Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:45:35 GMT

مصرف آب شرب در گیلان ۲۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۰۰۸۷۷

مصرف آب شرب در گیلان ۲۵ درصد افزایش یافت

لیلا علیزاده عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : از روز شنبه هفته گذشته همزمان با اطلاع رسانی درباره شیوه های پیشگیری از ابتلا به  ویروس کرونا و رعایت موازین بهداشتی از طریق شست و شو به ویژه شست و شوی مکرر دست ها ، مصرف آب در گیلان ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر ضرورت بهینه و صرفه جویی در مصرف آب شرب تصریح کرد: منظور از صرفه جویی آب ، عدم استفاده از آب به میزان کافی و یا شست و شو ندادن دست ها و رعایت موارد بهداشتی نیست؛  بلکه اینکه به طور مثال  گفته می شود ، ۲۰ ثانیه باید شستن دست ها زمان ببرد ، در این فاصله زمانی باید شیر آب را بست و برای آبکشی دوباره آن را باز کرد که به همین سادگی می توان  در مصرف آب صرفه جویی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تعطیلی مدارس و قرار گرفتن در آستانه ایام پایانی سال تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از خانواده ها این ایام را فرصت مغتنمی برای شستشو های پایانی سال می شمارند.

 علیزاده از مردم خواست  با توجه به شرایطی که در آن قرار گرفته ایم،  از شست و شوهای پایانی سال  به منظور پایداری شبکه آب و  حفظ سلامت  همه شهروندان فعلا خودداری کنند و آن را به زمان بازگشت به شرایط عادی موکول کنند.

 مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب گیلان تصریح کرد: درصورتی که مردم مصرف بهینه آب نداشته باشند برخی مناطق ممکن است با قطعی و یا افت فشار آب مواجه شوند ؛ از این رو ضرورت دارد ، برای حفظ سلامت و اهمیت رعایت بهداشت برای همه و لزوم برخورداری از آب سالم و بهداشتی برای مصرف در منازل تمامی شهروندان آب شرب را به طور بهینه استفاده کنند.

گیلان حدود ۴۷۵ هزار مشترک آب و فاضلاب شهری دارد  .

برچسب‌ها آب و فاضلاب گیلان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب گیلان آب و فاضلاب گیلان مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: نزدیک به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور نصب شده که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد از آنها مربوط به خانگی است و درحال حاضر ۶۰ درصد برق کشور توسط کنتور‌های هوشمند مدیریت می‌شود.

سخنگوی برق در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس پیشبینی که صورت گرفته تابستان امسال گرم خواهد بود و دما یک یا دو درجه بیشتر از شرایط عادی خواهد بود. سه سناریو ۳.۵، ۴.۵ و ۶ درصد رشد مصرف را پیشبینی می‌کنیم و در صورت افزایش دما قطعا رشد ۶ درصدی مصرف را شاهد خواهیم بود و اوج مصرف برق به ۷۷ هزار و ۷۵۰ مگاوات خواهد رسید. 

او افزود: بر اساس مطالعات ما ۳۵۰۰ مگاوات افزایش برق از محل تقاضا‌های جدید خواهیم داشت که شامل بخش‌ها و صنایع کوچک می‌شود. در صورتی که دما به شدتی که پیش‌بینی شده نباشد، انتظار میرود مصرف برق به ۷۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟