Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به ذخیره ۳۴۸ میلیون مترمکعبی سد زاینده رود، گفت: با توجه به افزایش مصرف آب در پی شیوع ویروس کرونا، خط قرمز و اولویت نخست وزارت نیرو و استان، تامین آب شرب است، به همین منظور برنامه ریزی ها به گونه ای انجام می شود که این مهم به خطر نیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن ساسانی در گفت وگو با ایسنا در خصوص میزان ورودی و خروجی مخزن سد زاینده رود، اظهار کرد: در حال حاضر حجم مخزن زاینده رود ۳۴۸ میلیون مترمکعب است و بارش های چند روز اخیر با حجم ۱۸۸ میلیمتر کمک کرد تا اختلاف بارش ها را نسبت به سال گذشته و متوسط بلندمدت کاهش دهیم.

وی در خصوص میزان آب ورودی و خروجی سد زاینده رود، توضیح داد: حجم آب ورودی به مخزن سد زاینده رود حدود ۸۰ و خروجی آن نیز ۶۵ مترمکعب بر ثانیه است و امروز ذخیره مخزن زاینده رود در کمترین حالت بوده و امیدواریم با افزایش بارش ها به ویژه در فصل بهار ورودی مخزن سد افزایش یابد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به کاهش ۴۲ درصدی بارش ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: میزان بارش ها در سال آبی جاری ۷۸۰ میلیمتر است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۴۹میلیمتر و در میانگین بلندمدت ۹۰۷ میلیمتر بود.

وی اضافه کرد: میزان بارش ها نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت ۱۴ درصد کاهش داشته است.

ساسانی، میزان بارش در حوضه زاینده رود را نامطلوب ارزیابی و تاکید کرد: با توجه به مطلوب نبودن وضعیت بارش ها در مجموع سال آبی جاری، توصیه ما همچنان تاکید بر صرفه جویی است تا بتوانیم تابستان پیش رو را به سلامت سپری کنیم.

وی با اشاره به افزایش مصرف آب در پی شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد: در توزیع آب خط قرمز و اولویت نخست وزارت نیرو و استان، تامین آب شرب است، به همین منظور برنامه ریزی ها به گونه ای انجام می شود که این مهم به خطر نیفتد.

معاون شرکت آب منطقه ای اصفهان همچنین درباره مصوبات پیرامون تحویل آب به کشاورزان اصفهان، گفت: در کارگروه سازگاری با کم آبی مصوب شد تا به مدت ۱۸روز خروجی سد زاینده رود افزایش یافته و آب برای ادامه کشت پاییزه تحویل کشاورزان غرب و شرق اصفهان شود.

وی تاکید کرد: تاکنون هشت روز از این مصوبه اجرایی شده که با اتمام دوره ۱۸ روزه، خروجی سد نیز کاهش می یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زاينده رود سد زاینده رود آب شرب کروناویروس سد زاینده رود سال گذشته بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۹۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

خروجی سد زاینده‌رود از روزهای گذشته به منظور تامین آب برای کشت بهاره کشاورزان افزایش یافته است.

کد خبر 746038

دیگر خبرها

  • فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود
  • فیلم | آخرین وضعیت ذخیره آب در سد زاینده رود
  • ۸۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم
  • پیش بینی ذخیره ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • آبگیری ۱۱۰ میلیون مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • ذخیره سد زاینده رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب/ آب امشب به زاینده‌رود می‌رسد
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید