Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران مهاجر و پناهجوی سوری با چراغ سبز دولت آنکارا، به سمت مرزهای یونان و اتحادیه اروپا حرکت کرده اند.

به گزارش عصرایران، دولت ترکیه راه های عبور مهاجران به سمت یونان را باز کرده تا اتحادیه اروپا دوباره با چالش موج جدیدی از مهاجران روبه رو شود.

آنکارا این اقدام را در واکنش به کشته شدن 33 نظامی خود در حملات ارتش سوریه در شمال این کشور انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه می گوید حمایت لازم را از ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) و هم پیمانان غربی خود دریافت نکرده است.

ترکیه از زمان آغاز بحران در سوریه در سال 2011 تاکنون با چند میلیون مهاجر و پناهجوی سوریه روبه رو بوده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: هزاران مهاجر جدید به مرزهای ترکیه و یونان رسیدند. هدف آنها عبور به سمت اروپاست. حرکت آنها بعد از آغاز شد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد مرزهای کشورش را در برابر آنها باز می کند.

این مهاجران که از استانبول آمده اند در میان آنها سوری، عراقی و افغانستانی دیده می شود. این افراد با پای پیاده و پشت سرهم به سمت گذرگاه "بازارکولی" (ترکیه) یا به نام کاستانییس در طرف یونانی در حرکت هستند. در میان آنها کودکان و زنان هم دیده می شود.

این اتفاقات در حالی روی می دهد که ترکیه و اتحادیه اروپا در سال 2016 توافقی را امضا کردند که براساس آن آنکارا به مقابله با مهاجرت غیرقانونی متعهد شده بود.

سازمان ملل متحد هم عصر شنبه اعلام کرد 13 هزار مهاجر در مرز یونان و ترکیه تجمع کرده اند.

اتحادیه اروپا هم ضمن نگرانی درباره این وضعیت از اعلام آمادگی برای ارائه کمک های بیشتر به یونان و بلغارستان (دو کشور عضو اتحادیه اروپا و هم مرز با ترکیه) خبر داد.

نیروهای امنیتی یونان دیروز شنبه در مقابل سیل مهاجران، گاز اشک آور شلیک کردند تا مانع از عبور آنها از مرز شوند.
همچنین درگیری هایی نیز میان دو طرف روی داد. مهاجران به سمت نیروهای امنیتی یونان سنگ پرتاب کردند.

خبرگزاری فرانسه اضافه کرد: ترکیه تلاش می کند از طریق بازکردن مرزهایش برای خروج مهاجران، برای کسب حمایت از غربی در سوریه، اعمال فشار کند.

  بیشتر بخوانیم   --------------   سوریه آسمانش را بست و یک پهپاد ترکیه را سرنگون کرد   حملات ارتش ترکیه به مواضع ایران در شمال سوریه   الجزیره: جان باختن چند عضو حزب الله لبنان در حمله هوایی ترکیه لینک کوتاه: asriran.com/0030Op

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سوریه ترکیه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۰۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از عملیات وعده صادق در ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، در این اجتماع که با حضور شمار زیادی از مردم، گروه‌ها و احزاب، سیاسی برپا شد، برخی سخنرانان ضمن محکومیت رژیم صهیونیستی، مشارکت کشور‌های غربی بویژه آمریکا در تجاوزات و نسل کشی آن رژیم را مصداق جنایت علیه بشریت دانستند.
شرکت کنندگان در این تجمع مردمی، با قدردانی از اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی، بر لزوم حفظ اتحاد کشور‌های مسلمان علیه این رژیم تأکید کردند.
در این تجمع، برخی شرکت کنندگان با حمل تصاویری از شهید حاج قاسم سلیمانی و پرچم‌های فلسطین و حزب الله لبنان، با نصب دسته‌های گل بر درِ ورودی سرکنسولگری کشورمان، از جمهوری اسلامی ایران تشکر کردند...

 

دیگر خبرها

  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟
  • حمایت از عملیات وعده صادق در ترکیه
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در سطح جهان استفاده می‌کند
  • حمله تند بشار اسد به آمریکا
  • تجمع مردم ترکیه در حمایت از فلسطین و غزه
  • تجمع مردم ترکیه در حمایت از فلسطین و غزه+ فیلم
  • فنلاند: روسیه قصد تضعیف ما از طریق مهاجران را دارد