تحقق یابد.

رئیسی تاکید کرد: همانگونه که وعده صادق با همت جوانان این کشور تحقق یافت و باعث ذلت رژیم صهیونیستی و حامیانش شد، جهش تولید نیز با مشارکت شما مردم و جوانان کشور تحقق خواهد یافت. برنامه جدی دولت مردمی حمایت از تولید، کار و کارگر است و در این راستا رفع مشکلات معیشتی و مسکن کارگران نیز مورد توجه دولت است و مقرر شده با فعال شدن تعاونی‌های مسکن در واحدهای تولیدی و کارخانجات رفع دغدغه کارگران در زمینه مسکن نیز به طور جدی دنبال شود.

دیگر خبرها

  • مصرف ۲۰ هزار تن گندم ماهیانه در اردبیل
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • همانگونه که وعده صادق با همت جوانان کشور تحقق یافت جهش تولید نیز با مشارکت مردم محقق می‌شود
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • اختصاص بنزین به شماره ملی قابل اجراست
  • اختصاص ۳۰ درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد