Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@06:13:53 GMT

شهردار تربت حیدریه نرفته برگشت!

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۹۷۵۹۰

شهردار تربت حیدریه نرفته برگشت!

شنیده‌ها حاکی از بازگشت دوباره شهردار مستعفی تربت حیدریه به شهرداری پس از پس‌گرفتن نامه استعفا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ یکشنبه ۴ اسفند ۹۸ خبر از نامه‌ استعفای شهردار تربت حیدریه به شورای این شهر از رسانه ها مخابره شد و حالا خبرنگاران با شرکت در جلسه علنی شورای شهراز اختلافات بین اعضای شورای شهر تربت حیدریه و پس‌گرفته شدن نامه استعفا و همچنین برگشتن دوباره محمد صادق مجتهدی به شهرداری خبر می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شد که وی به مرخصی یک هفته ای رفته اما حالا که چهار روز از مرخصی اش مانده است ؛به شهرداری برگشته است.

وقتی اعضای شورا از استعفای شهردار خبر ندارند!

صبح یکشنبه در‌ پی اخبار ضد و نقیضی که حاکی از استعفای صادق‌ مجتهدی شهردار تربت حیدریه شنیده شد، شهردار تربت حیدریه درگفت وگو با خبرنگار ما خبر را تایید می‌کند و از تحویل نامه استعفایش به شورا خبر می دهد و می‌گوید که فعلا درباره علت استعفایش چیزی نخواهد گفت.

در‌گزارش‌ قبل سید مهدی وقفی رئیس شورای شهر تربت حیدریه با اشاره به اینکه هنوز نامه ای در دبیرخانه شورای شهر در این خصوص ثبت نشده می‌ افزاید: آقای شهردار به مرخصی یک هفته ای رفته و سه عضو دیگر در گفتگویی خبری هم از وجود نامه استعفا اظهار بی اطلاعی می‌کنند.

رمضانپور نایب رئیس شورای شهر می‌ افزاید: اطلاعی از نامه ندارم و شاید شهردار نامه را به ریاست شورا تحویل داده است.

رئیس شورا به رغم اینکه در مصاحبه تصریح می کند: نامه ای ثبت دفتر شورا نشده اما ابراز می کند که در اولین جلسه اعضای شورا در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد

شهرداری که عاشق‌ نبود اما برگشت!

نادر سلیمانی دیگر عضو شورای شهر پنجم تربت حیدریه هم اطلاعی از نامه ندارد و می‌ افزاید: شهردار به مرخصی رفته و بعد از آمدن تصمیم دارد از شهرداری برود و نامه استعفای شهردار دست ریاست شوراست.

وی می افزاید:آقای مجتهدی وقتی تصمیمی بگیرد به هر قیمتی که شده آن را انجام خواهد داد و اصرار بر ماندن وی خیلی مناسب نخواهد بود.

سلیمانی همچنین موضوع استیضاح شهردار را در چند ماه گذشته توسط شورا تکذیب می‌کند و می افزاید: شهرداری که عاشق کارش نباشد ضرر ماندنش بیشتر از رفتن اوست!

استعفا تحویل رئیس شورا شده، اما ما بی خبریم!

احمد وطن دوست دیگر عضو شورای شهر تربت حیدریه خبر استعفای شهردار را از طریق رسانه های‌محلی در فضای مجازی شنیده و به شدت گله مند است و می افزاید: طبق اطلاع من، آقای شهردار نامه استعفایش را عصر‌شنبه ساعت ۱۸ توسط رئیس دفترش به شورای شهر تحویل داده است.

وطن دوست در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تربت حیدریه با اعلام اعتراض خود مبنی بر اینکه چرا بعد از گذشت ۴۸ ساعت از اطلاع ریاست شورا از این نامه هیچ یک از اعضا از آن اطلاعی ندارند؟ افزود: به نظرم باید همه مسائل مربوط به مجموعه کار شورا در جلسات مطرح شود اما متاسفانه خیلی از مسائل در این شورا مطرح نشده و ابتر مانده است‌.

وی می افزاید: هنوز بعد از چند ماه که از پاک شدن اطلاعات دیتا سنتر شهرداری می گذرد حتی یک بار هم این مسئله در جلسه شورا مطرح نشد.

وطندوست خاطر نشان می کند: وقتی خودمان در خصوص این مسائل اطلاعی نداریم، طبیعی‌ است که از رسانه ها باید این انتقادات را شنید و این واکنش برای مردم ابهاماتی ایجاد می کند.

وی گفت: ما نماینده های مردم هستیم و باید موضوعات را به صورت شفاف و روشن بیان کنیم، لذا چرا ۴۸ ساعت نامه استعفا دست رئیس شورا بوده و ما از آن نباید اطلاع داشته باشیم؟

وطندوست خطاب به سید مهدی وقفی رییس شورای شهر گفت: نامه استعفای شهردار که حالا معلوم شده شنبه ظهر با دفتر شورا تماس گرفته شده و بدلیل تمام شدن ساعت کاری امکان ثبت نامه وجود نداشته اما رئیس دفتر آقای شهردار نامه را عصر همان روز به دست شما رسانده اند و تا کنون هیچ کدام از ما از کیفیت نامه باخبر نشده ایم و این جای سئوال دارد.

وی می افزاید: قبل از اینکه شورا بخواهد از شهردار طرح سئوالی بکند عده ای از رفتن وی بعد از انتخابات مجلس ماه ها قبل خبر داده بودند، اما نکته عجیب این است که وقتی خبرنگار با بنده تماس گرفته و موضوع استعفای شهردار را مطرح می کند من از این ماجرا بی خبر هستم! من از این مسئله قانع نشدم و وقتی از دیگر همکاران هم پرسیدیم هیچ کس مانند من اطلاعی از نامه استعفا نداشت!

این عضو شورا تاکید می کند: وقتی نامه ای به دست شما می رسد به هر شکلی باید دیگر اعضا هم باخبر شوند، متاسفانه در شورای ما این موضوع کار مرسوم شده و در گذشته هم وقتی نامه ای از فرضا سازمان بازرسی می آمد ما از نگهبان ورودی شهرداری باخبر می‌شدیم! حالا اینکه نامه ای را شهردار به ریاست شورا داده می تواند آن را پس بگیرد اما نباید موضوع نامه از اعضای شورا کتمان شود.

وی گفت: بنده به سکوت محضی که شورا در خیلی از موارد داشته است انتقاد دارم و در تمام ادواری که در شورا بوده ام، به شهرداران این شهر انتقاد داشته ام، اینکه مردم ما را متهم به سکوت در برخی مسائل می کنند حق دارند و ما نباید در شورا به این سمت و سو برویم، بله آقای شهردار هم نقاط‌ مثبت دارد و هم نقاط منفی، نمی شود اما همه ما را یک شورای فشل ناکارآمد بشناسند، چرا باید یک کارمند شهرداری شورا را یک شورای چند دسته ای بنامد و انتقادش را صریح در فضای مجازی به اشتراک بگذارد؟ در صورتی که ما هر آنچه شهردار شهرمان در چارچوب قوانین درخواست داشته در طول این مدت آن را مصوب کرده ایم.

عدم اطلاع اعضای شورا از نامه استعفا قابل توجیه نیست

وطندوست تاکید می کند: متاسفانه دو سال از عمر شورا به اما و اگر ها گذشت و فردا روزی که هر کدام ما از این شورا برویم ما را قضاوت خواهند کرد، البته حالا هم مردم ما را قضاوت می‌کنند اما منِ وطن دوست خودم را به خواب زده ام. دوباره می‌گویم طبق قانون شهردار می‌تواند نامه استعفای خودش را پس‌بگیرد اما این روشی که نامه ۴۸ ساعت در شورا باشد و اعضا از آن بی خبر باشند قابل توجیح نیست.

من حتی نامه استعفای شهردار را باز نکردم و خبری از محتوایش نداشتم

سید مهدی وقفی رئیس شورای شهر تربت حیدریه در پاسخ به انتقادات وطن دوست دیگر عضو شورا اما در بحث بی خبری از استعفا شهردار این طور بیان می کند: این نامه روال اداری اش طی نشده و از زمان دریافت نامه جلسه‌ای در شورا برگزار نشده تا بنده آن را مطرح کنم.

وی می‌افزاید: ولله من نامه را باز نکردم زمانی هست که ما به دنبال منافع مردم هستیم اما زمانی هم هست که ما به دنبال منافع شخصی هستیم با صراحت می‌گویم که من از محتوای نامه اصلا خبری نداشتم.

نامه استعفا باید ثبت دفتر شورا می شد

رامین مصطفوی منشی شورای شهر تربت حیدریه اظها داشت: تنها نامه ای که در شورای شهر ثبت شده مربوط به مرخصی یک هفته ای آقای شهردار است و اگر نامه ای مبنی بر استعفا وجود داشته می بایست ثبت دفتر شورا شود.

چرا باید نامه استعفا توسط مسئولی در شهرداری پس‌ گرفته شود؟ می خواستم شهردار را منصرف کنم

رمضان پور نائب رئیس شورا که قبلا‌ در مصاحبه ای از عدم اطلاعش از استعفای شهردار خبر داده بود، خطاب به رئیس شورا خاطر نشان می‌کند: شما گفتید که ۲۴ ساعت پس از تحویل نامه یکی از کارمندان شهرداری به نزد شما آمده و نامه را پس گرفته است، حال این سئوال مطرح می شود که چرا نامه‌ای که توسط مسئول دفتر آقای شهردار تحویل شما داده شده توسط یکی از مسئولین شهرداری پس گرفته می شود؟ و چرا اصلا ما از این موضوع تاکنون خبر نداشته ایم؟

وقفی در پاسخ می‌ افزاید: من در منزل بودم که یکی از مسئولین شهرداری با بنده تماس گرفت و به بنده مراجعه و از من درخواست کرد نامه ای را که از آقای شهردار دریافت کردم بازگردانم.

وی گفت: من چون درگیر مشکلات شخصی بودم فرصت بازگشایی نامه را نداشتم اگر هم خبر داشتم بر اساس اخلاقیات سعی داشتم که با توجه به شرایط موجود آقای شهردار را از استعفا منصرف کنم.

شهردار حتی با مسئولین ادارات خود خداحافظی کرده بود

نادر سلیمانی رئیس کمیسیون اقتصادی شورا افزود: در شورای شهر روالی قانونی وجود دارد و استعفا هم روالی قانونی دارد، ارسال این نامه باید از روال قانونی صورت می گرفت و پس از ثبت در حراست شهرداری به صورت محرمانه به دفتر شورا فرستاده می شد، نه اینکه توسط مسئول دفتر شهردار ارسال شود و باز چرا شخص دیگری آمده نامه را بازپس گرفته است؟نمی دانم.

علی محمد اله یاری دیگر عضو شورا هم در ادامه اظهار نظرها می افزاید: من شنیدم آقای شهردار حتی با مسئولین ادارات خود در شهرداری خداحافظی کرده است.

حالا شنیده ها حاکی از برگشت دوباره شهردار به شهرداری پس از باز پس‌گرفتن نامه استعفا می باشد و تلاش خبرنگار برای تایید این خبر از زبان محمد صادق‌ مجتهدی که آیا به شهرداری برگشته یا نه؟ در پیامکی در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا دوباره به شهرداری برگشته اید؟ نوشت: "سلام فعلا بله".

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای شهر تربت حیدریه شهردار تربت حیدریه استعفای شهردار دیگر عضو شورا نامه استعفای نامه استعفا آقای شهردار اعضای شورا ریاست شورا رئیس شورا دفتر شورا وطن دوست نامه ای بی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در جلسه امروز شورای شهر تهران، گزارش اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در ماه رمضان و نوروز امسال بررسی شد.  یک فوریت طرح الزام شهرداری به تشکیل شورای راهبردی سلامت نیز در جلسه امروز شورای شهر تصویب شد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا