Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: واردات اقلام خوراکی و کالا براساس پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود که مسئولیت آن برعهده گمرک است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاربران سامانه فارس من با ثبت موضوع «در واردات اقلام چینی، بررسی ویروس کرونا لحاظ شود» ابراز نگرانی خود را از واردات اقلام چینی اعلام کردند، لذا در این رابطه مصاحبه‌ای با حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت انجام شد که در ادامه آمده است:

حمید زادبوم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس و در پاسخ به این سؤال که با توجه به شیوع ویروس کرونا چه نظارتی بر واردات کالا صورت می‌گیرد، گفت: واردات کالا براساس پروتکل‌های بهداشتی بین ایران و سایر کشورها انجام می‌شود که مسئولیت نظارت بر این پروتکل‌ها برعهده وزارت بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید براینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای واردات کالا الزامی است، افزود: نگرانی مردم در این رابطه ناشی از عدم اطلاعات تجاری است، زیرا برای واردات کالا همانطور که ذکر شد، پروتکل‌هایی بین کشورهای واردکننده و صادرکننده به امضا می‌رسد که رعایت آنها الزامی است.

وی افزود: البته اغلب مواد غذایی و کالاهای اساسی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و واردات مواد غذایی ما اندک است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: قطعاً پروتکل‌های بهداشتی، وزارت بهداشت و سازمان استاندارد توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران برای واردات کالا بررسی می‌شود و سپس اجازه ورود کالا به کشور داده می‌شود. 

زادبوم اظهار داشت: در مجموع، مسئولیت رعایت این پروتکل‌ها برعهده گمرک است و گمرک هم پروتکل‌های وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی و سازمان استاندارد را برای واردات کالا و اقلام خوراکی درنظر می‌گیرد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه وزارت بهداشت واردات کالا ایران واردات گمرک رئیس سازمان توسعه تجارت پروتکل های بهداشتی برای واردات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!

مدیرکل گمرکات استان گلستان با اشاره به صادرات ۴۴ هزار و ۹۱۰ تُن کالا از مبادی گمرکی این استان در فروردین سال جاری گفت: مقصد ۴۸ درصد از کالا‌های صادراتی گلستان کشور ترکمنستان بود.

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شهریار شهریاری اظهار کرد: در فروردین ماه امسال حدود ۴۵ هزار تن کالا از گلستان صادر شده که از این میزان، ۲۱ هزار و ۴۴۳ تن کالا به مقصد ترکمنستان ارسال شده است که بیانگر سهم ۴۸درصد از وزن کل کالا‌های صادراتی و سهم ۲۴ درصدی از ارزش کل کالا‌های صادراتی است.


وی گفت: از نظر ارزش صادراتی، بالاترین مقصد صادراتی کالا به کشور قزاقستان تعلق دارد که حدود ۳۰ درصدارزش کالا‌های صادراتی را بخود اختصاص داده است.


وی با بیان ۱۰ قلم کالای اول صادراتی استان در فروردین ماه سال جاری گفت: کریستال یُد در این جدول قرار ندارد و کامپوند پلی اتیلن، پسته فندقی، پلی استایرن، پنیر، تخم مرغ، خوراک آبزیان، سیب درختی، رب گوجه‌فرنگی، لوله‌هاو پروفیل، مفتول آهنی در زمره ۱۰ قلم کالای اول صادراتی استان بوده اند.


وی گفت: ارزش محصولات صادره ۲۷ میلیون و ۳۹۸هزار دلار برآورد می‌شود که از نطر وزنی ۳۶ درصد و از نطر ارزش دلاری ۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

شهریاری افزود: در میان کالا‌های صادراتی بیشترین ارزآوری به " کامپوند پلی اتیلن" تعلق دارد که ارزآوری ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری را به همراه داشته است.

شهریاری گفت: بر اساس ارزیابی کارشناسان این اداره کل، ارزش هر کیلوگرم کالای صادراتی از گلستان طی فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثابت و حدود ۶ دهم دلار برآورد می‌شود.

گفتنی است، که گمرک اینچه برون مرکز گمرکات استان گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه‌های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین المللی گرگان هستند.

دیگر خبرها

  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد