Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس بازار سرمایه افت 19 هزار واحدی شاخص بورس در روز گذشته را ناشی از کاهش قیمت نفت به 50 دلار دانست و گفت: کاهش قیمت نفت به دنبال شیوع ویروس کرونا، وضعیت بازارها در روزهای آخر هفته گذشته را دچار آشفتگی کرد و همین موضوع باعث شد، بازار سرمایه روز شنبه با مازاد عرضه مواجه شده و شاخص افت کند.

«همایون دارابی»، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با خبرنگار برنا در خصوص وضعیت این روزهای بورس و افت و خیز شاخص کل خاطر نشان کرد: امروز با بازگشت نقدینگی به بازار سرمایه و انجام خریدهای گسترده، بورس در همین ساعات اولیه با 6هزار و 300 واحد رشد همراه شده و افت روز گذشته خود را تا حدودی جبران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارابی در بیان عوامل موثر بر نوسانات بورس اظهار کرد: افت شاخص بورس در روز گذشته ناشی از قیمت‌ها در بازارهای جهانی به ویژه بازار نفت و فلزات بود و از آنجا که تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر بازارهای جهانی بیش از یک ماه ادامه خواهد داشت، این موضوع باعث ایجاد جو احتیاط بر بازار سرمایه شده‌ است.

این کارشناس بورس ادامه داد: از سوی دیگر اسفند ماه زمانی است که معامله گران حقوقی بیشتر به سمت شناسایی سود و فروش سهام به منظور تغییر پرتفوی سهام خود می‌روند.

دارابی با بیان اینکه تا هفته گذشته بورس بازار پر رونقی بود، افزود: نظر می‌رسد شاخص در روزهای آینده هم با یک نگاه احتیاط آمیز رشد خود را ادامه دهد.

او با اشاره به اینکه قیمت‌های جهانی به ویژه نفت و فلزات بیشترین افت را تجربه کرد، گفت: پالایشگاهی‌ها و نفتی‌ها با افت ارزش سهام مواجه شده و بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس در روز گذشته داشتند.

دارابی با تاکید بر اینکه حرکت اصلاحی بورس هنوز آغاز نشده، خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود بورس تا آخر سال، بازاری متعادل همراه با بالانس در عرضه و تقاضا باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قیمت نفت بورس بازار سرمایه بازار سهام بازار سرمایه روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه بهمن با بیان اینکه پیگیری برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه در سال جاری  پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال حداقل دو شرکت کرمانشاه را در بورس پذیرش کنیم و دو شرکت پروژه نیز از طریق پذیره‌نویسی در بازار سرمایه تامین مالی شود.

وی اظهار کرد: به علاوه در تلاشیم امسال با اقداماتی که صورت گرفته، طرح‌های کوچک کرمانشاه بتوانند از سکوی تامین مالی استفاده کنند

محمد بهمن مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت : سال گذشته بعد از ۱۵ سال شاهد پذیرش شرکت‌های جدیدی از استان در بازار سرمایه بوده‌ایم

 وی این شرکت‌ها را شامل ذوب آهن بیستون، مانیزان و یک شرکت دانش‌بنیان اعلام کرد و افزود: به علاوه سال گذشته برای اولین بار شاهد پذیره‌نویسی و تامین مالی شرکت سوخت سبز زاگرس (بیواتانول) در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بودیم

. به گفته مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه، در حال حاضر تعداد شرکت‌های استان کرمانشاه که در بازار سرمایه حضور دارند ۹ شرکت شامل پنج شرکت در بورس، سه شرکت در فرابورس و یک شرکت در بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای است. . مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت معاملات بازار سرمایه کرمانشاه در سال گذشته داشت و گفت: در این سال ارزش مجموع معاملات بورس و فرابورس به حدود هشت هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال قبل از آن حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است. بهمن این میزان کاهش ارزش معاملات را با توجه به شرایط بازار طبیعی دانست و ادامه داد: از این میزان معاملات پنج هزار میلیارد تومان ارزش معاملات فروش و سه هزار میلیارد تومان ارزش معاملات خرید بود. وی از ایجاد ۷۸ هزار کد معاملاتی جدید در سال گذشته در کرمانشاه خبر داد و گفت: مجموع کد‌های معاملاتی کرمانشاه در حال حاضر به یک میلیون و ۳۹۰ هزار کد رسیده است

دیگر خبرها

  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • برگشت بورس به مدار نزولی؛ شاخص کل هم‌وزن ریخت
  • گزارش روزانه بورس ۲۸ فروردین/ بازار سرمایه در تردید
  • شاخص بورس در سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار