Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@12:36:38 GMT

لغو جشنواره پخت نان و گرده محلی چشمه قنداب

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۶۸۷۲

ایسنا/همدان مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد از لغو جشنواره پخت نان و گرده محلی چشمه قنداب این شهرستان خبر داد.

کامران اکبری‌شایگان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به علت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا چهارمین جشنواره امسال پخت نان و گرده محلی چشمه قنداب شهرستان اسدآباد لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای استقبال از نوروز بیش از ۱۲ برنامه شاخص در شهرستان پیش بینی شده که اجرای این برنامه ها به دستورالعمل های وضعیت پیشگیری از ابتلا به کرونا بستگی دارد، خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره نوروزی در کنار تالاب پیرسلمان یکی از تالاب های طبیعی و زنده استان، اجرای بازهای بومی محلی در روستای هدف گردشگری ملحمدره، جشنواره پخت غذاهای محلی در روستای ملحمدره و ترخین آباد، اجرای موسیقی محلی در پارک ملت، مسابقه عکاسی با موضوع گردشگری و مسابقه هفت سین از جمله برنانه های پیش بینی شده برای استقبال از نوروز در این شهرستان بوده که اجرای این برنامه ها فعلاً به دستور العمل های وضعیت پیشگیری از کرونا بستگی خواهد داشت.

اکبری‌شایگان با بیان اینکه در حال حاضر خانه های بومگردی روستای هدف گردشگری ملحمدره و روستای ترخین آباد فعال هستند، تصریح کرد: هشدارهای لازم در رابطه با پیشگیری از ابتلا به کرونا و رعایت موارد بهداشتی به آنان داده شده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه کلیه مراکز تحت پوشش میراث فرهنگی شهرستان تحت کنترل قرار دارند، یادآور شد: از مهمانپذیرها و سفره خانه سنتی ملحمدره در خواست شده که فعلاً از برگزاری جشن ها و  مراسمات که همراه با اجتماع  تشکیل می شود، برای هر گونه پیشگیری خودداری شود.

به گزارش ایسنا، بنا به گفته رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد، خوشبختانه تاکنون هیچ نمونه مثبتی از بیماری کرونا در این شهرستان وجود نداشته و تمام اقدامات انجام شده صرفاً برای پیشگیری و کنترل این بیماری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر کمبود زیرساخت‌های گردشگری در مازندران خواستار راه‌اندازی قطار محلی از رامسر به ساری، احداث اتوبان و آزادراه از رامسر به گلستان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی، امروز_سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در مراسم تکریم و معارفه بیست‌وپنجمین استاندار مازندران واقع در سالن همایش اتاق بازرگانی این استان با بیان اینکه اگر خدا پای کار بیاید، هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی کاری را بگیرد، اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات مردم و گره‌گشایی کار مردم باعث یاری رساندن از طرف خدا می‌شود.

وی افزود: در صورت ضعیف شدن در این راه و توجه نکردن به مردم مطمئناً با یاری خداوند مواجهه نخواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران معارفه زودهنگام استاندار مازندران را تدبیری از سوی وزارت کشور دانست و گفت: امیدواریم استاندار سابق مازندران با حکم جدیدشان در ستاد مبارزه مفاسد اقتصادی گام جدیدی را در عرصه مقابله با حوزه اقتصادی و زمین‌خواری بردارند، همان‌گونه که مازندران نیاز به توجه در این زمینه دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: مازندران هم در بخش خدمات و هم در بخش‌های کشاورزی، مرکبات، صادرات، صنایع و مشکلات آن، گردشگری و دامداری خلاهایی دارد که نیاز به رفع آنها است.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه مازندران هفتگی جمعیت آن دو برابر می‌شود و برای تردد و حمل‌ونقل با وجود این زیرساخت‌ها مناسب نیست، گفت: با وجود حجم مسافران با مشکل و کمبود آب، آرد و نان و زیرساخت‌های گردشگری و ترافیک مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: مازندران راه‌اندازی قطار محلی از رامسر به ساری، احداث اتوبان و آزادراه از رامسر به گلستان را کم دارد و با حضور استاندار جدید امیدواریم این خدمات با رشد تصاعدی شاهد باشیم.

امام جمعه مازندران با اشاره به اینکه در امر حوزه فرهنگی و عفاف و حجاب با وجود حمایت از نیروی انتظامی نیاز به مقابله با هنجارشکنان است، تصریح کرد: منابع طبیعی، آب و فاضلاب مشکلاتی در امر حقوقی دارند که نیاز به ورود جدی برای رفع آن است.

کد خبر 747194

دیگر خبرها

  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • گردشگری غذا در تبریز امسال برجسته می‌شود
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز
  • برنامه های کانون شهرستان سلماس در جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سد شهدای تازه شهر
  • برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ
  • آزرده خاطر شدن اهالی روستای یل چشمه سفلی از نابودی جنگل + تصاویر
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد
  • برگزاری جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ