Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:53:52 GMT

کرونا مغلوب وجدان‌های بیدار

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۷۳۲۱

کرونا مغلوب وجدان‌های بیدار

خیلی ساده و بی تکلف با همان زبان عامیانه‌اش تراکتی را مقابل در قهوه‌خانه نصب کرده و نوشته است: «مال دنیا میاد و میره، این روزگار چه خوش، چه بد می گذرد اما تمام دغدغه ما سلامت شماست. به خاطر حفظ سلامت شما تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشیم.»

این قلیان سرای مجردی در یکی از مناطق پرجمعیت شهر سمنان برای خیلی‌ها پاتوق خاطره‌انگیزی بود که از ۹ صبح تا پاسی از بامداد از جوان تا پیر بگیر و دانشجو، دکتر و مهندس و کاسب و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در خود پذیرا بود تا دوستان و همکاران فارغ از سختی‌های روزگار ساعتی گرم تفریح شوند گرچه تفریحی که خیلی از پزشکان آن را نهی می‌کنند.

همسایه قهوه‌خانه می‌گوید محسن صاحب آن یک ماه هم نمی‌شود عروسی کرده و تمام درآمدش از همین قهوه خانه است. ادامه می‌دهد که از همان روزهای اول که تب کرونا در ایران دامنه بیشتری پیدا کرد در قهوه خانه‌اش را خودجوش بست و از درآمدی که شاید مایه ابتلا به ویروس و مرگ دوستانش باشد گذشت.

از همان بدو ورود کرونا به ایران، مسوولان و کارشناسان بهداشتی تاکید کردند حضور در اماکن عمومی چون قهوه‌خانه ها عاملی برای ابتلا به این ویروس است.خصوصا این که قلیان به صورت مشترک در طول روز توسط ده‌ها تن از مشتریان یک قهوه‌خانه استفاده می‌شود.

حرکت همراه با نوع دوستی محسن، محسن‌های زیادی را در شهر سمنان بیدار کرد و اکثر قریب به اتفاق قلیان‌سراها به صورت خودجوش کاسبی خود را تعطیل کرده و در مغازه ها یا باغچه‌های خود را بستند. این در حالیست که گفته می شود نزدیک به ۱۵۰ قلیان‌سرا در شهر سمنان فعالند و تا لحظه انتشار این یادداشت هنوز هیچ اجبار قانونی از سوی مسوولان بهداشتی، قضایی یا انتظامی برای تعطیلی قهوه‌خانه ها در شرایط شیوع ویروس کرونا را شاهد نبوده‌ایم. گرچه هنوز اندک قلیان‌سراهایی هستند که در شرایط فعلی منفعت مالی خود را بر سلامتی جامع ترجیح داده اند.

محسن‌ها را بگذاریم کنار و تدبری کنیم در عملکرد ده‌ها محتکر ماسک و لوازم بهداشتی در روزهای اخیر، عده‌ای از منفعت خود برای سلامت جامعه می‌گذرند اما عده‌ای سودجویی را بر وجدان پاک ترجیح داده و نیات پلید خود را مستقیم بر سلامت مردم گره می‌زنند.

کار امثال محسن کوچک نیست، یک حساب سر انگشتی می گوید حتی قهوه خانه مجردی ۵۰ متری او در روز نزدیک به ۱۵۰ تا ۲۰۰ مشتری داشته و این عدد را ضرب کنید در رقم حدود ۱۵۰ قهوه‌خانه سمنان که برخی‌شان در باغ‌ها و فضاهای بزرگ‌تر پذیرای خانواده‌ها هم هستند و مشتری بیشتری دارند.

پیشگیری از کرونا توسط خود مردم عملی می‌شود و خودمراقبتی مهم‌ترین عنصر در شکست این ویروس وارداتی است.

و روی سخنی هم با مسوولان که چطور می‌خواهند پس از پایان کرونا پاسخ همراهی مردم نیک اندیش شهرهایمان را بدهند؟

از مهدکودک های خصوصی که چندین روز است تعطیلند تا تالارهای مراسم‌های عزا و شادی گرفته تا سینمادارها، هتل داران و بسیاری اصناف دیگر که کرونا برای آن ها زخمی شد بر کاسبی شب عیدشان باید به انحای مختلف زیر چتر حمایتی قرار گیرند تا ایرانیان که همدلی شان را در بحران کرونا نشان دادند زبانزد سایر ملل شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سمنان قلیان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سمنان قلیان ویروس کرونا سمنان قلیان قهوه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به جام جهانی صعود کرد/ قرقیزستان با 6 گل مغلوب شاگردان شمسایی شد

تیم ملی فوتسال ایران با برتری ۶ بر یک برابر قرقیزستان جواز حضور در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ را به دست آورد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، تیم ملی فوتسال ایران در یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا به دیدار قرقیزستان رفت و با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد.

ابتدا بهروز عظیمی برای ایران گلزنی کرد، ولی قرقیز‌ها خیلی زود به بازی برگشتند و با شوت آمان‌بائف دونیربک به گل تساوی دست یافتند. سالار آقاپور و سعید احمدعباسی در ادامه توانستند دو بار دیگر برای ایران گلزنی کنند.

در ادامه ایران دو گل دیگر به ثمر رساند و موقعیت سنجی مهدی کریمی باعث شد تا ایران گل چهارم را نیز وارد دروازه قرقیزستان کند و خیال ملی‌‍‌پوشان را بابت پیروزی راحت کند. او در ادامه زننده گل پنجم ایران نیز بود و توانست با ظرافت توپ را به گوشه دروازه قرقیزستان برساند. دفاع قرقیزستان که شیرازه‌اش پاشیده شده بود در ادامه یک پنالتی داد که حسن‌زاده به زیبایی آن را به گل تبدیل کرد تا ایران ۶ بر یک این دیدار را برنده شود.

ایران در نیمه نهایی با برنده دیدار ازبکستان و ویتنام روبرو خواهد شد و با توجه به حذف زودهنگام ژاپنی‌ها شانس بسیار بالایی برای قهرمانی در قاره کهن را دارد.

چهار تیم راه‌یافته به دور نیمه‌نهایی، نماینده آسیا در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ خواهند بود. ازبکستان قبلا به عنوان میزبان جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده و تاجیکستان نیز با برتری برابر افغانستان به جام جهانی رسید و علاوه بر این دو تیم، ۳ تیم دیگر از آسیا به جام جهانی راه خواهند یافت.

تیم ملی فوتسال ایران در دوره قبل این رقابت‌ها به دیدار نهایی راه یافته بود، ولی با شکست برابر ژاپن در رده دوم قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کنعانی: افکار عمومی جهان بیدار شده است
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ایران به جام جهانی صعود کرد/ قرقیزستان با ۶ گل مغلوب شاگردان شمسایی شد
  • ایران به جام جهانی صعود کرد/ قرقیزستان با 6 گل مغلوب شاگردان شمسایی شد
  • سوالات عجیب گوگل هنگام مصاحبه کاری
  • سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود
  • فراجا مرزبان حجاب است متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری