Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به افزایش ۲۶۰ هزار مترمکعبی مصرف روزانه آب شرب در استان، گفت: در تأ مین آب شرب مشکلی نداریم اما از مردم می‌خواهیم شستشوی مربوط به خانه تکانی عید را به وقت دیگری موکول کنند تا پیک مصرف به دلیل شیوع کرونا بدون قطعی آب سپری شود.

محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه هیچ مشکلی در آب شرب تهران وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر تمام مخازن آب استان تهران پر هستند و همه تصفیه خانه‌ها با تمام ظرفیت آب را تصفیه و وارد مدار می کنند پس در تأمین آب هیچ مشکلی نداریم ولی در بعضی نقاط ممکن است شکستگی‌های موضعی و موقت داشته باشیم که چند ساعت افت فشار و یا قطعی آب به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گلایه از مصرف بی‌رویه آب برای خانه تکانی عید در برخی نقاط استان، افزود: در غرب تهران مثل شهر قدس مصرف بی‌رویه و خیلی بالا است و از مردم می‌خواهیم که شستشوی قالی و لوازم خانه را به وقت دیگری موکول کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت پیش آمده در خصوص شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف آب برای امور بهداشتی و همزمانی آن با خانه تکانی عید، مصرف آب شرب تهران افزایش یافته و تقریباً معادل فصل تابستان مصرف آب داریم.

بختیاری با اشاره به افزایش غیرطبیعی میزان مصرف آب در استان تهران، بیان داشت: میانگین مصرف روزانه در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب بوده که الان به ۳ میلیون و ۱۱۰ هزار متر مکعب رسیده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بطور میانگین روزانه ۲۶۰ هزار مترمکعب معادل ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش مصرف آب شرب داریم که چیزی حدود ۱۸۰ میلیون بطری یک و نیم لیتری در روز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه از نظر تامین آب مشکلی نداریم، گفت: این میزان افزایش مصرف یک مقداری ظرفیت ها و تاسیسات ما را دچار مشکل می کند و خواهش می کنم مردم شستشوی مربوط به خانه تکانی عید را با تاخیر انجام دهند تا پیک مصرف آب به دلیل شیوع کرونا را بدون قطعی آب در سطح استان سپری کنیم.

بختیاری در خصوص افزایش کدورت آب طی روزهای گذشته توضیح داد: وقوع بارندگی باعث افزایش کدورت آب می‌شود اما از نظر سلامت هیچ مشکلی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بارندگی چند روز گذشته در استان تهران کدورت آب را بالا برد و به همین دلیل نمی‌توانستیم آب را وارد شبکه کنیم البته با توجه به پر بودن مخازن مشکلی ایجاد نشد و فقط در برخی نقط کمی افت فشار رخ داد اما قطعی آب نداشتیم.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س۳۰

منبع: فارس

کلیدواژه: آب استان تهران مصرف خانه تکانی خانه تکانی عید استان تهران مصرف آب قطعی آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعبی آب در خاتم و مروست

ایسنا/یزد رئیس اداره منابع آب خاتم و مروست از صرفه‌جویی بیش از دو میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی این اداره در یک سال گذشته خبر داد.

مهدی حیدری با اشاره به اهمیت حفظ آبخوان‌ها، گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره، تعداد ۴۵ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی شد و همچنین ۲۵ مورد تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی چاه‌های مجاز صورت گرفت که این امر صرفه‌جویی بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب را در یک سال گذشته در پی داشت.  

وی با بیان اینکه تعداد ۲۵ حلقه چاه غیر مجاز پر شده است، افزود: با انجام دیگر اقدامات حفاظتی، تعداد ۱۱ مورد ادوات حفاری غیر مجاز توقیف شد و همچنین ۴۱ مورد قطع برق و پلمب منصوبات چاه‌های مجاز دارای تخلف و ۳ مورد کشیدن منصوبات غیر مجاز انجام شد.   

حیدری با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی  و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

رئیس اداره منابع آب خاتم و مروست با بیان اینکه ۲۱۹ مورد مجوز برای جبران کاهش آبدهی مجاز چاه های کشاورزی، صنعت و خدمات و شرب صادر شده است، ابراز کرد: ۵۹ مورد مجوز تأمین آب برای واحدهای صنعتی، خدماتی و دامی با حجم بیش از ۴۵۰ هزار متر مکعب برای این دو شهرستان صادر شده است.  

وی همچنین به وضعیت خوب این دو شهرستان در نصب کنتور های هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۷۷ در صد از چاه‌های صنعتی و ۹۹.۸درصد از چاه‌های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کشاورزان به طور کامل انجام شد.   

رئیس اداره منابع آب خاتم و مروست افزود: هزار و ۲۱۸ مورد بازدید چاه و قنات و کالیبراسیون کنتور های هوشمند چاه‌های کشاورزی و صنعت و خدمات از سوی گروه گشت و بازرسی این اداره انجام شده است.

وی همچنین ابراز کرد: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد ۲ جلسه شورای حفاظت از منابع آب و ۴ جلسه میز خدمت در محل نماز جمعه برگزار شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای یزد، حیدری در پایان به بهسازی و ترمیم بندهای خاکی و لایروبی بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ متر از رودخانه های این دو شهرستان اشاره کرد و گفت: عملیات لایروبی رودخانه مرکزی چاهک به طول ۱۴۰۰ متر، رودخانه چنارناز به طول ۲۰۰ متر و رودخانه مروست به طول ۳ هزار و ۲۵۰ متر انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح خانه خبرنگاران در آینده‌ای نزدیک/ تداوم افتتاح های مترویی منطقه هفت در سال جدید
  • تولید آب در بوشهر برای گردشگران نوروزی افزایش یافت
  • وزیر نفت: مشکلی در تأمین بنزین سفرهای نوروزی وجود ندارد
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین در فارس
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین درفارس
  • افزایش ۴.۶ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین نسبت به مدت مشابه پارسال
  • تولید و تأمین روزانه ۴۴۵ هزار مترمکعب آب در استان بوشهر در نوروز
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعبی آب در خاتم و مروست
  • افزایش ۴ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین از ابتدای ۱۴۰۳