Web Analytics Made Easy - Statcounter

فناوران یکی از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری البرز موفق به طراحی و ساخت دستگاه‌های تفکیک و دفع انواع پسماندهای خانگی و شهری، و زباله‌های آلاینده محیطزیست شدند.

به گزارش ایسنا، حمید عباسعلی زاده، مدیرعامل یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری البرز در این‌باره گفت: این شرکت تولیدکننده دستگاه بیو کمپوستر "خانگی" و "صنعتی" در ایران است که توانسته انواع دستگاه‌های تفکیک و دفع پسماندهای خانگی و شهری و زباله‌های مراکز مختلف اداری را طراحی و تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستگاه‌ها با استقبال خوب مراکز دولتی، خصوصی و خانواده‌ها مواجه شده است.

وی یکی از مأموریت‌های این شرکت را توجه به بهبود و حفظ محیط‌زیست عنوان و اظهار کرد: با استفاده از این دستگاه، شرایط حفظ محیط زیست و تبدیل زباله‌های تولیدی به کود و سایر محصولات قابل استفاده فراهم می‌شود.

مدیرعامل این شرکت فعال در حوزه محیط زیست از استقبال مدارس کشور در استان‌های البرز و تهران از این محصول تولیدی خبر داد و افزود: با توافقی که با برخی مسئولان آموزش و پرورش داشتیم، در حال حاضر بیش از ۳۰ مدرسه در استان تهران از این محصول بومی استفاده می‌کنند و در صدد هستیم این محصولات را به سایر مدارس و دستگاه‌ها نیز ارائه کنیم.

عباسعلی‌زاده خاطرنشان کرد: تنها راه حفظ محیط زیست، مدیریت صحیح و بهداشتی زباله‌ها و پسماندهاست و باید از ورود شیرابه‌ها و سایر مواد آلاینده به محیط زیست از طریق استفاده از این دستگاه‌ها جلوگیری کنیم.

وی درباره ویژگی‌های دستگاه‌های تفکیک و دفع انواع پسماندهای خانگی و شهری و مدل‌های آن‌ها تصریح کرد: این دستگاه‌ها با عنوان دستگاه‌های "کمپوستر استارکلین" با ظرفیت و مدل دو تا سه کیلوگرم، تا ۵۰۰ و ۱۰۰۰ کیلوگرم تولید می‌شود که برای خانواده‌ها و منازل تا مصارف بالاتر شهری و صنعتی کاربرد دارد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، مدیرعامل شرکت مستقر در پارک علم و فناوری البرز در پایان گفت: دستگاه‌های ذیربط مثل شهرداری‌ها، سازمان مدیریت‌های پسماند شهرها، وزارت کشور، بیمارستان‌ها و مدارس می‌توانند مخاطب اصلی این محصول فناورانه تلقی شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پارک علم و فناوری البرز دفع پسماند زباله دستگاه ها محیط زیست زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان در راستای پرورش نگرش‌های محیط زیستی و نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان کرده است، گفت: سال گذشته ۱۵۱۲ نفر از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در این دوره‌ها شرکت کردند.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و تجهیز مشترکین در راستای ارتقای کیفیت مشارکت و اعتلای فرهنگ زیست محیطی شهروندان اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب‌های مختلف و اهدای زیرساخت‌های سخت‌افزاری به شهروندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت آموزش محیط زیست به خوبی در سطح جهان میان جوامع شناخته شده است، افزود: دوران کودکی اهمیت بسیاری در ایجاد نگرش‌های محیط زیستی دارد و آموزش حفاظت از محیط زیست در این دوران، راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سازمان در راستای پرورش این نوع نگرش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان برای نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند با محوریت اهمیت تفکیک از مبدأ و تحویل اصولی آن کرده است.

ساکتی با بیان اینکه سال گذشته این دوره آموزشی ویژه ۱۵۱۲ نفر از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی برگزار شد، گفت: شناسایی انواع پسماند، اهمیت کنترل شیرابه، اهمیت تفکیک از مبدأ پسماندها و تحویل اصولی آن، آشنایی با فرایند بازیافت هر یک از انواع پسماندها، آشنایی با مضرات ناشی از مدیریت ناصحیح پسماندها و شناسایی پسماندهای خطرناک از موضوعات این دوره آموزشی بوده است.

کد خبر 746622

دیگر خبرها

  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • تاکید دانش آموزان آبادان و خرمشهر بر حفظ زمین پاک
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر