Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناو هواپیمابر هسته‌ای «آیزنهاور» نیروی دریایی آمریکا با همراهی چندین فروند کشتی موشک انداز و ناوشکن و یک زیردریایی اتمی از تنگه جبل الطارق عبور و وارد دریای مدیترانه شده تا راه خود را به سمت خلیج فارس ادامه دهد. ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، گروه ضربت نیروی دریایی ایالات متحده به رهبری ناو هواپیمابر هسته‌ای «آیزنهاور» Eisenhower-  USS امروز از تنگه جبل الطارق عبور کرده و وارد دریای مدیترانه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ناو هواپیمابر با همراهی کشتی‌های موشک انداز USS San Jacintoو USS Vella Gulfو همچنین ناوشکن‌های Truxtun ، USS James Williamsو USS Stoutدر حال حرکت است. لازم به یادآوری است که در عرشه این ناو، 48 فروند جنگنده بمب‌افکنF / A-18E«سوپر هورنت» قرار دارد.

علاوه بر این، این گروه ضربت باید توسط یک زیردریایی اتمی تهاجمی، مجهز به موشک های کروز Tomahawkبا برد 1.5 هزار کیلومتر همراهی شود.

این گروه در حال حرکت به سمت منطقه خلیج فارس است و در آنجا جایگزین یک گروه ضربت دیگر به رهبری ناو هواپیمابرUSS Harry S. Truman خواهد شد.

استرالیا یک ناو جنگی به خلیج فارس می‌فرستدروزنامه آمریکایی: ناوگان ما در خلیج فارس همچنان یک هدف برای ایران استروسیه نزدیک شدن خطرناک کشتی خود به ناوشکن آمریکایی را رد کرد

پیش از این در اواسط ماه ژانویه اعلام شده بود که "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه نیز قصد دارد برای حمایت از عملیات نظامی ناتو در منطقه ، ناو هواپیمابر "شارل دوگل" را به منطقه خاورمیانه بفرستد.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آمریکا ناو هواپیمابر خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت پروازی به برخی فرودگاه‌های حاشیه خلیج فارس


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی بوجود آمده در برخی از کشور‌های حوزه خلیج فارس و آبگرفتگی سطوح و معابر، پرواز‌های فرودگاه‌های دبی و شارجه با تأخیر یا ابطال مواجه شده است.
وی ضمن اشاره به محدودیت پروازی به فرودگاه‌های مذکور تا اطلاع ثانوی، به مسافران توصیه کرد: برای سفر به این مقاصد پیش از عزیمت به فرودگاه به منظور اطمینان از وضعیت تاخیر یا ابطال پرواز خود با شرکت‌های هواپیمایی مربوطه تماس حاصل کنند.

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: کشتی بهشاد ایران از بیم حمله اسرائیل دریای سرخ را ترک کرد
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود
  • محدودیت پروازی به برخی فرودگاه‌های حاشیه خلیج فارس
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • انصارالله: به هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهیم
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ
  • ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی