Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بهزیستی استان زنجان روز یکشنبه توانمندسازی ساکنین سکونتگاه های غیررسمی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را هدف کلی پایگاه های خدمات اجتماعی عنوان کرد و گفت: از اهداف جزئی این پایگاه ها می توان به شناسایی مسایل و مشکلات ساکنین سکونتگاه های غیر رسمی، آگاه سازی گروه های هدف در جهت شناخت نیازها، مشکلات و برنامه ریزی و اقدام در جهت رفع مشکلات منطقه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد محمدی قیداری افزود: نقش پایگاه های خدمات اجتماعی، شناسایی، آگاه سازی عمومی، معرفی خدمات سازمان و مداخله در موارد ضروری است و در زمان حاضر مساله سکونتگاه های غیر رسمی یک واقعیت است اما باید با اتخاذ تدابیر منطقی در خصوص آن اقداماتی انجام شود.

به گفته وی، این اقدامات صرفا نباید برنامه ریزی فضای کالبدی باشد، بلکه برنامه ریزی های اجتماعی نیز باید انجام گیرد و مردم به صرف زندگی در این مناطق نباید از حداقل خدمات اجتماعی محروم شوند که در صورت محروم شدن، می تواند پیامدهای منفی برای جامعه به دنبال داشته باشد.

این مسؤول ادامه داد: مراکز اورژانس اجتماعی با ارایه خدمات تخصصی در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند و با شناسایی افراد در معرض آسیب و مداخله در شرایط بحرانی  آنها آسیب پذیری آنان کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: به دلیل آنکه تعداد مراکز مداخله در بحران و محل استقرار آنها محدود بوده و با توجه به اینکه تعداد کثیری از گروه های هدف سازمان در سکونتگاه های غیر رسمی که آسیب پذیری بالاتری دارند ساکن هستند، ضروری است خدمات تخصصی سازمان از طریق پایگاه های خدمات اجتماعی در این مناطق به صورت محلی و مبتنی بر جامعه ارایه شود.

محمدی افزود: کارشناسان پایگاه های خدمات اجتماعی با شناسایی افراد در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی و تشکیل پرونده برای آنها، به ارایه خدمات تخصصی روانشناختی و مددکاری برای آنها کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مراکز کارگاه های آموزشی و آگاه سازی برای گروه های هدف از جمله کارگاه های مهارت های زندگی، پیشگیری از خشونت های خانگی، خودکشی و کودک آزاری و کارگاه های مهارت آموزی برگزار شده است.
 بر اساس اخرین آمار ارایه شده استانی، جمعیت ساکن در محلات غیر رسمی استان زنجان ۶۵ هزارو ۹۷۷ نفر است.  

برچسب‌ها اقشار حاشیه زنجان آسیب ها سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقشار حاشیه زنجان آسیب ها سازمان بهزیستی کشور اقشار حاشیه زنجان آسیب ها سازمان بهزیستی کشور پایگاه های خدمات اجتماعی سکونتگاه های غیر غیر رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۸۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۱۳۹ هزار تذکره در تخار

مسئولان در ریاست احصائیه و معلومات طالبان می گویند که اداره آنان در ولایت تخار در سال ۱۴۰۲ خورشیدی برای ۱۳۹ هزار و ۸۸۳ تن تذکره توزیع نموده که شامل ۶۸ هزار و ۱۴۹ تذکره الکترونیکی و ۷۱ هزار و ۷۳۴ تذکره کاغذی می‌گردد.

این اداره بانشر این خبر نگاشته است: قاری شیرشاه بریال رئیس احصائیه و معلومات ولایت تخار گفته است که روزانه حدود ۵۰۰ متقاضی به ریاست احصاییه ومعلومات این ولایت برای دریافت خدمات مربوط به تذکره الکترونیکی و کاغذی مراجعه می‌نمایند.

او می‌افزاید که به‌شمول مرکز در تمامی ولسوالی‌های این ولایت نمایندگی آنان فعال بوده و در سال گذشته از طریق آن برای ۶ هزار و ۸۲۹ تن خدمات اصلاح تذکره کاغذی و برای ۱۱ هزار و ۲۵۱ تن دیگر خدمات ثبت وقایع حیاتی که شامل (۱۰ هزار و ۶۶۸کارت تولد و ۵۸۳ پارچه فوتی) می‌گردد، ارایه شده است.

به‌گفته رئیس احصائیه و معلومات تخار، دو مرکز توزیع تذکره الکترونیکی در آنولایت فعال بوده و به متقاضیان خدمات ارایه می‌نماید.

در این مراکز افزون بر توزیع تذکره جدید خدمات پس از توزیع نیز فعال بوده و خدمات ( ثبت تولد، ازدواج، طلاق و وفیات، توزیع تذکره مثنی و تجدید) ارایه می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • امروز ۱۰ نفر در سیلاب استان‌های جنوبی آسیب دیدند
  • انجام بیش از ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مراکز ملکی و غیر ملکی
  • توزیع بیش از ۱۳۹ هزار تذکره در تخار
  • پاتوق معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین